Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tsja, tijd heb je niet, tijd maak je... :? ;) *denkt aan een bierreclame*

Dinsdagavond of anders dinsdagavond... :? De rest van de avonden zit bij mij al een beetje volgeboekt tot volgend jaar juni. Misschien tussendoor op vrijdagavond maar dat zal dan wel autorijden bij die bekende winkel in Heemskerk worden. ;)

Word vrijdagavond scalpel avond?
Zou mij wel mooi uitkomen :rolleyes:

Voor de trainingen wel. Maar voor de wedstrijden moeten we even kijken of dat kan denk ik. Er wordt namelijk ook door andere mensen getraind/gereden op vrijdagavond. Dat zullen we dus met Gladoor moeten overleggen. :?

ik weet nog niet of ik tijd heb om te scalpelen :puppydogeyes:
ik weet uit ervaring dat ik sávond erg moe ben . en een druk week programma heb
plus heb ik nog mijn x-ray set van 1500E waar ik zeker mee ga rijden ( het echte werk ):lol: evt ook op de mach :cool:

@ Sleurhutje,

Volgens mij is de Stealth een beetje klein. Ik denk dat je de tekening niet op
de juiste maat hebt geprint. Of je hebt hele grote tubes UHU-Por.
Ziet er wel goed uit. Overigens heb ik hem gemaakt van 6mm depron.

Ik ben zeer benieuwd wanneer er een duo vlucht gemaakt kan worden.

Groet,
Satstok (ACH)

@ Sleurhutje,

Volgens mij is de Stealth een beetje klein. Ik denk dat je de tekening niet op
de juiste maat hebt geprint. Of je hebt hele grote tubes UHU-Por.
Ziet er wel goed uit. Overigens heb ik hem gemaakt van 6mm depron.

Ik ben zeer benieuwd wanneer er een duo vlucht gemaakt kan worden.

Groet,
Satstok (ACH)
Hehe, deze is gemaakt van een vleeswarenbakje, aan de onderkant zit nog een plak salami. 8O :rolling:

Van de week even een grote plaat 6mm scoren en dan de echte bouwen. ;)

Ja, daar moet een pakking tussen. Je hebt stalen met een rubbercoating of koperen pakkingen. ;)

Ok thanks. Ik vermoedde al zoiets. Ik ben namelijk op zoek naar de oorzaak van het telkens slecht starten en gewoon ook weer afslaan. Eerst dacht ik aan de bedrading van de 'uit' knop maar nou zie ik dat er op de zuiger een zwarte aanslag zit. De bobine heb ik los gehad en weer vastgezet maar de bougie geeft geen vonk. Kan dat aan de bobine liggen of ligt de oorzaak in een slechte bougie. Ivm de zwarte aanslag op de zuiger.
Die pakkingen, kan ik die halen bij de gezelligste winkel?

Ok thanks. Ik vermoedde al zoiets. Ik ben namelijk op zoek naar de oorzaak van het telkens slecht starten en gewoon ook weer afslaan. Eerst dacht ik aan de bedrading van de 'uit' knop maar nou zie ik dat er op de zuiger een zwarte aanslag zit. De bobine heb ik los gehad en weer vastgezet maar de bougie geeft geen vonk. Kan dat aan de bobine liggen of ligt de oorzaak in een slechte bougie. Ivm de zwarte aanslag op de zuiger.
Als je zuiger koolaanslag vertoont, staat je carburateur veel te rijk afgesteld. De koolaanslag wordt namelijk veroorzaakt door een onvolledige verbranding (teveel brandstof). Dus even een beetje armer zetten kan geen kwaad. Na verloop van tijd brandt het allemaal wel schoon maar beter is om even met een fijn schuurpapiertje de koolaanslag weg te halen. Er kunnen stukjes aanslag loslaten en die schrapen zo heerlijk langs je cilinderwand. :evil:

Qua timing kun je weinig afstellen aan een bigscale. Je kunt nog iets knoeien door een bougie met korte schacht te nemen maar dat verschil is ook minimaal. In bigscales worden eigenlijk alleen 7-bougies gebruikt. Er zijn iets koudere 8'tjes verkrijgbaar maar die zijn redelijk zeldzaam. Een nieuwe verse bougie is altijd het proberen waard.

kan van alles zijn , die blokjes hebben niet het eeuwige leven.
je zou ook es een nieuwe zuiger/cil set kunnen monteren ,kost niet zo veel .
meteen de lagers en rubber seals vervangen ,misschien trekt hij daar valse lucht .
het reviseren van zo'n blokje is in een paar uur gedaan .;)

Ik had de bouwtekening van de F-117 op A3-formaat afgedrukt maar dan is het nog een verrekte klein vliegtuigje waar je niet alles in gaat krijgen. Op 90% van het origineel (die met 12 bladzijden) is de lengte 75cm. Lijkt mij een mooi maatje, het origineel is 84cm lang. :? In ieder geval vanavond wat snijden in een maagdelijk witte plaat 6mm Depron van 900x400mm. :D

meteen de lagers en rubber seals vervangen ,misschien trekt hij daar valse lucht .

