Vliegtuig beschermen tegen zon tijdens warme dagen

Beste,
Tijdens extreem warme dagen kan het wel eens voorkomen dat de folie van mijn vliegtuigen serieus begint te rimpelen.
Op zich maakt me dit niet zoveel uit, het is even met de strijkbout er op en is terug ok.
Voor mijn Flex rv8 70cc wil ik dit een beetje voorkomen.
Het aantal keren dat ik dit al echt eens nodig heb gehad kan ik op 1 hand tellen, dus voorlopig ook geen zin om duur (revoc 200 euro) exemplaar op maat te laten maken.
Iemand al eens geprobeerd om een gewoon hoeslaken (wit) voor matras over je vliegtuig te trekken?
Het zal eerder zelden zijn dat ik het nodig heb dus misschien is dit ook voldoende?

kijk ff op de site van Aerobertics en zoek daar ff op “suncover”. Die van Pilot rc zijn er in 3 maten en hebben een zilverkleurige warmtewerende coating…. Ik heb er 2 besteld omdat ze nu in de aanbieding zijn, de 60cc versie past over mn Carf extra van 2.30 mtr en past ook over de Giles-202 van 2.35mtr
Vraag me alleen wel af of jouw vleugels niet te breed zijn

kijk ff op de site van Aerobertics en zoek daar ff op “suncover”. Die van Pilot rc zijn er in 3 maten en hebben een zilverkleurige warmtewerende coating…. Ik heb er 2 besteld omdat ze nu in de aanbieding zijn, de 60cc versie past over mn Carf extra van 2.30 mtr en past ook over de Giles-202 van 2.35mtr
Vraag me alleen wel af of jouw vleugels niet te breed zijn
Ook al gekeken maar mijn vleugels zijn zeker te breed voor deze. Ze meten bijna 60cm.

Back