Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Oei, oei, ging niet volgens plan :mad:

toch maar opgegooid , dus phil gaf hem een zwieper , dat ging prima , opstijgen ook , de motor had genoeg kracht , maar hij wou alleen niet naar mijn stuur commando's luisteren :confused: ,nu had ik wel mijn rolroeren terug getrimed naar minder uitslag , had ik beter niet kunnen doen ,maar goed :puppydogeyes:

dus ging hij op de huizen af ,en liet ik mijn gas los ,met wind mee , daardoor zakte de neus naar beneden , en voor ik het wist kuste hij de grond :eek:
phil heeft dit on tape :rolleyes:

schade : prop, en de motorsteuntjes , dus het valt mee, het landings gestel was van het piepschuim afgeslagen , maar nog geheel in takt ;)

zit nu toch te denken om het blok gewoon te plaatsen waar het hoort (bovenop) .

was weer een avontuurtje , en best een leuk plekkie met asfalt landings baan

Nee, deze zijn echt voor de kids. Ik heb mijn gepimpte Fox. ;) En inderdaad wat extra want er zullen er wel in de bomen eindigen met de vakantie. :? :cry: :puppydogeyes:

Over een week of drie dan is het plafond weer dicht. Dan moet nog even het stucwerk eraf (is door vocht erachter van de muur gekomen) en opnieuw mortel erop. Daarna is u aan de beurt. :D Eerst kamperen... :p
Fijne vakantie jongen wel verdiend dat wel en nu maar hopen op mooi weer :cool:

Fijne vakantie jongen wel verdiend dat wel en nu maar hopen op mooi weer :cool:
Thanxxx :D ;) Als wij mooi weer hebben, is het op HoogTij ook wel mooi denk ik. Die 200 kilometer zal ook niet uitmaken. :nooo:

Even de Graupner Mini Discus zwevertjes opgehaald bij Gladoor. Die dingen vliegen echt stukken beter en stabieler dan de MPX Fox gevallen. Met één rustige gooi de hele hal door bij Gladoor, mooi kaars recht vooruit. Als je een zwevertje van handgooi naar r/c wilt bouwen, moet je een Mini Discus nemen. :yes: *gooit de Fox in de hoek*

En verder was er natuurlijk zo'n vleeswarenbakjesvlieger voor weinig inclusief prop en Speed 300 Plus (met opgesoldeerde regelaar) dus kon het niet laten om hem mee te nemen. Met 60cm spanwijdte en 145gr een heel klein Depron vliegertje. 8O Kijken of ik hem nog even snel kan bouwen voor vertrek. :lol:

@junkie: Jammer dat het zo moest aflopen. Mischien een wijze les voor de volgende keer om nooit "achter" jezelf te vliegen. Dus starten tegen de wind in en altijd in die richting blijven vliegen totdat alles stabiel is. Mocht er wat zijn dan blijft het vliegtuig voor je. Als je dan wind mee komt, kun je toch nog een draai maken en tegen de wind in landen. Dat je neus omlaag dook, wijst toch op een erg verkeerde balans. Heb je hem wel goed gebalanceerd? Je hebt nu al het gewicht voorin liggen. :teacher: ;)

@philliams: Kom op met de foto's en filmpjes.

hij was opzich goed gebalanceerd ,ongeveer het zelfde als de electro opzet ,deze versie is wel iets zwaarder, maar ik had idd verder door moeten vliegen en meer hoogte moeten maken , misschien raakte ik wel onzeker doordat er meer kleine slootjes waren en huizen .
daarom ga ik ook het blok boven op bouwen ,zodat ik gewoon op mijn buik kan landen en op het oude stekkie

hij was opzich goed gebalanceerd ,ongeveer het zelfde als de electro opzet ,deze versie is wel iets zwaarder, maar ik had idd verder door moeten vliegen en meer hoogte moeten maken , misschien raakte ik wel onzeker doordat er meer kleine slootjes waren en huizen .
daarom ga ik ook het blok boven op bouwen ,zodat ik gewoon op mijn buik kan landen en op het oude stekkie
Je hebt nu hetzelfde ervaren als philliams en ik bij de ACH. Een volledig nieuwe omgeving en je raakt volledig gedesoriënteerd als het even iets anders gaat dan je verwacht. En dat terwijl het vliegen niets anders is. :?

Dus... Eerst oefenen met elektro en langzaam, niet met een achterlijke snelheid of extreme gevallen. Dan pas gek doen. ;) :yes:

Je hebt nu hetzelfde ervaren als philliams en ik bij de ACH. Een volledig nieuwe omgeving en je raakt volledig gedesoriënteerd als het even iets anders gaat dan je verwacht. En dat terwijl het vliegen niets anders is. :?

