vlieglessen

• Topicstarter Topicstarter Rini
  • Startdatum Startdatum
en zulk soort discussies is niks voor op het forum, bespreek zoiets beter via PB

Wat wil je daar mee zeggen??? dat marcel die verhaaltjes zit te verkondigen??

Wat ik er mee wil zeggen, is dat wat er staat. Verder niets.
Als ik U was zou ik de van gelegenheid gebruik maken om een dergelijk "verhaaltje" uit de wereld te helpen. U heeft hier als vliegschool en commercieel bedrijf immers geen behoefte aan.

Wat u echter doet is Marcel erbij halen. Marcel heeft met mijn reaktie helemaal niets te maken.

moet je niet de vliegschool gaan lopen afzeiken.

Dat is volgens mij ook nergens gebeurd.

Uw taalgebruik siert u overigens niet.

En misschien overbodig....

Ik ben een groot voorstander van faciliteren van een goede opleiding voor modelvliegers. Of dit nu in vliegschool of clubverband is, soit .

(Ter info : ook ik was ooit, als tiener met mijn eerste vliegtuig, zuurverdiend krantewijkgeld , gekoppeld aan een drol van een instructeur, die m'n kist binnen 5 minuten kompleet aan barrels vloog, tranen, ontroostbaar etc etc.....)

Ik hoop echt van harte dat wij als modelvliegers mogen constateren dat zowel vliegscholen als modelvliegclubs in nederland een goed product in de markt zetten.

hey.

Bij mij op het vliegveld hebben we geen les programma's enzo... maar als je een beginner bent brenkt de instructeur hem boven :D en dan neem ik hem over.
We hebben niet egt een school, dat doe je gewoon op het vliegveld.

groetjes matthijs

ja maar het probleem is dat er altijd nog (net zoals franck aangeeft) "instructeurs" zijn die zelf geeneens fatsoenlijk kunnen vliegen, maar instructeur zijn omdat hun toevallig van de oude garde van je club zijn.

Ik heb het vliegen geleerd bij First Flight. Ik had ooit een kissie gebouwd, 15/16 jaar geleden. Nu vlieg ik er zelfstandig mee. De instructeur bij First Flight heeft het eerste gecontroleerd en inderdaad ook de punten zoals aangegeven werden, op het gewicht van de vleugels na dan, want die zaten natuurlijk aan elkaar. Maar omdat het zo'n oud beestje was, wel eerst of er geen torsie in de vleugels zat en of alles nog wel aan elkaar bleef zitten. De eerste vliegminuut heeft hij op zich genomen omdat hij sneller en beter in kan grijpen dan ik, maar alles bleek goed te zijn. Lekker doorvliegen en dan overstappen naar een volgend model :lol:

In Juni of july de 2de open dag bij vliegschool First Flight.
Kan iedereen kijken en oordelen hoe wij les geven

Groeten Ron

hallo bertus,
Alvorens het luchtruim gekozen wordt,leg ik uiteraard het een en ander uit over gewicht bouw, motor en elektronica, dit op een zo simpel mogelijke manier want om nou gelijk over airodynamica te beginnen tijdens de eerste lessen is wat hoog gegrepen voor veel leerlingen en uiteindelijk willen ze allemaal maar 1 ding en dat is vliegen.
In een later stadium worden dit soort onderwerpen behandeld.
En ja, kom maar eens kijken iedereen is van harte welkom.
Onze doelstelling is gewoon dat iedereen op een zeer duidelijke manier les krijgt en het goed leert in 10 lessen( is 10 uur).
Groetjes Ron

ja maar dat is nou EEN van de GROTE verschillen van het leren vliegen bij een club of bij onze vliegschool
Groetjes Ron

FIRST FLIGHT zei:
ja maar dat is nou EEN van de GROTE verschillen van het leren vliegen bij een club of bij onze vliegschool
Groetjes Ron
Dat vind ik toch een beetje een gewaagde stelling. Bij veel clubs lopen wel mensen rond die daar het een en ander van weten. Het grote voordeel van de vliegschool is dat je zelf kan bepalen wanneer je les krijgt en dus hoe snel(ler) vooruit kan kan gaan.

Kan je vertellen dat bij de ACK (zie hieronder) modellen over het algemeen grondig nagekeken worden. Het komt helaas regelmatig voor dat een nieuweling de eerste keer ongevlogen naar huis moet om diverse zaken na te lopen.

Ook na de 1ste vlucht kan het zijn dat we een leerling aanraden zaken te veranderen, zoals motordomp, instelhoek, uitslagen etc..

Dus hoeveel verschil er tussen deze club en de vliegschool zit op dit gebied?

Gerben

Back