Voderingen Billing Boats Phantom 710

• Topicstarter Topicstarter ~Paulus~
  • Startdatum Startdatum
P

~Paulus~

Guest
Ik dacht laat ik maar is ff een paar fotootjes showen van mijn allereerste bouw project.

P1010002.JPG

P1010003.JPG

P1010004.JPG

Zoals te zien is, bedekt de romp volledig bedekt met de eerste laag (balsa)hout.
Het volgende gedeelte van de bouw zal bestaan uit het volledig glad maken van de volledige romp. Vervolgens moet ie beplakt worden met repen Mahonie-hout fineer.

Mocht iemand nog tips hebben....om bijvoorbeed alles mooi glad te krijgen. (Behalve dat je daar normaal gesproken schuurpapier voor gebruikt :lol: ) Ik kan altijd advies gebruiken !!!

Hoi Paulus,

Dat ziet er heel goed uit voor je eerste bouwproject :D . Ga je haar ook varend maken of word het een statisch model?

Ga zo door, en plaats zo af en toe een fototje :wink: ,

Groetjes Danny.

Tuurlijk gaat ie varen.............

Ik heb sinds vorige week de spullen thuis om hem in beweging te kunnen krijgen......

maw....het wordt allemaal steeds leuker !!!

Hoi Paulus,

Als je nog een keer een varend model gaat maken kun je het beste bruislijm (bijvoorbeeld Bizon Konstructielijm) gebruiken als je gaat beplanken. Ten eerste is deze lijm hardstikke sterk en ten tweede heeft deze lijm een vullend vermogen. Het is dus niet erg als de latjes van je beplanking niet helemaal netjes aansluiten, dat vult de lijm wel op :D . Nadeel is wel dat je wat langer aan het schuren bent want als die lijm is opgedroogd is het echt hard!

Om nog even terug te komen op je vraag over schuren, ik gebruik zo'n Mouse van Black & Decker om de romp van mijn Smitwijs Singapore te schuren. Met die hulpstukken kun je overal bijkomen :D .

Groetjes Danny.

Zo.....het heeft even geduurd....maar er zit aardig wat schot in de bouw van mijn bootje. zie foto:

boot.jpg

Nog even een vraag......

Is er een standaard methode om de schroef-as aan de motor te zetten?
beide assen (van motor en schroef) zijn glad. Wordt er normaal gewoon een buisje over beiden heen geschoven en dan vast gelijmd of bestaan daar mooiere / meer subtiele oplossingen voor? (Hopelijk heb ik het duidelijk genoeg geformuleerd :oops: )

koppelingen,,

dit is gwn een staafje met 2 gaatjes, zijn bij elke modelbouw winkel wel te krijgen

wk.JPG

hoi, ik heb een vraag over het bouwen v/d phantom 710.

ik ben er net meebegonnen (ben momenteel met de spanten bezig) maar ik zit even vooruit te kijken en ik lees dat je 2 plaatjes op de boeg moet lijmen maar die 2 plaatjes hebben een schuine kant nodig. weten julie toevallig hoe schuin? (A)

alvast bedankt.

Back