Vliegtuigje ±500 gram

He' "Urlien"

Waarom niet gewoon zelf een leuk electro vleugeltje in elkaar plakken... ?
Deze "HAI" ( spanw: 1.35m ) vliegt met een Speed 400 (direct) en 8 cellen al verschrikkelijk leuk...

Ik ben helemaal geen "zelfbouwer", maar deze plak je (bijna) met je ogen dicht en handen op je rug in elkaar :wink:

Ik heb niet echt gelet op een lichte bouwwijze, en de mijne weegt nu 532 gram ! ( speed 400 direct ~ 8 cellen 1050 mAh/NiMh ~ normale ontvanger ) Ik wed dat je hem ( als je er een beetje op let ) gemakkelijk beneden de 500 gram houd !

De tekening is op diverse manieren via dit forum te verkrijgen

afb13142.jpg

afb13143.jpg

gr. Gert

Hoi Urlien,

Of een projeti, het is een snel en heel wendbaar toestel waarbij ,je ook gekke dingen kan doen.
Ik heb hem eerst met een speed 400 gevlogen en hij vloog er goed mee
maar nu vlieg ik hem met een Typhoon Micro 6, alleen voor de snelheid.
Ps.: ik vlieg al iets meer dan 2 jaar met lipo's en nooit problemen mee gehad.
Zo spaar je een heel pak gewicht uit.

Groetjes Kris

Projeti1.JPG

Waar kan je in nl voor een leuke prijs zo'n projeti krijgen? Mijn Robbe hunter zal binnenkort wel crashen.....

@Urlien

Ik durfde het eerst ook niet aan met lipo's maar er is zeker en verschil in vliegduur. Maar net wat je al eerder zei je moet niets alles mag.

Ik vlieg zelf met een zagi xs. En nu ben ik druk bezig met het afstellen van mijn piccolo V2.

Leuk dat er een vrouw nog fanatieker aan het vliegen dan ik zelf. Jij heb al een behoorlijk vlieg geschiedenis.

@ Tadango
Ik heb hem vorige zomer gekocht bij Shamrock in Maastricht (Gronsveld)
Hij is wel niet goeie koop(85€) maar hij is dat waard, hij vliegt snel en
langzaam goed, veel beter dan een micro of pico jet.

Kris

Urlien, zoals gertbartelink zegt is de hai een leuk ding. onder 500 gram is te doen, en vliegt met een s400 zonder vertraging gewoon lekker. Ik heb em zelf omgebouwd naar duwprop, maar tweifel er niet aan dat ie met trekprop net zo lekker vliegt.
afb11349.jpg

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=12564

nog even een betoogje voor lithium...

Konions of de nieuwere "witte" mamo 1100 mah cellen zijn beveiligd, voordat de accu zo heet word dat ie ontploft, schakelt een smeltzekering de stroom uit, en gebeurt er nix. De accu is dan wel klaar voor de prullepak..

Tim

Een HAI moet ik ook nogsteeds bouwen. Heb de tekening al maaaanden liggen maar er komt niks van. D'r komt bij mij wel een slimer op ipv een ampere vreter. Heb nog een OS .10 LA liggen.

Monkey.. wat is het probleem? Gewoon de zekering eruitslopen, en de spanning rechtstreeks van de accu halen. Bedenk wel dat je accu is dan niet meer beveiligd is!

Dit is overigens erg :offtopic:

Gisteren even m'n salaris naar Quartel gebracht voor wat hout, folie, een borstelloze motor (Jaja, ook ik ga nu borstelloos :? ) en de rc om erin te proppen. Ga als tussendoor projectje dat (speed 400) vliegtuigje bouwen wat in een ander topic werd besproken op dit forum.

Maar alle leuke ideeën zijn natuurlijk nog steeds welkom, het blijft niet bij dit vliegtuigje... :lol:

speed speed 400 3d? Is dat die op de foto? Voor wlke heb je nu de brushless gehaald dan? En welke brushless ;)

Ja, dat is dat ding op de foto, althans het eerste deel ervan...
De brushless is voor dat vliegtuigje, een Typhoon micro 6 3d.

:P

Back