Vliegtuigen maken 'wolksnelweg' boven A1

Hoi Wim

Op het volgende viaduct,fiets en voetgangers tegen over de Hasselerbaan, stond ik met de hond te kijken met totaal 'n man of tien.
Volgens mij hadden ze het kruit al verschoten want uit het rechtse vliegtuig kwam nog wat rook en verder niets,nada,niente.
Wat waren dat voor kisten?

Gr.Joop

ik hoorde vandeweek iets hierover op de radio,
het geheel gebeurd in het kader van een kustprojecr, sorry hoor maar zulke kunstenaars vind ik maar niks, dit heeft toch geen drol met kunst te maken?
die lui zijn helemaal het spoor bijster. (ik weet dat over smaak niet te twisten valt, maar) tegenwoordig lopen er veel te veel van die surogaat kunstenaars rond.

Het vliegen an sich is dan niet de kunst, maar de foto's en films die er van gemaakt worden.

En dat kan best kunst zijn, als het plan ook lukt. Dat lijkt niet echt het geval te zijn.

Inderdaad, het vliegen was niet het kunstwerk. Dat is de film die er over gemaakt gaat worden. Wanneer de organisatie belangstelling heeft, zal ik mijn foto's en het filmpje van m'n zoon ook delen.

Betere foto's op RTV Oost

Wim

hm, als ik de foto's op die link zie vliegen ze ook niet bepaald OVER de snelweg, maar honderden meters ernaast en veeel te hoog voor het gewenste effect. en dan 1 iel rookspoortje...

Ik vind dit zoort "kunst" pure waanzin. Pure milleuvervuiling wat nergens goed voor is. Ze zouden hier nooit een vergunning voor mogen afgeven, als is het maar wegens het enorme risico van dicht op elkaar formatievliegen boven een snelweg.

Jahre,

Ik denk dat het risico van dicht bij elkaar vliegen niet groter is dan op de snelweg met 120 naast elkaar rijden. De onderlinge afstand is dan zelfs nog kleiner. De snelheid (bijna) niet. Ze kwamen op iets meer dan een "sukkeldrafje" (voor vliegtuigen dan ;) ) voorbij.

Het spoor is op andere plaatsen overigens beter geweest dan het iele "brand" spoor. Zie de foto's in de link die ik heb geplaatst. Er is ook een filmpje te zien (en voor de liefhebbers: te horen!)

Wim

Auto's storten doorgaans zo slecht neer en de brandlustigheid van neergestorte vleigtuigen is algemeen bekend. ALs je als modelvliegclubje al niet eens een vergunning kan krijgen wegen milleu en risico dat vind ik het uit den zotten dat het hierbij wel kan.

Probeer het maar eens, met een modelvliegtuig, moet je zien hoe snel ze bij je zijn en hoeveel schijt ze aan je hebben al ben je 100 keer kunstenaar.

Dit is met twee maten meten, ik vind dit niet kunnen.

Maar ik vermoed wel waar het om gaat, als het was gelukt dan waren er weer een paar kleine ambtenaartjes in de geschiedenisboeken gekomen.

Back