Vliegtuig meenemen met fiets?

Heb zonet alles gezaagd :D

Ik heb 1 wiel van 16 inch, maar het is moeilijk hiervan een 2de te vinden.

Heeft iemand er nog een liggen?

Toen ik (alweer dik 30 jaar geleden) een oud incompleet fietskar-frame op de kop kon tikken zaten daar ook geen wielen bij.

Maar even naar de oud-ijzer boer of schroothandel, en ik had er voor twee gulden een acceptabel setje. Bandje plakken, en klaar was brutus....

Trekstang was er ook niet bij, maar een oud beddenframe leverde een mooi stuk platte buis op.

Moest alleen de koppeling voor achter de fiets kopen....

Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn allemaal.

Heb ik drie jaar mee naar het veld op en neer gefietst, iedere Zaterdag en Zondag toch een half uurtje fietsen enkele reis.

Groet, Bert

Tja hoe deed ik dat zonder auto;

Grote autoakku met spin op bagagedrager

Aluminum koffer met attributen(zender, pakketten en gereedschap) op de rug.

Simprop dadalus (2,57m zwever) onder de arm.

Tas met een paar speed 400 modellen in dezelfde hand.

En dan 45 minuten fietsen. Dat zo'n 4 keer per week.

Je moet iets over hebben voor de hobby:-)

Toen ik (alweer dik 30 jaar geleden) een oud incompleet fietskar-frame op de kop kon tikken zaten daar ook geen wielen bij.

Maar even naar de oud-ijzer boer of schroothandel, en ik had er voor twee gulden een acceptabel setje. Bandje plakken, en klaar was brutus....

Trekstang was er ook niet bij, maar een oud beddenframe leverde een mooi stuk platte buis op.

Moest alleen de koppeling voor achter de fiets kopen....

Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn allemaal.

Heb ik drie jaar mee naar het veld op en neer gefietst, iedere Zaterdag en Zondag toch een half uurtje fietsen enkele reis.

Groet, Bert

Bedankt man !

Voorheen als ik ergens in de buurt ging wildvliegen: Bixler2 in de Turnigy tas op de rug, en op de voordrager tas met zender en lipo's. Half uurtje fietsen, ging prima.

Is het niet mogelijk gewoon ook het achterste wiel te gebruiken? Het wiel met het tandwiel? Is wel iets breeder, maar moet gaan denk ik...

Tuurlijk kan dat.... Bij mijn karretje waren het ook een voor,- en een achterwiel....

Zolang je het achterwiel maar niet verkeerdom monteert (effe kijken hoe het uit de fiets kwam) want wielen met een terugtrap-rem willen een enkele keer nog wel eens blokkeren als ze langere tijd achteruit draaien.

Groet, Bert

Zelf bouwen is inderdaad niet moeilijk :)

Ik heb zelf een kleine fietskar opgebouwd tot vliegtuig-transport-kar door er een PVC frame op te schroeven met als zeil een tuinset-bescherm-hoes eroverheen tegen de elementen.
IMG_20130804_165350.jpg

IMG_20130804_170107.jpg

IMG_20130804_170228.jpg

Fietsen met een kar erachter fiets wel wat zwaarder, maar ik zie het gewoon als extra sportief om te gaan vliegen ;)

Creatief bezig geweest toendertijd!
En zo te zien kan je vliegtuigen vervoeren van redelijk formaat. overdakt en wel :D
Oh ja ook nog kosteneffectief, ook waard te vermelden.

Op die manier werden hier tijdens de autoloze zondagen (tjee, wat wordt ik oud) de modellen meegenomen naar het vliegveld.......
Zo lang is dat nog niet geleden. 1972, toch? ;)
Overigens zie ik dat onder de arm houden niet als een echt probleem.
Ik had een eigen ontwerp laagdekker met een Supertigre G21/35. Daarmee fietste ik dan van Amsterdam Watergraafsmeer (bij de ijsbaan) naar het westelijk havengebied ~ 18 km.
En terug natuurlijk.
Dus nu niet gaan zeuren van 'dat kan ik niet';)

bixler op fiets.

Weet niet of je hem zo hebt dat je de vleugels uit elkaar kan halen, anders kun je ook een gitaartas kopen en hem daar instoppen.
Misschien dat zoiets werkt...

GR.Thomas

Creatief bezig geweest toendertijd!
En zo te zien kan je vliegtuigen vervoeren van redelijk formaat. overdakt en wel :D
Oh ja ook nog kosteneffectief, ook waard te vermelden.

Toendertijd? De kar is pas net 2 weken af! ;)
De foto's zien er wel een beetje ouderwets uit, volgens mij had mijn telefoon een beetje moeite met de witbalans:p

@StarLite:

.. en let op, dat je fiets niet omhoog gaat,
als het gewicht te groot woord :

goed vasthouden dus, bv. zo:

full

groetjes van Heli-Uwe

Laatst bewerkt door een moderator:
@StarLite:

.. en let op, dat je fiets niet omhoog gaat,
als het gewicht te groot woord :

goed vasthouden dus, bv. zo:

Plaatje

groetjes van Heli-Uwe

Klopt, ik probeer daarom het gewicht zoveel mogelijk voor in de kar te plaatsen. Verder heb ik er nog een standaard op gezet voor extra stabiliteit als de kar stil staat.

volgens my kan je dan beter een kar kopen en een goed draag stuk maken voor de bixler maar kan je bij dit vliegtuig niet de vleugels verwijderen want deze heeft toch geen aeilerons dus dan heb je ook geen gedoe met die servo's dit lijkt mij de beste oplossing voor 25 zit je wel goed

Back