Vliegtijden + setup mini titan

Ik ben wel eens benieuwd wat voor vliegtijden jullie halen met de mini titan
en met welke setup.

Ik heb de standaard motor en regelaar en alles kunsstof met
houten bladen en ik haal ongeveer 5,5 minuten.

Ik hoor b.v. van align t-rex 450 bezitters dat ze tegen de 10 minuten kunnen
vliegen. Waar zit het verschil dan in tussen de t-rex en mini titan??

ligt niet aan de heli denk ik. Meer aan de motor, vertraging (daarmee blad-RPM), soort bladen, vliegstijl en accu.
de ene 3S2200 is de andere niet zegmaar. en het scheelt al veel of je alleen maar hovert, of dat je rustig rondvliegt of hard 3D. Met rustig rondvliegen vlieg je het zuinigst in principe.

ik vlieg met scorpion motor en regelaar met align woodies zo 6 min. Dan gaat er zo 1500mah uit ( 2200mah FP lipo) dus kan nog iets langer

Ik vlieg met Radix bladen en standaard setup op 3s FP 2500.
Ik vlieg met governor op 80 of 85% vlakke curve.
Timer op 7 minuten en vlieg er dan zo'n 2100 mah uit.
Ik heb meestal dus nog wel een minuutje over.

10 minuten gaat idd ook met lager toerental ...
Het is echter niet verstandig je lipo helemaal leeg te vliegen.

Grtz,
Emile :rolleyes:

Laatst bewerkt:
ik vlieg ook met fp 3S2500 de rest standaard.
Rustig rondvliegen
curve 80 of 85%
= tussen de 8 à 10min.

wat voor tandwiel kun je er het beste op zetten om langer (rustig) te kunnen vliegen?
Ik vlieg nu op een 90% vlakke gascurve...moet dit dan ook iets omlaag.
Ik heb wel de align woodies geprobeerd maar nog steeds bladspoor...ook met de bovenste alu armpjes.

Lange rustige vluchten bereik je met een lager toerental en efficient gebruik van je regelaar, en normaal vlieggedrag :D.
De regelaar is zonder governor en met gascurven het meest efficient tussen 90 en 100%, met governor zal dat ergens tussen de 70% en 90% liggen i.v.m. naar boven en beneden regelen.
Als je daar van uit gaat dan kan je het toerental afregelen met accu keuze en het aantal tandjes van je motorpinion.
Met een 11,1V 3S1 lipo en de standaard motor van 3500 Kv ligt het bereik van de MiniTitan tussen een 10T en 15T pinion.

Grofweg geeft dat op mijn MiniTitan een theoretisch toerental van:
10T = 2287 Rpm
11T = 2516 Rpm
12T = 2744 Rpm
13T = 2973 Rpm
14T = 3202 Rpm
15T = 3430 Rpm

Ik vloog de 3500 Kv motor op 13T en Governor en vloog 5:40 (80% lipo verbruik).
Nu vlieg ik met 3000 Kv Scorpion op 15T en 100% vlakke gascurve (2940 Rpm) ong. 5:50 (80% lipo verbruik)

Voor rustige lange vluchten (minuut of 7 a 8 zou ik een 11 of 12 tands pinion kiezen).

Heb je de bladspoor opnieuw afgesteld na het vervangen van de armpjes, zijn je bladen gebalanceerd??
Wel vreemd dat hij dat nog steeds heeft.

Eric

Laatst bewerkt:
Back