Vogelpest ..... Graupner funky chicken

Kan iemand bevestigen of dit een goede keus zal zijn voor de funky chicken:
Graupner Speed 400 Plus 6V (SP400-6V + 22A Regelaar)
8x(?) KAN 1050 Cellen

Ik ben namelijk vrijdag ik zwolle, dan kan ik het meenmen van Quartel. Andere suggesties hoor ik ook graag.

Ahhhhhrrrrggggg
Ik hoop dat jullie niet onpasselijk worden van deze kippendarmen.

JAJJAJA hier komt het plaatje, het is mislukt, ben al aan het vragen waaromnielukkenie

Aandrijving weegt 250 gr, met de twee servo's erbij 330 gr.
Motor Speedy 400 6V met aangebouwde regelaar.
Klapproppie
7 pack NiMh 1050
Schulze ALPHA 435

Nou de kip nog... verdikkeme, jullie hebben ze allemaal te pakken denk ik, kippenboer houdt me al drie weken aan het lijntje (nee, ik snuif niet)

Ik heb d'r geen foto van...maar het volgende worden mijn ingewanden.

Graupner Speed 400 Plus 6V (Heb ik al)
KAN-1050 8-Cellen Pakket (Besteld, clubgenoot neemt ze voor me mee, 6 losse cellen)
Gunther propje (Besteld, clubgenoot neemt ze voor me mee, Geel :P)
2x HS-55 Servo's (Moet nog)
Jeti Rex5 ontvanger waarschijnlijk..moet ik nog ff bekijken...

Kip heb ik al bijna helemaal klaar, moet hem nog spuiten en 't kielvlak d'r op lijmen, dan issie klaar :)

hier dan, klein vauwtje in de fotoparkeerplaats

afb19.jpg

wow, zijn die servo's niet veel te groot en zwaar?

Niels

De uitsparingen in de romp van de kip zijn gemaakt voor servo's die net iets kleiner zijn dan standaard servo's :) Maar ik doe maar HS-55's. Zijn een stuk lichter, en hoop dat ze sterk genoeg zijn :)

zoals ik al zei moet hier de pest nog uitbreken, dus kan ik niet passen.
Het zijn std servo's, volgens de cat van Graupner zou dat moeten kunnen.
Hitec 81 zijn goede kleinere servo's, zeker die met MG, en ook nog es lekker snel. De vraag is of je dat nodig hebt voor vliegende kippenbouten

Ik wissel ze zo om als het nodig is, deze komen dan wel weer ooit ergens anders in

Heb overigens ook getwijfeld tussen de Jeti en de sjoelze.
Maar mijn germaanse adviseur twijfelde geen moment bij de keuze: de sjoeltjes zijn ook vrijwel overal uitverkocht, hij kon ze nog met moeite ergens krijgen (heb er 2 gekocht)

Wat kosten die Schulze's? Voor een Rex5 ben ik iets van 35€ kwijt. (Ik vlieg nog op 40MHz, heb gehoord dat de 35MHz Rex5'jes nog wel es wat problemen vertoonden, maar de 40MHz niet.) 35MHz zender komt nog wel..maar wil het wel direct goed doen dus moet wel ff 't geld d'r voor hebben :) De 8 gram van zo'n Rex5 staat me ook wel aan. Aangezien ik d'r al een relatief zwaar accu pakket in stop wil ik op de rest zo veel mogelijk bezuinigen :)

Schulze Alpha ontvangers bij J & J Modelbouw leverbaar voor 43 euro + 13 euro voor het kristal.Adres: Bolstoen 32A 1046AV Amsterdam, tel 020 6135638, fax 020 6115464.

Dat komt meer voor, de meeste indoor vliegtuigen zij nin feite van verpakkingsmateriaal gemaakt. Zie nou bijvoorbeeld de shockflyers en de Ultimate.

Je mag blij zijn dat het nog in een doos zit. Een aantal fabrikanten verkoopt de modellen al verpakt in een plastic zak.

Ziet er bekend uit die doos :D De 'bouw' ligt een beetje stil hier momenteel omdat ik aan het twijfelen ben hoe ik hem van een kleurtje ga voorzien. Spuiten wordt het mooist waarschijnlijk.

Ik heb al 16 KAN 1050 cellen liggen voor 2 8-Cellen pakketjes, De graupner speed 400 plus met een günther ligt ook al klaar. Moet alleen nog 2 servo's en een ontvanger hebben. Maar eerst het beestje maar van wat kleur voorzien :)

Ja je moet goed uitkijken wat je in de Kliko kiepert.......

Heb de foto op pag 2 opnieuw erin gezet met de hardware.
De C577's passen zuigend!

Ben er ook nog niet uit over beschildering, spoedcursus Badger?

Daar is bij mij ook het wachten nog op. Zit nog te twijfelen over hoe ik hem ga verven. Spuiten wordt vaak het mooist. En dan nog een leuke kleurstelling vezinnen. Dat is ook al een kunst opzich :)

Back