Vliegtuigsleper

Ik zou eens bij piet (Volvo fh 16 660) informeren naar de maat van de aangedreven Stuuras die onder de zwaartransport Volvo zit. (Wedico maat) volgens mij Zit je dan goed in de richting als je schaalvast wil blijven.
De 2 assen zal toch wel de grootste investering worden of je nu tamiya of wedico aanhoud.

Afhankelijk van wat je wilt, misschien eens kijken bij de 1/16e - 1/18e - ... crawlers? Misschien zit daar wat bruikbaars tussen qua breedte.

Meen mij te herinneren dat voor bijvoorbeeld Bruder Sprinters wel eens assen van een A-tech mini monster gebruikt werden.

Tamaniac zou weleens een heel goed punt kunnen hebben,
Google eens op bruder umbau. Aangedreven stuurassen voor de bruder sprinter. Als mijn Google skills kloppen is een bruder sprinter 17cm breed... dat zou omgerekend 2,30 zijn toch?

Tja, dat zou kunnen, maar het probleem blijft dat de donor een 4x4x4 zou moeten zijn; ik heb daarop wel gezocht, maar niets gevonden in die maat.
Hendrik Jan heeft vorig jaar een Sprinter gemaakt, en met 1 aangedreven stuuras gemaakt; kijk eens hier:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/ombouw-bruder-sprinter.237829/#post-3664142
Onderdeel :
http://der-rc-bruder.de/epages/03e4...44c93-22b2-4ca8-a584-6102485a31a0/Products/53 ook niet goedkoop, maar wel zelf te bouwen, lijkt me afhankelijk van je instrumentarium.

Misschien moet de TS zijn wens anders bijstellen, en gaan voor een grote trekker, dus wèl iets voor Jumbo's, die zijn breder, daarvoor zijn aangedreven stuurassen wel te krijgen, of samen te stellen uit bv de overbekende TL-01, al heb je er dan wel 2 stuks nodig. En een groot voordeel is dat ze veel meer inbouw ruimte hebben dan zijn trekker.

Cor

Nu eerst weer met mijn sleepboot bezig..waterpomp...deklier..en nog wat kleinere.
Ondertussen opzoek naar aangedreven stuurassen..denk dat ik een 8x8 set koop heb dan meteen assen voor een volgend project op voorraad

Van de week bij Conrad in de winkel voor onderdelen voor mijn sleepboot.
Meteen maar paar plaatjes meegenomen, in verschillende diktes
Tranen plaat had ik nog van mijn bierblikjes zeecontainer projectje
68508d88872086d34aea62ae8a361f35.jpg

Deze week maar eens beginnen met het casco van de trekker

7743261d4606acb1a00ddb38244b5df5.jpg

Nieuwe A2 snijmat en de tekeningen met de maten die ik zo op de origiginele kon opmeten erbij geschreven
7156ccc106d068191b3216fc18777402.jpg

Ik wou bij deze shop de assen bestellen, iemand hier ervaring met dit bedrijf?

let op met douanekosten als je pakje onderschept wordt,
bij een andere site rcbrmin die site heb je geen problemen mee dat gaat via engeland meen ik

Hallo,

Ook al heb je toegang tot een echte is het zeer prettig dat je de tekeningen hebt:thumbsup::thumbsup:

Ik kan je niet helpen aan ervaringen met het bedrijf, wel weet ik dat je
rekening moet houden met kosten voor het invoeren, schijnbaar zit WTBcar in Hong Kong.

Succes met oriënteren en ik wacht in spanning op nieuwe update's.

Hallo,

Ook al heb je toegang tot een echte is het zeer prettig dat je de tekeningen hebt:thumbsup::thumbsup:

Ik kan je niet helpen aan ervaringen met het bedrijf, wel weet ik dat je
rekening moet houden met kosten voor het invoeren, schijnbaar zit WTBcar in Hong Kong.

Succes met oriënteren en ik wacht in spanning op nieuwe update's.

Tot 450 euro per keer is het vrij invoeren,..dus dat worden een paar bestellingen.. ga het eerst wel met 2 assen proberen

0872e6d88e2582e0608b26303d44fdb9.jpg

Het goede profiel en maat banden gevonden en ook een brandblusser
Nu kan ik dus beginnen met de spatborden en de cabine
Nog even de maten omrekenen naar op schaal met de banden

Opps die 450 is als je het zelf als bagage meeneemt. Gelukkig zetten de meeste chinezen een lager bedrag op de invoerpapieren of als "gift" ik heb ook al veel in China besteld maar dan werd het vanaf een Duits adres verstuurd
Boven de €22 moet je al BTW betalen, en 17€ voor de Post als dienstverlening. Als jouw pakje gepakt wordt; en die nep-prijs? Zegt niets; als de douane het niet gelooft mag je je bankafschrift tonen, al heb ik dit laatste niet uit eigen ervaring.
Toch: succes!
Cor

De douane kijkt tegenwoordig op de site van de verkoper, wie en waarvan het pakketje is verzonden en komen zo achter de daadwerkelijke verkoopprijs.
De douane is hier de laatste tijd behoorlijk scherp op.
Op deze manier worden de onderdelen wel heel erg duur !

Back