Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Robert van der Weijst zei:Misschien had je wind mee.
En in de lucht maakt de motor meer toeren dan op de grond. Als dat 100 toeren zou schelen en je hebt wat wind mee zou het net kunnen.
Maar hoe zeker weet je of die 105 kilometer per uur klopt?
Robert van der Weijst schreef:
Misschien had je wind mee.
En in de lucht maakt de motor meer toeren dan op de grond. Als dat 100 toeren zou schelen en je hebt wat wind mee zou het net kunnen.
Maar hoe zeker weet je of die 105 kilometer per uur klopt?
Bruno van Hoek zei:Die berekening van de snelheid klopt alleen bij een symmetrisch propellerprofiel.
Robert van der Weijst zei:Ik snap wel hoe het berekent wordt maar ik zat ook meer te denken aan meetfouten.
Ik denk dat een goede makkelijk uitvoerbare methode is dat een iemand op het begin van het traject staat en die zijn hand opsteekt waneer het vliegtuig voorbijkomt. Dan staat er op het eind van het stuk nog een die op het moment van hand opsteken een stopwatch aanzet en die weer uitzet waneer het vliegtuig bij hem overkomt.
Hoe lager je dan over vliegt hoe makkelijker het passeer punt is te zien. Misschien dat dat ook makkelijker gaat waneer er op de rand van het veld een rij bomen staat. Dan kijk je naar een boom en waneer je het vliegtuig voor de boom ziet is hij er.
En hoe groter de afstand hoe nauwkeuriger.
BasK zei:O.a. door reactietijd waarnemer (arm omhoog)
Joop123 zei:We zullen zo snel mogelijk een nieuwe meting doen door op een verlaten weggetje met een auto een bepaalde snelheid aan te houden en het vliegtuigje dan mee te laten vliegen