voeding AMP 2.6

beste forumleden,

ik heb op mijn quadcopter een AMP 2.6 geïnstalleerd.
nu is mijn vraag: kan ik deze voeden via de BEC van de Afro ESC 30A?
de power module levert ook maar 500mAh, net als de BEC van de ESC.

ik loop namelijk tegen een probleem bij de motor test. na alle calibratie die goed is verlopen, krijg ik een error bij de motor test. 'autopilot denied motor imput'. Ik gebruik geen power module, heeft dit iets met elkaar te maken?

ik hoor het graag!!

MVG
Johan

Laatst bewerkt:
beste forumleden,

ik heb op mijn quadcopter een AMP 2.6 geïnstalleerd.
nu is mijn vraag: kan ik deze voeden via de BEC van de Afro ESC 30A?
de power module levert ook maar 500mAh, net als de BEC van de ESC.

ik loop namelijk tegen een probleem bij de motor test. na alle calibratie die goed is verlopen, krijg ik een error bij de motor test. 'autopilot denied motor imput'. Ik gebruik geen power module, heeft dit iets met elkaar te maken?

ik hoor het graag!!

MVG
Johan

1.
"The AfroESC 30A has a lightweight BEC, capable of about 0.5A,......." (met waarschijnlijk korrel zout en gekoeld in vloeibare stikstof :-))

2.
Leesvoer

Quote hieruit: I attached a temperature probe to one of those ESC 7805 BEC and connected a 4s Lipo which is what I am using on my quadcopter and used the UBEC to power the Arduflyer,receiver,3DRadio and GPS, current drawn is 280ma, within 5 minutes the temperature of the 7805 rises from 27C to 50.7C that is hot enough to start to feel like it will burn your finger if you keep touching it

Dedicated BEC is dus een aanrader!

3.
Is er misschien een FAILSAFE actief?

dit heb ik gelezen, echter is nergens te vinden of de andere BEC kabels onderbroken moeten worden.
opmerkelijk vind ik dat de beschrijving zegt dat een 2A BEC minimaal vereist is, terwijl de powermodule het met 500mAh aankan...

Die 2A BEC is alleen in de situatie dat je ook servo's aansluit. De PM levert 2.25A. (waar staat 500mA?)

dit heb ik gelezen, echter is nergens te vinden of de andere BEC kabels onderbroken moeten worden.
opmerkelijk vind ik dat de beschrijving zegt dat een 2A BEC minimaal vereist is, terwijl de powermodule het met 500mAh aankan...

De APM 2.6 FC op zich verbruikt veel minder dan 500mAh. Er zit een zekering op van 500mAh dus als de APM 2.6 meer zou verbruiken zou de zekering doorbranden. Dus een ESC met 500Mah BEC is voeldoende als je er enkel de apm mee gaat voeden.

Ikzelf gebruik steeds maar 1 BEC/ESC voeding op de output. De voedinslijnen (rood) van de andere ESC/BEC haal ik uit de connector zodat ze niet met de APM verbonden zijn. Ik heb HK BlueSeries ESC en heb gemerkt dat als ik alle BEC tegelijk op de APM aansluit dat er dan ESC zijn die heet worden. De BEC voedingslijnen van die HK Blue staan blijkbaar niet graan met mekaar in verbinding :)

Back