Vliegmode veranderen in een FF9

Hallo allemaal,

Ik heb een Futaba FF9, waarmee ik mijn helikopter tracht te besturen :wink:
Nu heb ik mij het vliegen aangeleerd in heli mode 4 (heck/pitch rechter stick)
Omdat ik tegen veel problemen aangelopen ben. en niemand mij wilde helpen in die vliegmode...heb ik mezelf op de sim gedwongen heck/pitch op de linkerstick te gaan vliegen.
Nu ik dit eindelijk aardig onder de knie heb, wilde ik dit gaan veranderen in mijn zender.
Simpel, dacht ik nog, zender uit 2 knopjes ingedrukt houden en dan zender aanzetten, en mode veranderen........Ok mode veranderen gaat, maar de stuur functies veranderen niet mee 8O
Is dit normaal????
Met andere woorden: Moet ik de diverse functies nu opnieuw gaan zoeken op de ontvanger??
Of zie ik iets over het hoofd (in de handleiding)
Ik zal vast niet de enige zijn die tegen dit probleem aanloopt.
Of moet er hardware matig wat vernaderd worden?
Elke suggestie/raad is welkom!!

Alvast bedankt

Groetjes
Martin

Mechanisch moeten op de zender uiteraard de ratelplaat van het gas en de veerset nog onderling worden gewisseld.

Na het veranderen van de mode verandert er niets aan de kanalenbezetting. Op de ontvanger moeten alle servo's dus gewoon op hun plaats blijven.

Controleer even in de servo monitor wat er gebeurt. Zoals Jan al zei: bij een mode verandering hoor je de servo's niet opnieuw te hoeven aansluiten.

Hans Delemarre

@Corrien,

Hallo Jan,
Ik hoef alleen de ratelplaat om te zetten. Er zit en pennetje aan die de veerkracht opheft.
Maar toen bleef mijnj heck staan, en thr cut werkte ook niet meer.(zoals je vast weet :wink: , of zijn er verschillende versies van??)

@ Hans,
Servotest gaf deze fout ook aan.

:oops: :oops:
En nou komt het. Jullie antwoorden stemden mij tot nadenken.
En ik ging WEER de bekende fout in. Ik ben MPX gewend. Alles wat je veranderd werkt ook gelijk zo. De Futaba zender moet je eerst uitschakelen en dan weer inschakelen, voordat de verandering effectief is.. :oops:
Enkel, eerst werkte de thr cut niet, maar nogmaals aan enuit schakelen wel!!
goed, na een paar maal weer in en uit schakelen van de zender, blijjft alles werken zoals het hoort!!
Nou maar hopen dat al het geoefen op de Sim zijn vruchten heeft afgeworpen. voor de zekerheid maar weer de hoepel gemonteerd.
Jan en Hans, bedankt voor de snelle reactie.

Groetjes
Martin

Back