@ Brutus.
Zou je eens zo'n opzetje kunnen laten zien hoe je dit voor elkaar hebt geboxd?
Doe je na elke 50 vluchten een tekst laten verschijnen of zo iets.?
Het opzetten van de Excel-sheet kan op zo verschrikkelijk veel manieren.
Zelf ben ik een liefhebber van Macro's gebruiken.
Echter, hoewel ik redelijk wat sheets zelf opgezet heb, nog nooit iets voor onderhoudsplanning. Ik heb er wel mee gewerkt, en het is op zich redelijk simpel. Gewoon je fantasie gebruiken.
Bijvoorbeeld twee velden: eentje met totale waarden voor vlieguren (of minuten) en wat je allemaal nog meer wilt verzamelen (bijvoorbeeld gespendeerd geld of voor een nitroheli het brandstofverbruik). Dit veld "lock" je tegen onbedoeld veranderen.
Andere veld zet je de verschillende onderhoudsklusjes in die je wilt doen, en om de hoeveel vlieguren je die wilt doen. Deze klusjes laat je verkleuren als er een klusje aan de beurt is. (heel simpel: als je een klusje om de tien uur wilt laten doen, laat je het rood kleuren als de totale draaiuren deelbaar zijn door tien)
Onderaan een regeltje waar je je vandaag gevlogen uren, je brandstofverbruik of gespendeerde geld in vermeld, en die laat je bij het totaal optellen door een macro te activeren.
Je gaat vliegen, aan het eind van de dag vul je je regeltje in, activeert de macro en je ziet dan in een oogopslag welk onderhoud er nodig is en welk niet.
Eventueel plaats je je onderhoudsgeschiedenis er in extra tabbladen bij, zodat je na verloop van tijd een beetje inzicht krijgt in of je onderhoudsintervallen goed zijn, korter moeten omdat er iets te vaak faalt, danwel langer mogen, omdat je onderdelen vervangt die nog niet versleten zijn....
De mogelijkheden zijn eindeloos. Je moet er gewoon aan beginnen, en kijken hoever je komt.
Groet, Bert