Vliegtuig voor 4400kv motor

Hallo,

Ik heb hier thuis nog een hyperion HS2221-4400 kv motor liggen van een oude heli en zou graag eens een vliegtuig hebben waarin deze optimaal werk kan leveren. Hij is nog zo goed als nieuw, dus vind het zonde om er niets mee te doen.

Doordat hij 4400kv is, veronderstel ik dat hij niet op veel vliegtuigen zal goed werken. Dus als iemand een idee zou hebben op wat type modellen deze wel bruikbaar is?

Bedankt!

Groeten,
Jelle

Kleine prop, hoge toeren, komt er een soort kleine funjet bij me op of een kleine snelle warbird alla nanofighter.....

Stevo

Vrees alleen dat hij nogal zwaar is met zen 79g voor in een klein toestel? Heb je evt een linkje naar die nanofighter?

Gr,Jelle

Jelle, de waarde van de Kv motorconstante, uitgedrukt/gemeten in rpm/Volt, zegt niets over vermogen, stroom, kwaliteit, toerental, koppel, cogging, magnetisme, temperatuur, rendement van de motor. Het geeft alleen aan hoeveel toeren motor onbelast zal draaien bij gegeven spanning: rpm = Kv x spanning. Het gaat om welk toerental de propellor moet draaien.
Een motor 10Watt, een motor van 100kWatt (denk 1:1 automotor) en een 1megaWatt motor (denk 1:1 trein) kunnen alledrie dezelfde Kv motorconstante hebben.

Zoals gezegd, Kv zegt weinig tot niets over vermogen, koppel, stroom etc. Dat is een misverstand dat vaak optreedt door foutieve notatie als motor heeft/is 1000Kv. Kv is geen eenheid (zoals meter, seconde, Ampère, kilogram), het is een grootheid (afstand, tijd, stroom, massa, spanning, toerental, dichtheid ...). De meeste leveranciers en fabrikanten maken zich hier 'schuldig' aan, helaas.
Schrijven dat een motor 1000Kv is/heeft, is hetzelfde als een auto die 1500massa is, met een top van 210snelheid, slechts 30.000geld kost en rubberrokend in 5,9tijd optrekt van 0 naar 100snelheid.
Correct
Kv (generatorconstante) = 1000rpm/Volt.

Bedankt voor de uitleg, maar ik wist wel dat dit niets te maken heeft met vermogen, stroom, etc. De verwoording is natuurlijk fout maarja.. Ik schrijf gewoon wat de fabrikant schrijft.

En, heeft iemand nog meer suggesties relevant aan mijn vraag? ;)

Ik heb hier thuis nog een Jetiger liggen en zie dat er daar een 4000kv (of whatever) motor in zit. Evt dus een optie om daar mijn hyperion in te steken. Denk alleen dat mijn 30A regelaar dan niet meer gaat voldoen?

Ze spreken op de Hyperion site al van 60A (in de toepassing waarvoor hij echt ontworpen is)

Kleine EDF zou moeten lukken zoals hierboven reeds vermeld

Meten is weten,

Google eens op nano racers :

robbe-nano-racers

Je kan ze ook leeg kopen in HK.....

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Met gear/vertraging verlaag je Kv van het systeem en verhoog je Kt (koppel per ampère) met zelfde factor: je draait zwaardere prop bij lager toerental. Zorgt ervoor dat zowel prop als motor ieder in hun optimale toerengebied draaien. Een mooie €€€ gearbox:
Hoe werkt deze 2-traps gearbox?

Laatst bewerkt:
Back