Vliegtijden met setup mini titan

Ik vlieg zo'n 1,5 jaar nu de mini titan. Het wat rustige werk en nog geen 3d.
Nu ben ik wel eens benieuwd naar de vliegtijden van jullie mede mini tian piloten bij rustig vliegen in combinatie met de gebruikte setup.

Mijn setup is:

scorpion 2221-8 v2 brushless met 13T
standaard ace regelaar met governer 78% vlakke gascurve
3x hs 65 mg
gy-401 met s9650
carbon bladen van hobbycity
3s 2200 zippy lipo's

Ik vlieg nu bij rustig vliegen zo'n 6,5 minuut. Ik laad dan ongeveer tussen de 1750 en 1800 mah terug in de lipo. Dit moet volgens mij zuiniger kunnen .

Iemand misschien ook nog tips qua instellingen van de regelaar e.d. om de vliegtijd te verhogen??
b.v. de governer niet gebruiken maar een gewone vlakke curve instellen

Ik vlieg met 11T en dezelfde motor en CY325 carbon bladen.
Ik vlieg 6:30minuten en laadt dan ook 1700 a 1800 terug in het pack. Dan doe ik loopings, flips en een beetje wild heen en weer vliegen.
Grootste verschil is de headspeed, stroom neemt vele faktoren toe met toename van de headspeed, ik las laatst iets van ron van someren , zelfs tot de vierde macht !
Bovendien , als je rustig vliegt is een heel hoge headspeed nergens voor nodig.
Probeer eens een 11T tandwiel en je kunt langer vliegen met "dezelfde stroom" .

Bas

Met een 100% gascurve in idle up haal ik met de standaard setup 5 minuten 3D vliegen,en dan is de accu ook nog te ver leeg,want in een 2170 accu laad zo'n 2000 mah bij :-S
Ik ben nog wat aan het experimenteren met de settings van de esc,en vlieg nog met houten bladen.

Groeten,
Marcel

Hier een standaard Titan met
Hitec hs56hb
RotorTech Funkey geel-zwarte bladen (veruit beste blad voor 3d, veel wendbaarder en meer punch dan strakke Radix)
groene paddles, waanzinnig onstabiel ;-)
FlightPower 2170 mA batterij
pinion 13 tand

Vlieg deze op 100 % gascurve (governer uit, niet nodig.........)
4 minuten en 1600mA uit de batterij
(en een vermoeide geest, lol)

Back