vliegsimulator ESKY Honey Bee

• Topicstarter Topicstarter lampie
  • Startdatum Startdatum
L

lampie

Guest
Ik heb onlangs een ESKY Honey Bee gekocht om eens aan het helikopter modelvliegen te "ruiken" ben erg enthousiast maar ik krijg de bijgeleverde vliegsimulator, die ik eerst wens te gebruiken om brokken te voorkomen, niet goed ingesteld. Het installeren op de PC was geen probleem maar het kallibreren des te meer, het lukt me ( nog) niet om gesimuleerd van de grond te komen, ik heb een 2,4 herz 4 kanaals zender, wie is goed bekend met deze vorm van simulatie en kan mij, desnoods via de telefoon, helpen zodat ik kan gaan oefenen, bij voorbaat dank

Ik heb een dergelijk probleem...

Ik heb een 6 kanaals USB ebay simulatie ding...

Heb probleem daarmee is dat je de throtle en pitch curves niet in kan stellen... en dus inderdaad met veel throttle de boel hard kan laten draaien maar hij niet van de grond komt..misschien zijn er handigheidjes voor maar ik ken ze nog niet..

EDIT:Voor de een FP gaat het overigens wel goed.. heb je wel de goede honey bee geselecteerd? dus niet de Honey Bee King..

Maarten

Laatst bewerkt:
Let op dat het vaak belangrijk is om de controller zowel in het OS als in de simulator te kalibreren. Bij windows zit er in het 'control panel' (of zoiets) een mogelijkheid om 'game controllers' (of zoiets) te configureren :)

Dat doe je zo:

Alleen de onderste 4 instellingen zijn van belang
Als je mode 2 vliegt is de

Linker stick
o Omhoog meer gas en omlaag minder gas
o Naar rechts neus naar rechts en naar links neus naar links
Rechter stick
o Omhoog neus naar beneden en omlaag neus omhoog
o Naar rechts kantelen naar rechts en naar links kantelen naar links
Je moet de instellingen binnen FMS dus zo aanpassen dat je heli die bewegingen maakt

Mijn onderste 4 instellingen voor m'n protech dummy zender zijn
4V
2
1V
3
Mijn onderste 4 instellingen voor m'n esky 35 mHz zender zijn
4V
2
1
3
Mijn onderste 4 instellingen voor m'n esky 42 gHz zender zijn
4V
2
1V
3
Het hangt dus een beetje van de signalen die je zender uitzendt af

Groeten
Martin

Ik ken het probleem; de simulator die ik had, dezelfde dus, deed de computer steeds vastlopen. Als iemand hier een oplossing voor heeft, ben ik blij; dan kan ik ook met slecht weer vliegen :P

instellingen Zender 2.4gHz FMS

Hallo Martin

Ik heb net mijn honey bee fp v2 ontvangen met 2.4 gHz zender (mode 2).

Ik heb enkele vragen:

- De instellingen die ik moet gebruiken voor de FMS simulator, zijn dat diegene zoals beschreven voor de Esky 42 gHz zender?

-Op jouw website heb ik het sim-model voor de honey bee FP gedownload. Is dit geschikt om te leren vliegen met de FP V2?

-Bij mijn zender staan de servo reverse switches van bij levering anders ingesteld dan in jouw handboek nl.
- AIL staat naar boven (REV)
- ELE staat naar beneden( NOR)
- THR staat naar beneden (NOR)
- RUD staat naar boven (REV)
heeft dit invloed op de besturing? Moet ik de instellingen wijzigen of laat ik alles zoals het nu ingesteld staat?

mvg.

Inet

Back