Dus... Eerst oefenen met elektro en langzaam, niet met een achterlijke snelheid of extreme gevallen. Dan pas gek doen. ;) :yes:

klopt, maar dit 2,5cc brandstof blokkie is niet sneller dan de 4004 brushless.
omgeving speelt ook een rol ,dus blokkie bovenop ,is zo omgezet ,en lekker op het vertrouwde plekkie vliegen

phil; wo ist dan das filmgen ? ,hij ging wel hard op zijn snoet hoor , dat de schade nog meeviel is een wonder:o

Was vanmiddag weer even gezellie met Junk en Motown-Philly ;)
FF lekker babbelen,peukie paffen, en praten over het leven.
Jammer dat de gassoline powered EZ hard ter aarde ging :(

@ Sleur

Een prettige vakantie maat, geniet er van.
Je hebt een druk jaar achter de rug dus je kunt wel wat rust gebruiken :cool:
Hoop dat het zonnetje flink gaat schijnen :zon:

Morgenmiddag even met Motown-Philly naar Bussum om de regelaar te reclameren :rolling: ( heb goed de pest in om die ellende,had nog even willen vliegen )

Ook al zijn de weersomstandigheden niet echt positief,ik blijf het wel ;)

Nou, hij deed zeker heel gek, gek, gek, gegegegege, gek. *krak* 8O

Wel stoer. :thumbsup: Nu maar een echt kistje kopen junkie?

helaas , ik geef niet op + vind ik het leuker iets zelf te maken , we gaan nu voor het blok bovenop ,ben al druk bezig :p.

mooi montage werk phil , ziet er goed uit ,jammer dat de ez zo stuurloos was , word aan gewerkt ;)

@ Sleur: prettige vakantie ;) Maar hoe moet dat de komende weken met de Monsun? :rolleyes:

De Calmato taxiede ook heerlijk vanmiddag, toch wel erg prettig zo'n meesturend neuswiel :yes: Alleen jammer dat het heveltje afbrak (brute kracht van mij) maar morgen toch naar 2Brothers :thumbsup:

Als ik dat filmpje zo stukje bij beetje bekijk zijn er een paar dingen:

1. Gezien de hoeveelheid wind die er stond was je snelheid te laag. Hierdoor kwam je in een zogenaamde stall terecht en was je al je draagvermogen kwijt.

2. Er vanuit gaande dat je flink het gas erop had en de te lage snelheid concludeer ik dat je prop te klein is of je motor niet krachtig genoeg.

3. Je hebt geen rekening gehouden met eventuele storingen van draadloze netwerken die ook op 2,4GHz functioneren. Een range check had best op z'n plaats geweest. :?

4. Je ontvanger viel uit t.g.v. slechte contacten. Een nitro-motor resoneert flink en misschien dat je accupack een los contact had.

De manier waarop je neer ging ken ik uit ervaring. Ik ben zo ook enkele malen de grond in gegaan. :cry: :?

@ Sleur: prettige vakantie ;) Maar hoe moet dat de komende weken met de Monsun? :rolleyes:
Die gaat gewoon lekker staan wachten. ;) Zoals gezegd heeft dat geen haast. Hoewel ik wel zin heb om gezellig een middagje met jou samen te taxiën over een parkeerterrein. :rolling: Toch een beetje onroaders back-in-business. :D

Kopen is zo makkelijk,rij in je s.u.v naar the local rc shop and buy some shit dog :cool: :lol:

Respect voor de selfmade creations van onze RC Junkie ;)
Eigen ontwerp,en volledig traceble DNA.

Laten we nu eens heel eerlijk zijn,hij "maakt " ze echt zelf :rolling:

020320081065-1.jpg

Kopen is zo makkelijk,rij in je s.u.v naar the local rc shop and buy some shit dog :cool: :lol:

Respect voor de selfmade creations van onze RC Junkie ;)
Eigen ontwerp,en volledig traceble DNA.

Laten we nu eens heel eerlijk zijn,hij "maakt " ze echt zelf :rolling:

http://i225.photobucket.com/albums/dd192/marcelsiggery/020320081065-1.jpg
Tsja, zo met je Baja omgaan geeft wel een kl0te-gevoel. :mrgreen:

En ja, kant en klaar kopen is zo slap. Die piepschuim knutseldingen zijn retehip. Met een hobbymesje, tube POR en wat houtjes maak je de vreemdste bouwsels. Absoluut one-of-a-kind. :yes: Maar het oog wil ook wat en een strak semi-schaal modelletje voor het serieuze vliegwerk is ook erg prettig om te bouwen (ARF betekent gewoon vele avonden werk). Beetje net als een SS-kit bouwen. Als het uiteindelijk vliegt, heb je hem toch een beetje zelf gebouwd. Aan de andere kant moet je er niet aan denken dat je zo'n hele constructie met houtjes en bespanning voor de eerste keer al zelf moet maken. 8O :nooo:

Nu alles klaar staat voor verscheping en morgen in de aanhanger en auto gepropt kan worden, nog even wat tijd over om de Low Wing EZ te knutselen. De uitsnede in de romp passen gemaakt en de twee romphelften verlijmd. Even een uurtje drogen en dan het vleugelstuk erin lijmen.

easy-diyprj2_low_wing3.jpg

Misschien morgen in een verloren uurtje nog even de nieuwste aanwinst knutselen: een Graupner Pico Raven. Voor ruim 33 euro een heel pakket met rood gekleurd vleeswarenschaaltjespiepschuim, Speed 300 motor met regelaar, propellor en wat stickers. Kunnen we straks ook indoor vliegen. :lol: :cool:

:yes: Maar het oog wil ook waten een strak semi-schaal modelletje voor het serieuze vliegwerk is ook erg prettig om te bouwen (ARF betekent gewoon vele avonden werk). Beetje net als een SS-kit bouwen. Als het uiteindelijk vliegt, heb je hem toch een beetje zelf gebouwd. lijmen.

