Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

• Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor zender ga je doen Fritsie, een DX3R? ;)
Die kans is wel groot ;)
Bij de DX3R zit een SR3100 DSM2 ontvanger. Die is toch wel kleiner dan de SR3000 van de DX3/DX3.0 en past zeker in de Scalpel. Dan zou ik geen micro-ontvanger erbij kopen. :nooo: Anders wil ik wel mijn micro ontvanger ruilen voor de SR3100 die bij de DX3R zit. :D :yes: ;)

Vanavond weer ruim twee accuutjes leeg gereden met de Scalpel. Hij gaat nu echt lekker en de motor lijkt een beperkende factor te worden. :? De vering staat redelijk goed, voor moet nog wat stijver dus de andere veertjes moeten erop. De moer op de pod plate draaide telkens los, ondanks de thread lock. :roll: En de lagers zitten alweer behoorlijk vol draad. :evil: Morgenmiddag even alle accu's weer laden en gaan met die banaan. Om 15:30 uur ben ik op de baan. :thumbsup:

Pieter was ook goed bezig met zijn heli. Mooi hoveren en ook wat andere manoeuvres gezien als een rondje om de paal. Eerlijk en oprecht: Respect voor je vliegkunsten. :worship: ;) Is het nog goed gekomen met BYM's heli?

En even langs de ACH geweest. Wil en Phil even geholpen met de PC van Wil. Die had geen zin in AFPD omdat e.e.a. niet helemaal op orde was. DirectX en video driver gedownload en knallen maar. :yes: Ik moest alleen een beetje vlot weg ineens, moest nog een boodschap halen en kon nog net op tijd bij de avondwinkel zijn. :? :cool:

Lichtje gaat hier uit, morgen drukke dag op kantoor en op tijd in Heemskerk op de baan. :mrgreen: :bye:

En even langs de ACH geweest. Wil en Phil even geholpen met de PC van Wil. Die had geen zin in AFPD omdat e.e.a. niet helemaal op orde was. DirectX en video driver gedownload en knallen maar. :yes: Ik moest alleen een beetje vlot weg ineens, moest nog een boodschap halen en kon nog net op tijd bij de avondwinkel zijn. :? :cool:

Lichtje gaat hier uit, morgen drukke dag op kantoor en op tijd in Heemskerk op de baan. :mrgreen: :bye:

Gelukktig draait alles, Sleur bedankt voor de hulp en voor de USB-stick :thumbsup: zonder jou (en Frank) zijn hulp was ik er echt niet uitgekomen :nooo:
Na alles opgeruimd te hebben bleek de autosleutel van Wil nog in de auto te liggen, deze zat op slot :( Snel nog even een retourtje beverwijk uitgedeeld om de sleutels op te halen :) Volgens mij heb ik nu wel mijn respect verdient bij Wil :rolling: (Sleur en Frank ook natuurlijk) :p
Verder was het weer te gezellig bij de ACH maar nu was ik om 23.45 thuis, toch een uurtje eerder dan afgelopen dinsdag :wink: :celebrate:

Bij de DX3R zit een SR3100 DSM2 ontvanger. Die is toch wel kleiner dan de SR3000 van de DX3/DX3.0 en past zeker in de Scalpel. Dan zou ik geen micro-ontvanger erbij kopen. :nooo: Anders wil ik wel mijn micro ontvanger ruilen voor de SR3100 die bij de DX3R zit. :D :yes: ;)

Het schijnt dat die Nomadio's ook met spektrum ontvangers kunnen werken, alleen moet je dan wel met Beta-firmware draaien..... en dat wil je niet :nooo:

En nu ik toch geen Nomadio meer heb kan ik het volgende wel zeggen:
De Nomadio's kunnen niet lekker werken met een tapijtbaan, dit veroorzaakt storing in sommige gevallen. Een oplossing was er eigenlijk nooit voor gevonden.
Voor buiten blijft het natuurlijk de meest ideale zender :wink:
(daar kun je hem lekker ver weg smijten)

Laatst bewerkt:
Pieter was ook goed bezig met zijn heli. Mooi hoveren en ook wat andere manoeuvres gezien als een rondje om de paal. Eerlijk en oprecht: Respect voor je vliegkunsten. :worship: ;) Is het nog goed gekomen met BYM's heli?

Ja hij heeft volgens mij ook steeds meer zelfvertrouwen, ziet er steeds beter uit ....

Mijn heli heeft denken we een constructie/bouwfoutje, wordt vervolgd.
Dat omklappen van de hele rotorkop hadden we eerder al gezien maar konden we niet plaatsen, denken de oorzaak nu gevonden te hebben :)

Net als met headinghold modus, komen we hier ook wel uit :yes:

Ik ga morgen ochtend/middag naar de Mach toe, paar tankjes brandstof leegknallen, en daarna kom ik ook naar Heemskerk toe.

Voor nu denk ik hier aan :

licht%20uit%20doen.png

ja was gezellig vanavond bij Peet in de gezelligste modelbouw winkel van Nederland.

Peet bedankt voor de gastvrijheid , morgen kom ik ff zuigen bij je . ( de baan )

het vliegen met de t-rex gaat me echt steeds makkelijker af idd . morgen weer ff lekker oefenen.

