vliegles door toca

Tsja....

het positieve van de hausse aan goedkope heli's is dat de hobby erg bereikbaar is geworden

Het voordeel van die hausse is dat de RTF setjes tegenwoordig letterlijk minder kosten dan het volledig afgeragde en vijfdehandse ding waar ik mee heb leren vliegen (en daar was geen "onderzetter" meer bij, internet bestond nog niet en instructeurs was een woord wat nog niet uitgevonden was, net als leraar-leerling systeem overigens).

En een klein nadeel van die hausse aan RTF setjes, is dat men tegenwoordig denkt dat het leren vliegen of het achterhalen van die kennis, net zo makkelijk is als de aankoop van zo'n setje....
Maar die setjes worden dan mischien in elkaar gezet door een laag betaalde chinees in een "sweat-shop", die kennis en vaardigheden moet je nog steeds ZELF opdoen.....

Groet, Bert

Nu ja,
jullie hebben wel gelijk. Je moet niet altijd de pap in de mond geven.

Ik heb altijd met vliegtuigjes gevlogen, en toen was goed materiaal duur (10 jaar geleden).

Als ik zie wat ik vandaag kan kopen met 500€, Dat is al redelijk goed. En dat maakt de verkoop lekker hard.

Het leren is het moeilijkste, inderdaad. Maar de theorie vind ik ook boeiend, een heli tart immers alle wetten van de fysica.

Ondertussen moet ik de leden van dit forum toch wel bedanken, want de kennisdeling is toch wel goed.

Heli vliegen (RC) is een kinderdroom die uit komt. Ik heb een grote tuin en weinig vrije tijd en heli vliegen kan ik s'avonds makkelijk thuis doen om te ontstressen.

Dit heeft eigenlijk niets meer met het topic te maken, maar het is volgens mij wel een van de hoofdredenen waarom (micro)heli vliegen zo populair is.

ja dat klopt!...mijn collega vertelde ooit dat hij zn hele kop leeg had als ie met z'n heli bezig was........
Vandaar dat het ook zo verslavend kan zijn!.

zo leker gevlogen bij toca aan de kabel

goedendag allemaal

vanavond lekker gevlogen bij toca aan de kabel geeft net dat kleine beetje extra gevoel van veiligheid

ik kan al hoeverre en recht voor uitvliegen en weer terug maar bochtjes ging niet echt, nu even aan de kabel voor de veiligheid en het gaat gelijk een stuk beter, jammer dat het al weer een beetje schemerig werd anders handen we nog een paar lipo's leeg gevlogen

helemaal top toca

grt nick

Ik geef ook wel eens gratis vlieglessen.
En wijs mensen erop wat ze niet of wel kunnen doen.
Service van de zaak zeg ik dan.

Back