Wel grappig om deze uitspraak uit jouw mond te horen Sleur.
In de tijd dat er nog met Baja's gereden werd was " het uiterlijk "
alleen bijzaak :confused:

De mensen die in deze tijd hun baja gingen voorzien van alu delen werden voor " gek " verklaard,het was immers puur voor het uiterlijk :lol: :confused: ;)

Ik vind je wel lief hoor,so don't take it too personal.

Laatst bewerkt:
Heeft Gladoor nog meer van die mini discus dingetjes? Ik was van plan om twee foxjes te gaan halen om van een berg af te pl**ren in vrancreik volgende week maar deze zijn leuker.

tja , het kan van alles geweest zijn ,maar aan de piloot lag het toch niet :rolleyes:.
het batterij stekkertje zat goed vast en extra geborgd met tape.
ik schat in dat de motor wel genoeg kracht heeft , want na start zakte hij ook niet in en ging er als een gek vandoor .
storing zou kunnen , maar had er met de funliner geen last van ( die had ik meegenomen want ik wist ergens wel dat een crash met de ez niet uit te sluiten was ;) )

wat ik zelf denk is toch teveel gewicht voorin ,en ik heb met gewichtjes de boel gebalanceerd ( ook achter) en had ik uiteindelijk een rare verhouding .
verder moet je wel een paar keer craschen om er achter te komen wat er nog moet gebeuren met dit soort projecten

grappig is wel ; ik heb net de brushless set met regelaar gewogen , deze is 191 gram , en het blok met motorsteuntjes en uitlaat 175 gram .

ik heb net al de voorbereidingen al gemaakt voor het blok op de plaats v/h 400 motortje, kan de constructie lijm vannacht drogen en morgen avond het blok monteren , met de tank voorin , accu pack en de rest voorin.
dus nog een paar nachtjes slapen beste mensen , en phil maakt dan deel 2 van de spannende avonturen van de EZ nitroliner :lol:

ps sleur; ziet er ook spannend uit jouw ez projekie , kijk daar houd ik van .... VERBOUWEN

Laatst bewerkt:
Wel grappig om deze uitspraak uit jouw mond te horen Sleur.
In de tijd dat er nog met Baja's gereden werd was " het uiterlijk "
alleen bijzaak :confused:

De mensen die in deze tijd hun baja gingen voorzien van alu delen werden voor " gek " verklaard,het was immers puur voor het uiterlijk :lol: :confused: ;)

Je bent wel een mannetje hoor ;-)
Tsja, tijden veranderen hè!? En er is niets zo veranderlijk als Sleur, die is nog erger dan het weer. En kennelijk zijn er op HoogTij een groot aantal weeraanbidders die maar doen wat die ene leipo telkens doet. :? In ieder geval gaan we wel weer van de winter met de Scalpels knallen. Daar heb ik al weer zin in. En tijdens de pauze even rondjes vliegen met zo'n Depron ding.

Heeft Gladoor nog meer van die mini discus dingetjes? Ik was van plan om twee foxjes te gaan halen om van een berg af te pl**ren in vrancreik volgende week maar deze zijn leuker.
Ja, nog één. Hij had er vijf besteld maar ik heb er gelijk vier meegnomen in de wetenschap dat er wel eens één platgetrapt wordt en/of in de bomen belandt. En er zijn er ook niet meer zoveel op voorraad bij Graupner (smiley is geel). Even overleggen met Gladoor als je er meer nodig hebt.

Overigens gaat Gladoor volgende week lekker een weekje dicht om te genieten van zijn vrije tijd. :thumbsup: ;)

ps sleur; ziet er ook spannend uit jouw ez projekie , kijk daar houd ik van .... VERBOUWEN
Ik zeg: We zijn goed bezig met experimentele diensten. :lol: Het idee van een nitro blokje heeft ook door mijn hoofd gespookt, maar ik ben even klaar met brandstof. Misschien na de vakantie weer even de Ravage oplappen en dan gewoon weer lekker Savage-stuiteren op de dagen dat het wat harder waait of ik geen zin heb om te vliegen.

Ik denk dat ik een hele dikke EDF op de LW-EZ zet. Met de Hype-motor zal de stuwdruk zo'n 700-1000 gram zijn. Dus dat betekent eindeloos vertikaal stijgen. En het ontwerp blijft mooi strak en laag (op de EDF na dan).

Ik weet dat er nog eentje ligt bij Peter :yes:

Maar dat moet je maar ff met Peter zelf overleggen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back