Heren van het Forum.
Ik zit met een prangende vraag:
Zal het eerst even uitleggen en verduidelijk opdat mijn vraag wat beter overkomt op jullie.
Ik vlieg met een Parkzone P51D Mustang.
Stock motor en stock 9X6 prop. (gaat niet hard, maar vermogen genoeg om lekker door te vliegen)
3S 2200Mah 40C Lipo pack.
Totaal vlieggewicht: ± 800 gram.
Besturing: Ailerons en hoogteroer.
Dus nog GEEN rudder aangesloten!!
Nu zie ik bij de Mustang van een maatje van me, en bij de Mustang van mijzelf, dat op het moment dat het toestel hoogte krijgt en wind kan vangen het toestel wat waggelig gaat worden. (en dan met name waggel zijdelings.Dus NIET dolfijnen)
De waggel is ook niet constant.Het ligt er een beetje aan hoe de wind erop staat.
Dat het verschijnsel veroorzaakt wordt door de wind die invloed uitoefent op het toestel, daar was ik inmiddels al achter gekomen.
Maar.........hoe komt het nou eigenlijk?
Ik begrijp het niet helemaal, want het toestel heeft op doorvlucht toch snelheid genoeg.
Mijn vraag is dus deze: zou het waggel fenomeen wat ik heb kunnen worden veroorzaakt doordat ik het rudder nog NIET werkbaar heb gemaakt?
Heeft iemand een idee of kent iemand dit waggel verschijnsel van zijn/haar eigen vliegtuig.
En hoe op te lossen?
Mijn Mustang weegt ±800 gram.Lijkt me stug dat het waggelen wordt veroorzaakt door een te laag vlieggewicht en teveel wind op zo'n moment.
Graag iemand zijn idee hierover.(het waaide overigens niet eens zo hard)
Dank.
Vr Gr Erwin
Ik zit met een prangende vraag:
Zal het eerst even uitleggen en verduidelijk opdat mijn vraag wat beter overkomt op jullie.
Ik vlieg met een Parkzone P51D Mustang.
Stock motor en stock 9X6 prop. (gaat niet hard, maar vermogen genoeg om lekker door te vliegen)
3S 2200Mah 40C Lipo pack.
Totaal vlieggewicht: ± 800 gram.
Besturing: Ailerons en hoogteroer.
Dus nog GEEN rudder aangesloten!!
Nu zie ik bij de Mustang van een maatje van me, en bij de Mustang van mijzelf, dat op het moment dat het toestel hoogte krijgt en wind kan vangen het toestel wat waggelig gaat worden. (en dan met name waggel zijdelings.Dus NIET dolfijnen)
De waggel is ook niet constant.Het ligt er een beetje aan hoe de wind erop staat.
Dat het verschijnsel veroorzaakt wordt door de wind die invloed uitoefent op het toestel, daar was ik inmiddels al achter gekomen.
Maar.........hoe komt het nou eigenlijk?
Ik begrijp het niet helemaal, want het toestel heeft op doorvlucht toch snelheid genoeg.
Mijn vraag is dus deze: zou het waggel fenomeen wat ik heb kunnen worden veroorzaakt doordat ik het rudder nog NIET werkbaar heb gemaakt?
Heeft iemand een idee of kent iemand dit waggel verschijnsel van zijn/haar eigen vliegtuig.
En hoe op te lossen?
Mijn Mustang weegt ±800 gram.Lijkt me stug dat het waggelen wordt veroorzaakt door een te laag vlieggewicht en teveel wind op zo'n moment.
Graag iemand zijn idee hierover.(het waaide overigens niet eens zo hard)
Dank.
Vr Gr Erwin