@ Junkie

Ik kan je alvast verklappen dat het monteren van een nieuwe zuiger en cylinder niet zal resulteren in het wel verkrijgen van een vonk uit je bougie ;)

@ Sime

Denk zelf eerder aan de bobine/bougie of de bougiekabeltje ;)

Aangezien jij al aangaf dat er op de bovenzijde van je zuiger een dikke zwarte kool laag zit,vermoed ik dat wat Sleur reeds aangaf,( het te rijk afgesteld staan van je carb. ), wel eens de oorzaak kon zijn van het defect raken van de bougie.

Test als eerste even een nieuwe bougie,in de meeste gevallen is deze de oorzaak Sime.

Succes ;)

Ps.

Controleer ook even de afstand tussen je bobine en je vliegwiel,dit moet ongeveer 0.4mm zijn.
Het wil nog wel eens gebeuren dat je bobine los trilt waardoor deze afstand gaat afwijken en je dus geen vonk meer krijgt.

Laatst bewerkt:
sig; dat snap ik ook wel , maar als hij slecht start ,en steeds afslaat ,kan het blokje ook een beetje gaar zijn .
wat ik al zei ,kan van alles zijn ,maar dan moet ik het zelf zien en horen ,ruiken ,waarnemen ,voelen ,inspecteren , nalopen , afstellen ,diagnose ren, en daarna loopt hij weer perfect :shock: :cool:

Als je zuiger koolaanslag vertoont, staat je carburateur veel te rijk afgesteld. De koolaanslag wordt namelijk veroorzaakt door een onvolledige verbranding (teveel brandstof). Dus even een beetje armer zetten kan geen kwaad. Na verloop van tijd brandt het allemaal wel schoon maar beter is om even met een fijn schuurpapiertje de koolaanslag weg te halen. Er kunnen stukjes aanslag loslaten en die schrapen zo heerlijk langs je cilinderwand. :evil:

Qua timing kun je weinig afstellen aan een bigscale. Je kunt nog iets knoeien door een bougie met korte schacht te nemen maar dat verschil is ook minimaal. In bigscales worden eigenlijk alleen 7-bougies gebruikt. Er zijn iets koudere 8'tjes verkrijgbaar maar die zijn redelijk zeldzaam. Een nieuwe verse bougie is altijd het proberen waard.

Krapper afstellen kunnen we wel denk ik. :D ben nu een beetje de draad kwijt. De bougie is in orde. Ik had de bobine de veel speling gegeven op het vliegwiel. Dan word het lastig. :rolleyes: Ik heb nu gewoon 4 papiertjes ertussen gedaan en het spulletje er tegen aan gegezet.

Het blokkie zou zo'n beetje nieuw moeten zijn. Het is net ingelopen, tenminste dat zei de vorige eigenaar.:rolleyes:;)

@ Junkie

Ik kan je alvast verklappen dat het monteren van een nieuwe zuiger en cylinder niet zal resulteren in het wel verkrijgen van een vonk uit je bougie ;)

@ Sime

Denk zelf eerder aan de bobine/bougie of de bougiekabeltje ;)

Aangezien jij al aangaf dat er op de bovenzijde van je zuiger een dikke zwarte kool laag zit,vermoed ik dat wat Sleur reeds aangaf,( het te rijk afgesteld staan van je carb. ), wel eens de oorzaak kon zijn van het defect raken van de bougie.

Test als eerste even een nieuwe bougie,in de meeste gevallen is deze de oorzaak Sime.

Succes ;)

Zoals boven gezegd, ik heb nu inmiddels een vonkje. Maar ik ga evengoed een nieuwe halen. ;)

Thanks allen. Als ik meer vragen heb weet ik jullie te vinden. :D

Niks te melden.

Of nee, ja toch wel ....
Ik ben aan het overwerk :mad:

@Pieter-Banaal

Ik denk dat ik het vanavond niet ga redden ....

sig; dat snap ik ook wel , maar als hij slecht start ,en steeds afslaat ,kan het blokje ook een beetje gaar zijn .
wat ik al zei ,kan van alles zijn ,maar dan moet ik het zelf zien en horen ,ruiken ,waarnemen ,voelen ,inspecteren , nalopen , afstellen ,diagnose ren, en daarna loopt hij weer perfect :shock: :cool:

Proeven .... zoenen ....?
Die mis ik in je rijtje :rolling:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back