Hellow everybody 
Ik begrijp iets niet goed, waarschijnlijk kunnen jullie helpen...
Ik heb ondertussen 2 easystar's gehad, de eerste waar ik heb leren mee vliegen tot een héél harde crash mij een tweede heeft doen kopen. Met die 2de veel gevlogen, dan op 3s met de 400 motor tot hij bijna versleten was (trok 180W met standaard propje op). Heb (had
) er nu een BL turnigy D2826-6 op zitten (2200KV) met een 6x4 prop en geeft 310W op de grond.
1e vlucht: bij het minste gas geven vliegt het ding omhoog, bij vol gas maakt hij loopings/vliegt recht omhoog. Elevator staat al redelijk veel omlaag getrimd van vroeger met de standaard motor op 2 en 3s, maar toen vloog hij nog goed. Had wel reeds een mix van een 15% op een schakelaar gezet omdat ik graag vol gas vloog en had er toen ook al wat last van. Daarnaast ook moeten bijtrimmen op rudder (geen ailerons). Maar heb de indruk dat het allemaal héél afhankelijk is van de vliegsnelheid.
2e vlucht: Heb motor domping aangepast want hij stond echt wel omhoog gericht, dom van mij. Nu staat hij ongeveer evenwijdig met de langs as... Verder ook brake-on want prop draaide als gek. Gaan vliegen maar zelfde resultaat!? Wel lijkt het mij alsof de stabilisator ferm gebogen staat bij het vliegen, en dan nog niet gelijk aan beide kanten?! Uiteindelijk ferm gecrashed door dingen proberen terwijl ik steeds bezig was elevatie te corrigeren (weet niet zeker of de stabilisator afgebroken is door de crash of net voor de crash.
Wat kan dit nu zijn? Easystar slecht gebouwd? Die motor wordt vaak genoemd bij tuning easystar.
Ik overweeg een nieuwe kit te kopen, maar als dit weer hetzelfde is...? Wat denken jullie? Een ander vliegtuig is misschien beter, alleen wil ik er één die vertrekt met handstart zodat ik hem mee kan nemen in het buitenland. Liefst compatibel met mij nieuw motortje en esc (40 A), heb dit nu in huis. MPX dogfigter? Maar een nieuwe EZ is ook goed voor mij, als ik hem maar goed (en snel) kan doen vliegen.
Hier nog wat foto's ter verduidelijking
Vriendelijke groeten, David

Ik begrijp iets niet goed, waarschijnlijk kunnen jullie helpen...
Ik heb ondertussen 2 easystar's gehad, de eerste waar ik heb leren mee vliegen tot een héél harde crash mij een tweede heeft doen kopen. Met die 2de veel gevlogen, dan op 3s met de 400 motor tot hij bijna versleten was (trok 180W met standaard propje op). Heb (had

1e vlucht: bij het minste gas geven vliegt het ding omhoog, bij vol gas maakt hij loopings/vliegt recht omhoog. Elevator staat al redelijk veel omlaag getrimd van vroeger met de standaard motor op 2 en 3s, maar toen vloog hij nog goed. Had wel reeds een mix van een 15% op een schakelaar gezet omdat ik graag vol gas vloog en had er toen ook al wat last van. Daarnaast ook moeten bijtrimmen op rudder (geen ailerons). Maar heb de indruk dat het allemaal héél afhankelijk is van de vliegsnelheid.
2e vlucht: Heb motor domping aangepast want hij stond echt wel omhoog gericht, dom van mij. Nu staat hij ongeveer evenwijdig met de langs as... Verder ook brake-on want prop draaide als gek. Gaan vliegen maar zelfde resultaat!? Wel lijkt het mij alsof de stabilisator ferm gebogen staat bij het vliegen, en dan nog niet gelijk aan beide kanten?! Uiteindelijk ferm gecrashed door dingen proberen terwijl ik steeds bezig was elevatie te corrigeren (weet niet zeker of de stabilisator afgebroken is door de crash of net voor de crash.
Wat kan dit nu zijn? Easystar slecht gebouwd? Die motor wordt vaak genoemd bij tuning easystar.
Ik overweeg een nieuwe kit te kopen, maar als dit weer hetzelfde is...? Wat denken jullie? Een ander vliegtuig is misschien beter, alleen wil ik er één die vertrekt met handstart zodat ik hem mee kan nemen in het buitenland. Liefst compatibel met mij nieuw motortje en esc (40 A), heb dit nu in huis. MPX dogfigter? Maar een nieuwe EZ is ook goed voor mij, als ik hem maar goed (en snel) kan doen vliegen.
Hier nog wat foto's ter verduidelijking
Vriendelijke groeten, David
Laatst bewerkt door een moderator: