Vliegersvergadering 12 januari

Ergens in Harderwijk en dan om 10:00 uur daar zijn om te vergaderen tot 16:00 uur en daarna schijnbaar iets interesants doen en de prijsuitreiking van alle klassen. Dat gaat mij denk ik te lang duren, ben je de gehele dag kwijt en pas laat in de avond thuis. De F3P mannen zullen dat ook niet prettig vinden, die moeten de dag erna naar Geleen voor een wedstrijd........

Hij staat al op de agenda op Vliegersvergaderingen. Maar aanvullende informatie volgt nog, ook nog de uitnodiging met agenda vanuit de subcommissie.
Tja en F3P, ze wisten een jaar geleden al dat op de 12e de vergadering zou zijn :rolleyes:. Programma lijkt ook zo rond 16u te zijn afgelopen, moet geen probleem zijn dan toch.

Laatst bewerkt:
Ergens in Harderwijk en dan om 10:00 uur daar zijn om te vergaderen tot 16:00 uur en daarna schijnbaar iets interesants doen en de prijsuitreiking van alle klassen. Dat gaat mij denk ik te lang duren, ben je de gehele dag kwijt en pas laat in de avond thuis. De F3P mannen zullen dat ook niet prettig vinden, die moeten de dag erna naar Geleen voor een wedstrijd........

Volgens mij zie je dat verkeerd. 's morgen's vergaderen en dan tot 16:00 het middag programma.

Tja, dat was volgens de info die ik toen had.

Helaas moet ik mij afmelden aangezien ik de komende 2 maanden ook in de weekenden elke ochtend moet werken.......

De uitnodigingen met de documenten specifiek voor F5B en F5J zijn de deur uit naar iedereen die via de beide websites bekend is. Mocht je hem niet hebben gekregen stuur mij dan even een berichtje met naam en e-mail dan stuur ik hem alsnog.

==
KNVvL Modelvliegsport

Vliegersvergaderingen 2013

Zoals eerder is bekendgemaakt zullen alle vliegersvergaderingen worden gehouden op zaterdag 12 januari 2013 in het voorlichtingscentrum van het

Bouw & Infra Park
Ceintuurbaan 2
3847 LG Harderwijk.

Het programma ziet er als volgt uit:

9.00 - 9.30 Aankomst, koffie
9.30 - 13.00 Jaarlijkse vliegersvergaderingen vrije vlucht, lijnbesturing, radio kunstvlucht, radio zweef, pylonrace, helikopter, schaal en elektro in afzonderlijke ruimten.

13.00 - 14.00 Lunch (op eigen kosten, er zal worden gezorgd dat er voor een redelijk bedrag belegde broodjes te krijgen zijn).

Na de lunch is er een gemeenschappelijk programma voor vliegers van alle klassen:

14.00 – 14.30 Uitreiking van medailles en diploma’s aan onze nationale kampioenen, 2e en 3e plaatsen door onze afdelingsvoorzitter Peter Mooij.
14.30 – 14.40 Presentatie van Henk van Hoorn over de Geo Chavez memorial flight over de Alpen met zijn 2/3 schaal Bleriot in 2013.
14.40 – 15.00 Rob Metkemeijer. Wat is er gaande in CIAM.

Theepauze

15.00 – 16.00 Een presentatie over vleugelprofielen door Rick Ruijsink , ondersteund door Frits Donker Duyvis. Beide zijn werkzaam op de faculteit lucht – en ruimtevaarttechniek van de TU Delft en zeer ervaren wedstrijdvliegers.
De lezing zal gaan over vleugelprofielen voor modelbouw in brede zin, toegespitst op alle wedstrijd klassen, hoe kun je optimaliseren en hoe kun je “spelen” met profielen om te krijgen wat voor jouw klasse of jouw manier van vliegen optimaal is. Waarom kan bijvoorbeeld het profiel van het stabilo van een F3B kist hetzelfde zijn als van het vleugelprofiel van een lijnbesturings speedkist. En wat gebeurt er als je het dikste punt van een profiel naar achteren verlegt? Kortom, een inleiding in de wereld van Reynoldsgetallen, lift, weerstand, blazen en loslating!

Tot ziens op 12 januari.

Stel dat je iets in de groep wilt gooien op deze vergadering (namelijk propmaat bij EF1 racen), moet je dat dan van te voren op een agenda aanmelden, of hoe gaat dat?

Bedankt,

Hugo

Ik denk dat een subcommissie het wel fijn vind als ze dat vooraf weten. Maar in het geval EF1 is het de subcommissie Pylon, en dat is als ik me niet vergis Robert of Wubbo?

@Hugo: Voorstellen even mailen naar Robbert van den Bosch, die kan het dan meenemen in de vergadering.

Greetz,
Peet

Vergadering van F5B en F5J zit er al weer een poosje op en er zijn best wat interessante dingen besproken.
Wat me wel van het hart moet is de opkomst. Buiten de subcommissie leden waren er welgeteld 2 vliegers per klasse (f5b/j) aanwezig. Nu is dat natuurlijk wel makkelijk besluiten nemen, maar ik vind het toch wel respectloos tegenover de organisatie van de wedstrijden dat het voor velen blijkbaar teveel moeite is om langs te komen danwel zich af te melden. Ik kan me bijna niet voorstellen dat we zo met elkaar om moeten gaan en ga er dan maar van uit dat dit een uitschieter is geweest.

Toch wens ik ieder een fijn vliegseizoen 2013 toe en laten we er met z’n allen wat moois van maken.

Laatst bewerkt:
Back