Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga je nog weg of wordt het een hobby vakantie en dan bedoel ik vlieg en rij hobby :-)
Nee, ik zit twee van de drie weken in een weiland. Vandaar dat de Fox even klaar moest. Kan ik nog mooi even testen voor ik weg ga en desnoods nog wat modificeren.

Al wat gehoord van die doos Fox-jes die je besteld had? Want de kids willen hun gooi-Fox natuurlijk ook hebben. ;) Nu maken ze ruzie om die ene. :puppydogeyes:

Nee, ik zit twee van de drie weken in een weiland. Vandaar dat de Fox even klaar moest. Kan ik nog mooi even testen voor ik weg ga en desnoods nog wat modificeren.

Al wat gehoord van die doos Fox-jes die je besteld had? Want de kids willen hun gooi-Fox natuurlijk ook hebben. ;) Nu maken ze ruzie om die ene. :puppydogeyes:
Ja helaas nog steeds niks ze staan nog steeds in backorder :-(

Nice project Sleur,ik ben benieuwd hoe dat vliegt ;)
Ik neem de EZ morgen weer mee naar het het werk,ben om 12.00 uur klaar dus rond 12.15 uur op HT :cool:

Nice project Sleur,ik ben benieuwd hoe dat vliegt ;)
Ik neem de EZ morgen weer mee naar het het werk,ben om 12.00 uur klaar dus rond 12.15 uur op HT :cool:
Ik ook. Alleen het motortje wordt roodheet. Komt uit een speelgoedje en is gemaakt voor 2xAA batterij, niet voor een 2S LiPo van 7,4V. :? Maar ik heb al een 3,8 grams brushless buitenloper 8O besteld. Morgen het ding even op de weegschaal zetten, het gewicht zou zo rond de 85-90 gram moeten zijn. Anders is-ie duidelijk te zwaar en moet ik toch een andere LiPo nemen (350mAh (-8 gram) of misschien slechts 280mAh (-12 gram)). Da's wel even wat anders dan een EasyStar waar je zelf een pak melk op kunt binden en dan vliegt-ie nog. :lol:

En ik hoop echt dat mijn AR7000 morgen binnenkomt, kan ik de kleine Monsun uitlaten van het weekend. :?

Peet wat een vette lipo die van graupner !!!

het is een 2100mah maar er gaat bijna 2500mah in met laden :p

Dank u!

Weet iemand zo uit het hoofd wat de atmetingen zijn van onze tamtech celletjes, 2/3 sub c was dat toch ?

Niet meer nodig, ik had li gevonden maar die was 33,5mm lang, dus dat past niet :(

Laatst bewerkt:
Weet iemand zo uit het hoofd wat de atmetingen zijn van onze tamtech celletjes, 2/3 sub c was dat toch ?

Niet meer nodig, ik had li gevonden maar die was 33,5mm lang, dus dat past niet :(

meter of 2 bij meter of 3

Héé ik hier?

Goedemorgen dezes smorgens.....
Niet verwacht tegen mezelf te zitten lnllen :rolling:

(een schizofreen is nooit alleen :p)

Waar ga je het voor gebruiken dan? Meeste kleine LiPo's zijn al snel 55x33mm, dan varieert de dikte eerst flink en dan worden de maten groter richting 62mm lang etc.

Wat zijn jullie aan het doen?

Ik ben een nieuwe pc voor vrouwlief aan het configureren, werd tijd dat ze ook eens iets nieuws kreeg :rolling:
Gisteren bij alternate in Ridderkerk 4reepjes Kingston geheueuhhgen gekocht, ben nu windows er een beetje aan het opsmeren enzo, weet nog niet wat ik erop laat staan, xp, vista of windows2003 server .....

En jij, wat ben jij aan het doen?

Waar ga je het voor gebruiken dan? Meeste kleine LiPo's zijn al snel 55x33mm, dan varieert de dikte eerst flink en dan worden de maten groter richting 62mm lang etc.

Ik wilde de Scalpel voorzien van een voltage boost :p
2S en klaar, met het formaat van een enkele cel, (dacht ik) ...
Past dus niet :(

Was trouwens ehhh, Li-Ion ;)

Ik wilde de Scalpel voorzien van een voltage boost :p
2S en klaar, met het formaat van een enkele cel, (dacht ik) ...
Past dus niet :(

Was trouwens ehhh, Li-Ion ;)
Ah, okay. Dan heb ik goed en slecht nieuws voor je. Eerst maar het slechte: Je bent niet uniek want in mijn Scalpel zit al sinds februari LiPo. 8O Het goede nieuws is dat je twee goedkope 850mAh 2S1P's kunt nemen zoals die gebruikt worden in de Lama helikoptertjes. ;) Haal de plastic steuntjes van de 2/3A cellen helemaal weg en plak aan elke kant zo'n LiPo. Dat pas net. Schakel de LiPo's parallel en je hebt spontaan 7,4V aan 1700mAh. 8O En dan ben je ook nog eens 15 gram lichter als met 4 stuks 2/3A cellen. 8)

scalpel_2x2s1p_lipos.jpg

Laatst bewerkt:
*Toch even kijken wat er op het forum gebeurd ;)*
Moest even naar huis om een offerte te voorzien van een opdrachtbevestiging waar straks gelijk een handtekening voor akkoord onder wordt gezet door de klant...(altijd weer lekker om een opdracht voor in het na seizoen in de pocket te hebben.)

@ Bym:
Ik zag je net ook nog even voorbij crossen op je motor:cool:
Want volgens mij was jij dat die zwaaide :bye:
;)

Net even lekker gevlogen op HT met Siggy, lekker veel wind dus lang volgas tegen de wind in, gevolg was dat het motortje uitfikte :):( (waar kennen we dat ook al weer van:rolleyes:)
Gelukkig wel pas na twee accu`s dus wel even lekker met de wind kunnen spelen. En uiteraard nog effe nalullen in het :zon:

Net even lekker gevlogen op HT met Siggy, lekker veel wind dus lang volgas tegen de wind in, gevolg was dat het motortje uitfikte :):( (waar kennen we dat ook al weer van:rolleyes:)
Gelukkig wel pas na twee accu`s dus wel even lekker met de wind kunnen spelen. En uiteraard nog effe nalullen in het :zon:
Ik blijf het toch interessant vinden dat ik me helemaal suf heb gevlogen met 2S en 3S LiPo's en veel te grote props en mijn eerste Permax nog steeds goed loopt. :? Het is vast net als met de Baja en Savage: Jullie gaan er veel te voorzichtig mee om of koesteren je spullen niet. 8O :lol: ;)

Vanmiddag lekker op tijd naar huis. Even een tukkie doen en vanavond maar weer eens fladderen. Als mijn ontvanger op stiekem toch nog mocht komen, dan gaat de kleine Monsun mee... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back