voeding tv schermpje

• Topicstarter Topicstarter dewa
  • Startdatum Startdatum
D

dewa

Guest
Heb via ebay een draadloos camara setje gekocht, de camara kan ik aansluiten op een 9v blokje.

Nu wil ik het schermpje monteren samen met ontvanger op afstands bediening.

wat voor voedings bron kan ik het beste gebruiken, een kleine lood accu of 8 oplaad batterijen of moeten dit er 10 zijn of kan ik de voeding van de accupack 9,6v pakken
de aangegeven spanning is 12 volt op tv schermpje.

ben een newbie op dit gebeuren dus hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven.

dennis

Kleine loodaccu 12V is het makkelijkst of 10 accucellen (1,2V/cell x 10 = 12Volt)

ik hoef dan niks ertussen te doen zoals een trafo/ spannings regelaar die een constante voeding leverd van 12v
aangezien loodaccu of cellen een variabele voltage hebben, als ze leeg raken heb ik toch een mindere spanning?

mvg
dennis

zo'n scherm kan vaak 14 - 9V gebruiken als ingang spanning. 12V is nominaal maar zo precies hoeft het niet ;)

LCD1.jpg

:P Ik doe et zo. Accu op de grond.

jongens bedankt voor de tips,

ik ga denk ik gewoon 10 cellen gebruiken aangezien ik het scherm en ontvanger op de zender heb gemonteerd en een lood accu is toch weer wat zwaarder.

heb mijn scherm ook van ebay met de draadloze nacht camera, het schermpje 2,5 inch was 18,50 euro en camera was 6 euro ex verzendkosten. zal nog wel even zoeken wat de naam van de ebay winkel is

waarom niet gewoon op de zender accu ;) deze zal hoogstwaarschijnlijk ook zo;n 12V bedragen

de winkel waar ik het spul gekocht heb is niet meer ingeschreven bij ebay. maar er zijn nog wel genoeg anderen die deze spullen verkopen via ebay

heb ik ook aan zitten denken als ik de accupack oplaad dan zegt lader ook dat het rond de 12v is

elke van mijn 3 zenders heeft maar 8 cellen, ik zou hier ook niet van gaan aftappen.

Het lijkt me beter een 10cel pakje in een heuptasje te steken dan je zenderbatterij uit te putten.

Wie weet trouwens of er geen storing komt via de aansluiting van het schermpje.

Patrick

Je bedoeld electromagnetisch gedoe die je antenne gaat zitten verkloten? Dat zal denk ik wel meevallen. Dr zit volgens mij geen beeldbuis met dikke spoelen in he. ;)

ja en nee,

elk electronisch apparaat kan storingen opwekken. Normaal zijn die onderworpen aan limieten en zijn er regels in de EU voor - zowel op uitzenden als ontvangst gevoeligheid voor die EMC radiatie etc....

Als je spullen op Ebay koopt kan het wel zijn dat de EU regels niet voldaan zijn. Dus het KAN wel eens zijn dat je schermpje je zender gaat storen (zelfs met de EU regels is dit mogelijk he)

En dat hoeft niet noodzakelijk de antenne te zijn, je kan storingen in het display, de CPU, etc... hebben.

Denk eens in dat plots een storing je CAMPAC wist ofzo terwijl je vaart/vliegt.... 'k zou het niet graag voorhebben.

doomdenkerij, maar gewoon het risico van een extra pakje niet waard.

Patrick

Back