Ook snowman ontmoet ,aardige gast hij !

Sleur en Bym bedankt voor de mooie woorden , doet me goed.Ik raak er zelfs diep ontroerd van :cry:

Phil , ik mis je kerel , je vrolijke lach, je tuitende lipjes .
Ik hoop je snel weer te zien poepie van me :zon:

De lijpo's staan weer aan de lader ,morgen weer lekker spelen . :D

was gisteren best weer gezellig op het veld , de holiday in ontvangst genomen ,best nog een aardig bouw project :), maar ziet er zeer goed uit :p

verder nog ff een gesprekje gehad en een misverstand uit de ach geholpen , want ik voelde me laatst dus wel aangesproken over het "wildvliegen " en het ging dus ook om junkie :cool:
bleek dat er een paar brevetlose mensen geklaagd te hebben dat ik daar rond vloog :rolleyes:
maar ik heb daar 2x gevlogen ,en altijd onder toezicht van brevet houders ,plus netjes gevraagd of het mocht , en dat was geen probleem .
ik was me dus van geen kwaad bewust ;)
maar goed, eerst maar het brevet halen ,en dan fladderen :cool:

verder vloog de funliner weer als vanouds ,dus ik erg blij :p , al weet ik nog steeds niet waarom hij de laatste paar keer zo beroerd vloog .
ik denk toch 1 v/d servo's

wanneer begint de bitterballen comp eigenlijk :confused: ,en welke dag word de vaste avond ?

Sleur, ik was even vergeten dat de vrouw vanavond (vanmiddag) weg is en mijn kleine man naar zijn nieuwe zwemclub moet. Ik ben daar dus de aangewezen persoon voor. Helaas wordt het vanmiddag dus niets :(

Ik zorg wel dat de scalpel klaar gemaakt wordt, dan kunnen we snel even knallen.

@Fritsie, als die regelaar nodig is dan hebben we even kontakt :thumbsup: (stuur anders even te mobiel per pb, ik zie net dat ik die van jou niet heb)

Morgen eerst mijn bootje ophalen, een leuke joehoe zeg maar :D

Iets korter dan deze boot maar verder hetzelfde. Ook een andere motor (een 40 pk 4-takt yamaha)

Zodiac Marine WallPaper jpg22079845_Futura-Mark-3-HD-wp800.jpg

Zodiac Marine WallPaper jpg22089866_Futura-Mark-3-HD-wp800.jpg

Zodiac Marine WallPaper jpg22089919_Futura-Mark-3-HD-wp800.jpg

heel misschien kom ik staks ook ff naar heemskerk .
Het schilderwerk gaat aardig snel
Even de scalpel nalopen ,heeft peter ook onderdelen van de scalpel ? Betreft het div waar wat onderdelen van kwijt zijn

Laerrr

@Burp

Ga je die remote besturen met je DX3R :rolling: , ziet er leuk en snel uit.

heel misschien kom ik staks ook ff naar heemskerk .
Het schilderwerk gaat aardig snel
Even de scalpel nalopen ,heeft peter ook onderdelen van de scalpel ? Betreft het div waar wat onderdelen van kwijt zijn

Laerrr

Peter heeft een leuke set onderdelen liggen van de scalpel :yes:

Mooie zodiac Martin,ik heb er een paar jaar geleden ook 1 gehad van 3.80m.
Had er destijds een 15pk mercury achter hangen,dit ging echt als de brandweer ;)

Wat voor motor heb jij bij deze boot ?

Voor mij ook dit jaar geen scalpeltje,is niet echt mijn ding :)
Ik kom af en toe wel even langs voor eventuele baaninzet.
Ga van de winter maar weer eens verder met het studiowerk,heeft een tijd stilgelegen maar ook dit begint weer te kriebelen :-D

Even de stof uit de Technics 1200 's blazen,en mixen met die platen :thumbsup:

siggy; is toch ook leuk .

Trouwens ,we kunnen vrolijk door vliegen deze winter,de ach gaat ook gewoon door ,en echt koud krijgen we het toch niet meer.
De scalpel lijkt me wel leuk,maar ik weet niet of ik er wel tijd/fut voor heb,en ligt ook aan welke dag er gereden word,we zien wel...
Ik moet evenals burp mijn dochter ophalen ,dus ook geen heemskerk voor mij helaas.
Maar gaan jullie maar flink oefenen,dan hebben burp en ik tenminste een beetje tegenstand ;-)
Posted via Mobile Devicem

siggy; is toch ook leuk .

Trouwens ,we kunnen vrolijk door vliegen deze winter,de ach gaat ook gewoon door ,en echt koud krijgen we het toch niet meer.
De scalpel lijkt me wel leuk,maar ik weet niet of ik er wel tijd/fut voor heb,en ligt ook aan welke dag er gereden word,we zien wel...
Ik moet evenals burp mijn dochter ophalen ,dus ook geen heemskerk voor mij helaas.
Maar gaan jullie maar flink oefenen,dan hebben burp en ik tenminste een beetje tegenstand ;-)
Posted via Mobile Devicem

Als dan maar niet gaat gooien met je zender :D :lol: ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back