vliegtijd LIPO icm verandering pinion

Euh... Nee!

Mijn gehoor word inderdaad minder, maar gek genoeg NIET in de hogere frequenties. Niet zo raar voor een machinist overigens.
Lage frequenties (3000 tot 6000 Hz) worden minder, maar volgens de geleerden schijn ik zelfs tot tegen de 20000Hz waar te nemen....
Zo gek is dat niet. Wij gingen in onze jeugd "stappen".. :mrgreen:

Nee Ron geen 19kHz piloot toon, die heb je niet bij de TV maar bij de FM radio voor de stereo decoder. ;)
Bij de TV hoor je de horizontale afbuiging/hoogspanningsopwekking die op 15625Hz werkt. Dat ligt voor vele (nog) binnen het gehoorbereik. Helaas is het voor mij al aan de hoge kant want ik hoor het alleen als ik er dicht bij ben en/of als het geluid erg hard is.
De 19kHz piloot toon van de radio hoor ik echt niet meer. Overigens heb je een slechte radio als die de piloot toon niet onderdrukt.

Okay dank voor alle antwoorden!

Voor de goede orde gaat het inderdaad om een heli :D
Ik heb de KDS 450C met de 3500kv motor en een 13T pinion.
Ik wil graag wat meer headspeed en dus dacht ik ... ik zet er "gewoon" even een andere pinion op. De vliegtijd werd aanzienlijk minder, en dat merkte ik ook met laden.

Is het dan verstandiger om gewoon een andere motor te kopen met meer kv's???

om even terug te komen op de oorspronkelijke discussie :)

Welke regelaar gebruik je en op hoeveel % throttle vlieg je?
En heb je je headspeed gemeten, of waarop baseer je dat deze te laag is.

In principe is een headspeed van 3100RPM wel mogelijk met die 13T en standaard motor, dit lijkt me niet bepaald te laag.

Back