Vliegtuig regelaar in een 1/24 auto?

Hallo allemaal

Ik heb van een kennis een ontplofte Xmod gekregen en heb er zelf een micro ontvangen er servo ingeplaatst. Nu zoek ik nog een regelaar. Hij moet echter wel klein zijn en niet van die dikke draden hebben want dat past gewoon weg niet, Eenig idee welke of wat voor regelaar ik er voor zou kunnen gebruiken? Ik heb zelf nog zitten denken aan een regelaar van een vliegtuigje (4,8 tot 12 v) (contu.30Amp. pulz 3000mhz)Maar ik weet niet of het mogelijk is dit te gebruiken. In de Xmod zit wel gewoon de orginele motor.

Vriendelijke groet,

Loek van Bergen

Uiteraard kun je een vliegregelaar gebruiken. Er moet nu eenmaal alleen een motor worden bediend en of deze een propellor, wielen of een schroef aandrijft maakt weinig verschil. Een regelaar, die 30 Ampere kan leveren is echter wel een flinke 'overkill'.
Er zijn van diverse merken slowfly-regelaartjes te verkrijgen, die kleiner zijn dan postzegelformaat en die 5 of 10 Ampere kunnen leveren. Dat zal waarschijnlijk meer dan genoeg zijn. Voor 1 : 24 auto's zijn trouwens ook van die piepkleine regelaartjes te koop.

Back