Vogelpest ..... Graupner funky chicken

Richard,

Zijn die niet hier in Nederland te koop? 8O
Ze zijn toch vanGraupner.

Poepiegaaf die dingen. Vooral als je op een show een heel kippenhok tegelijk loslaat...
Welke club gaat ze als staffel (lees: kudde...) vliegen??

Groeten van Frank

Frank.
Jawel van Graupner, en die hebben heel handig een mooie hype rond deze dingen gecreëerd, zie oa laatste FMT. Maar wel geinig! Is wel eens goed tussen al die serieuze modelbouwers deze ongein.

Hier op onze club zal het wel niet zo'n vaart lopen met dat kippenhok, elektro komt nog maar mondjesmaat los en veel leden zijn van de eerst kat(kip?)-uit-de-boom-kijk types, nieuwe zaken duren lang voordat ze "aanslaan".
Ik heb dat chickie overigens nog niet zien vliegen, zou er wel aan mee willen doen als mijn bouwplank niet zo overliep van andere zaken die al lang gedaan hadden moeten worden.... Het vliegseizoen is afgelopen jaar gewoon te vroeg begonnen en te lang doorgegaan..."jammer" :P :P :P

Ik herken iets Richard. :wink:
Toch blijft het een leuk projectje voor vandewinter.
'What shall I do? A bunch of chicken is aproaching. Help help!!'

Frank

doe de groeten aan Roger...

Frank.

Pas op, kippen zijn levensgevaarlijk, ik kan het weten want ik heb alle boeken van Gary Larson (the far side...) en zie zijn meesterwerk zoals "chicken from hell" :evil: eeeehhhh, scary stuff, Frank.
Niet te vertrouwen die beesten, voor je het weet nemen ze de aarde in bezit....
Die lui van die vorige links zijn ook al helemaal aangetast..voor je het weet bouw je ook van die kippen :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

ik heb zon ding al eens ooit zien vliegen, errug komisch gezicht
vliegt nog leuk ook es

Lijkt me best een leuk toestel om volgend jaar eens in formatie van 10+ te gaan vliegen.

Dortmund bestseller of the year....FunkyChickensssssss :D

Ik was zostraks met deepspace bij Modelbouw Krikke en zag em liggen, 'k kon het niet laten om em mee te nemen :P

ai ai ai.

Ik had me kop moeten houwe, nu al zes besmette pech"vogels"...
En de voorzitter wil dat ik woensdag op de komende ledenvergadering een korte speech (screetch?...)erover houd...
We zitten in een pluimveegebied, ik had verstandiger moeten zijn....

Draai het fillempie es in die thread, performance is niet bepaald van een overjarige soepkip...., valt me alles behalve tegen....

Krikke modelbouw??? Kippe modelbouw zeker, zie je wel, de schmiechten, ze infiltreren overal...

Richard Branderhorst zei:
ai ai ai.
Draai het fillempie es in die thread, performance is niet bepaald van een overjarige soepkip...., valt me alles behalve tegen....

Mega Brushless d'r in ipv een Speed 400? Daar zat ik iig aan te denken..wordt et wel weer een stuk duurder van.. :) Nahja..kep nog tijd zat om over de uitrusting ervan na te denken :)

Suggesties zijn welkom trouwens :)

Nope.

Wilde kistje af hebben om zondag mee te vliegen, is gelukt! Kyosho Agwagon, kun je kippen mee bestrijden, zoals vergiftigd voer strooien, hahaha :twisted: :twisted: .. Ja, ik neem mijn maatregelen wel.

Niettemin ga ik toch zo'n chickie kopen, ondanks de achterstand in bouwen, kijk, als je er zélf een hebt, dan weet je hoe ze in elkaar zitten en dan weet je hun zwakke plekken, dat kan je nodig hebben...
Helaas is de lokele kippenboer uitverkocht, weekje levertijd van Graupner...

Ben al een nieuwe aandrijving aan het (laten :P ) uitdenken...evenals een kek schilderschemaatje...Nu nog iemand met airbrush ervaring zien te vinden.

Is een Mega 16/15/7 geschikt? Op de mega staat for bigger park-flyer. 't is volgens mij de 'rustigste' uit de 16/x/x serie :)

Wat tips over hoe en waarmee ik hem et beste van een leuk kleurtje kan voorzien zijn ook welkom. Dit is m'n 2e vliegtuig, waarvan de 1e electro en ook nog es van styro, dus 'k heb totaal geen ervaring :)

Dualdude:
Iedere winkel waar ze teken/verfspullen verkopen heeft verf op acrylaat (water) basis.
Kijk voor wat tips op http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=110
Onderaan (via het plaatje) kun je een ook nog een filmpje bekijken, het ding vliegt echt goed zo te zien.

