Volg de F5B.nl in Duitsland

Net even de auto voorzien van wat nieuwe vloeistoffen dus morgen kunnen we proberen of we het in 1,5 uur gaan redden. Mijn inschatting is dat dat niet gaat lukken. Ook wat spanbanden tegen het plafond gemaakt voor de Hawk vleugel van Frank.
Zonnebrand staat ook klaar want we willen natuurlijk geen 2e Dalfsen.
 
Hier de laatste details aan de B08 afgerond.
Accustekkers haaks gesoldeerd, rpm en temp sensor geplaatst, alles netjes weggewerkt, alle gereedschappen in de tas, straks nog even de koffer pakken en dan ben ik er klaar voor.
Wij rijden een uur of 7 weg, hopelijk valt het een beetje mee met de files onderweg....

Groet,
Gerben
 
Gerben, RPM sensor.... weet je dat nou wel zeker? Ik zou dat toch meer even weglaten in dit geval. Het is niet nodig maar kan wel voor grootse problemen zorgen.

Jos
 
Dat ziet er allemaal goed uit, nu nog hopen dat we niet teveel STAU tegenkomen.

Voor degene die komen Tot morgen.

grtz,
Luc
 
Jos,
Ik heb er een opto-rpm sensor tussen, gebouwd volgens suggesties van Frans Ney:
Optokoppler Drehzahlsensor

Na eerdere ervaringen wil ik nu het toerental kunnen meten, om te voorkomen dat de motor overtoeren draait.

Luc,
Bis Morgen, Gute Reise!
(voorzichtig met remmen met die kratten achterin ;))

Groet,
Gerben
 
Gerben, een sensor verhindert niet overtoeren. Hij zal je wel vertellen bij welke RPM de magneten loslieten. ;)

Succes, hoop dat het allemaal heel blijft.
 
Het ziet er naar uit dat jullie het weekend zwaar zien zitten :D,
de leute aan allen en hou ze heel.

Val
 
Ik ben er ook klaar voor.
Auto staat klaar, gewassen en al, morgen om 6 uur richting Rotterdam en dan 5 uurtjes rijden naar het veld.
De 100Ah accu's staan met 20A te laden, draadloos rakkensysteem gaat ook mee om te testen.
Ik verheug me nu al op de snitzels...

Ik zal proberen om rond 17.00 wat op de blog te zetten, dan kunnen jullie zien hoe de omgeving is.
We lezen waarschijnlijk ook wel de mail en dit forum, als je vragen hebt aan ons of aan andere deelnemers kunnen we proberen daar een antwoord op te krijgen.

F5B.nl houdt je op de hoogte

GJ
 
Ben ik toch benieuwd wat er nu aan setup in hangt. Ik denk dat het een Neu 1509/1Y is?! Of toch nog ergens een Pletty vandaan getoverd?

In elk geval, de hamvraag is welke prop er op zit. Ik neem aan dat jullie van je fouten hebben geleerd en er niet weer zo een stuk snot van een RFM breed met special spinner aan te wagen.

Tevens is de vraag, heb je er nu een stukje vertraging op de start ingezet? Dat maakt het niet alleen veiliger, het bespaart ook nog energy.
 
Ach, we krijgen hier advies van de vice wereldkampioen, die zal het toch wel weten??

Met de huidige setup verbruikt Gerben maar 1250 w/min, is niet te veel lijkt ons...


GJ
 
Laatst bewerkt:
Het is hier fantastisch weer!

We zitten heerlijk in het zonnetje, naast Peter Bech.
Net even met Wolf gesproken... de RW4 gezien.
We wachten nog even af met bestellen, hij schijnt nog niet fantastisch te zijn.

Er zijn erg veel deelnemers, we moeten 2 uur wachten tot Gerben mag vliegen.
Tot laters!



GJ
 
na maanden oefenen in de sportschool:

DSC_2278-199x300.jpg
 
Net even met Wolf gesproken... de RW4 gezien.
We wachten nog even af met bestellen, hij schijnt nog niet fantastisch te zijn.
GJ

Kan je daar wat specifieker over zijn?
Alle afraders die jullie maken blijken achteraf niet juist te zijn...

Val
 
Ik weet niet wat we verder nog afgeraden hebben.

Maar als Norbert Hubbner zegt dat je beter even kan wachten (hij heeft meegeholpen met het ontwerp) en als ook Wolf er zelf een beetje bij staat te lachem lijkt dat me genoeg te zeggen.


GJ
 
ten eerste het model zou slecht gebouwd zijn.
ten 2e dat het toch niet de zelfde is die je kan kopen als waarmee Wolf vliegt.
3e Wolf vliegt er zelf niet mee.
4e je kan beter wachten... :)

3 eerste zijn weerlegd de 4de reden kan je moeilijk een bestelling mee annuleren...
Heef me eens een pb met Wolf en hubner hun email.

Wordt de wurm daar gevlogen? vraag anders een hoeveel legs ze er al uitgehaald hebben. hij zou minimum Avionic niveau vliegen volgens Rainer

Groeten
Val
 
Back
Top