Micropuller
Forum veteraan
NVM
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@ Stewie: hoeveel (jonge) mensen / beginners denk jij, hebben thuis een (geschikte) poelietrekker liggen of zijn bereid er een aan te schaffen?Zit geklemd. Als je hem er met de hand niet af krijgt bij voorkeur een poelietrekker gebruiken. Als je daar niet over beschikt, het vliegwiel vasthouden en een klein tikje op de krukas geven (bij voorkeur met een kunststof hamer)
Begrijp me niet verkeerd, ik ben het helemaal met je eens dat een poelietrekker beter is, maar ik snap je redenering niet.15€ op een hele rc auto is echt niks... Das amper iets meer dan 1l brandstof...
Voor jou ja. Maar voor al die kids die hier komen met de vraag of ze voor 150 Euro een RTR brandstofwagen kunnen kopen ook?
Verder gaan die slagen via de krukas door naar de hele motor. Bij een poelietrekker oefen je druk uit op de krukas van de krukas tot je vliegwiel. Uitwendig dus.
Vind dat toch een heel verschil...
Dat moet je me toch eens uitleggen. Ik houd het vliegwiel vast en geef een tik (of duw) tegen het uiteinde van de krukas. In het ene geval blijven alle krachten buiten de motor en in het andere geval niet?
Maar met een lichte hamer zal het ook wel gaan zeker.
Al tientallen jaren![]()