Heb wat rondgebeld hier in Brabant maar vrijwel iedereen heeft er een paar gehad, allemaal uitverkocht nu.
Dus de Al Quikenda terroristen zijn zich heimelijk aan het voorbereiden in verdekt opgestelde modelbouwzoldertjes...

Vossejacht? Nee, deze chickies hebben maar één doel:

............MENSENJACHT...........

Ik was dit nog tegen gekomen op RC-Universe. Vond het resultaat wel mooi en die verf is water bestendig. Waarschijnlijk is het ook wel zo te verdunnen dat ik het kan laten spuiten door iemand met een airbrush :)

En dan de motorisering, ik zie de meesten allemaal met de standaard speed 400 vliegen, maar dat heeft niks over volgens mij, 'k zou graag wel een beetje meer power hebben. :)

edit:
'k zat nog es op de Mega site te kijken, volgens mij is een 16/7/nogwat al sterk genoeg voor 't kippie. "k ben totale newbie op het geboed van electro vliegen, dus ben uit gegaan van het commantaar dat bij de motoren op de site staat. :)

Hm..is die verf die ze in die review gebruiken wel waterbestendig? Als m'n kipje op't grasveld ligt op de club, en het wordt wat vochtig 's avonds heb ik er niet zo veel zin in dat ik daarna gekleurde vingers heb als ik em optil :P

Net maar eens begonnen met het 'bouwen'. Heb de doublers er in geplakt, de bussen waar je de breekbouten van de vleugel in schroeft en de ogen op de kop geplakt. Moet nou eerst maar eens verf aanschaffen en kijken hoe ik de vleugel netjes overlopend in 2 kleuren krijg. (Rood/Geel waarschijnlijk)

Qua motorisering:
Ik heb even op die site gekeken die ron gaf, waar veel motoren worden getest. Daar zag ik het volgende:

Speed 400 6V met een 6x4 @ 7-Cellen
315 gram thrust @ 12.590 RPM / 14,2A

Lijkt me wel een beetje weinig thrust. Hij weegt helemaal kaal uit de doos al zo'n 200 gram. En met zo'n stroom is een speed 400 vast ook geen lang leven beschoren. Heb eigenlijk geen zin om hem er weer regelmatig uit te moeten breken omdat de motor gaar is :)

DualdudE zei:
Speed 400 6V met een 6x4 @ 7-Cellen
315 gram thrust @ 12.590 RPM / 14,2A

Lijkt me wel een beetje weinig thrust. Hij weegt helemaal kaal uit de doos al zo'n 200 gram. En met zo'n stroom is een speed 400 vast ook geen lang leven beschoren. Heb eigenlijk geen zin om hem er weer regelmatig uit te moeten breken omdat de motor gaar is :)

Voor de speed 400 is de beste prop die ervoor bestaat het gunther propje. Deze doet het minstens net zo goed als de 6x4, maar weegt STUKKEN minder, omdat het een simpel plastic propje is en je geen zware meenemer hoeft te gebruiken.
Ook vliegen wij al jaren met pibrossen met speed 400 6v + gunther met 8 cellen sanyo 500 (ja echt: 8 cellen op het 6v motortje) het motortje fikt echt NIET uit hoeveel vluchten je er ook mee maakt. Het enige dat gebeurt is dat de magneten langzaam aan zwakker worden en het rendament iets afneemt. Zo'n pibros weeg ruim 400 gram en gaat net niet helemaal recht omhoog (hoewel... als je fiks aanduikt dat gaat ie een heeeeeel eind!!)
Zo heb je met een simpele aandrijving toch een best brute chicken dacht ik zo :D !
Owja, de stroom hierbij is ongeveer 16A waarbij je een vliegtijd hebt van ongeveer 4 min als je behoorlijk veel met vol gas vliegt (Dat zijn dan wel 4 hele leuke minuten!)

Hm...dat is wel wat kort...

En als ik voor brushless zou gaan? (Mega 16/15/8?) Wat zijn er dan voor mogelijheden en wat zou dan 'optimaal' zijn voor 't kippie :) (beetje over vermogen ben ik niet vies van :P)

Hm, vliegtijd wordt natuurlijk ook langer als ik 1050(/1100) MAh KAN of HE-Cell Cellen gebruik :) (8*20 of 8*21 gram).

Volgens mij kan ik het beste gewoon de aandrijfset van Graupner dan kopen als ik voor de Speed 400 ga. Voor ongeveer 35€ heb je dan een speed 400 met regelaar (22A max) die aan de motor is gesoldeerd. Dan 8x 1100MAh cellen d'r achter. Vraag me alleen af of het dan niet allemaal te zwaar wordt. Graupner zegt max 600Gram

Back