ja we hebben hem super strak vastgedraaid maar wat is licktite?
want daar heb ik nog nooit van gehoord
Als je zeker weet dat je hem goed vast gedraaid hebt, en hij schiet los zodra je de auto op de startbox duwt, zou ik eerst maar eens kijken of je geen vloeistof-lock hebt (teveel brandstof in de motor), door de plug er uit te draaien en de auto dan op de startbox zetten. Als het goed is blijft je vliegwiel dan wel vast zitten en komt er een forse pluim brandstof uit zetten....
Vliegwiel met locktite vastzetten is geen goed idee: Ten eerste zou het absoluut niet nodig moeten zijn, ten tweede word normale locktite al zacht bij de bedrijfstemperatuur van de motor, en ten derde, als het wél houd, word demonteren weer een drama....
Conus controleren, conische opening in het vliegwiel controleren (moeten beide mooi glad zijn zonder krassen of bramen, en dan moet gewoon STEVIG aandraaien met de hand voldoende zijn, ook voor starten op de startbox....
Groet, Bert
PS: als het nodig is, ik woon redelijk in de buurt van Oosterwolde, en heb zat vrije tijd op het moment....