volgende stap helivliegen

Een heli moet een beetje scheefhangen, en het landingsgestel is recht.
dus als hij recht omhoog gaat, zal hij dus zijwaarts wegdrijven. komt door de staart, die blaast opzij, dus moet er een evenwicht komen

ik vermoed dat degene die het filmpje heeft geplaatst, deze niet openbaar heeft gemaakt

Met wat zoekwerk ontdekte ik deze publicatie in PDF formaat. Een hele printerij maar de aanwijzingen hoe je het lesprogramma stap voor stap moet opzetten leek me wel. Iemand nog betere idee-en?
Google

gr
hans

Weer een berg kijk- en leesvoer!Moet ook wel want de wind houdt me vandaag binnen. bedankt

Gisteren een avontuur!!
Een windvlaag en de zaak schoot als een pijl meters omhoog en nam de benen. Tot mijn stomme verbazing lukt het me om de zaak wat richting te geven. Flink veel snelheid en het ding was gehoorzaam. Bochten draaien en weer terug, veel gemakkelijker dan het hooveren. Als klap op de vuurpijl kreeg ik hem nog keurig netjes weer terug op mijn grasveldje. Gelijk terug in de doos.Een borrel en vandaag de Phoenix.
Zou ik het dan toch nog eens leren?
Geinig hoor, zeker met zo'n forum achter de hand.
groeten
Hans

dat is altijd spannend ;-)

Alleen opletten dat je jezelf wel even de tijd gunt om het hooveren echt helemaal tot in de puntjes door te krijgen.
Het is nl je uitvalbasis met ieder nieuw figuur, als je dit niet goed beheerst crash je alsnog

maar dat is een persoonlijk iets, de een vliegt wat eerder rond, maar crasht wat meer
een ander crasht nooit, maar blijft langer in het hooverstadium..

+1
Hoover basics zijn een heeeele goede basis als redmiddel....:D het is zo makkelijk als je even je heli bijna kwijt bent om hem direct in de hoover te gooien, waar je ook bent

Hoveren is dan ook het moeilijkst om te leren voor een beginner. Zeker als het om alle oriëntaties gaat,.. nose in, side, en dan alles opnieuw leren als je inverted wil vliegen. :shock:

Hallo hans je kunt de blade ook nog op simpel mode zetten teminste bij de rtf ik weet niet of dit ook bij de bnf kan.
Ik vlieg thuis in de kleine ruimte op 50 prc buiten op 100 prc en als je hem dan goed onder controle hebt kan je ook nog een swashplate update doen dan word hij nog wat sneller.
Tip let wel op het kleine lagertje achter de staart rotor die vliegt er bij een crash nog wel eens af.
Ik heb deze vast gezet met krimpkous dan is het stekkertje en de bedrading van de motor ook mooi weg gewerkt.

M.V.G André

Begrijp me goed, ik blijf hooveren tot ik het echt beheers. Phoenix is ongelofelijk geduldig. Voorlopig lijkt het nog nergens op. Dat zuchtje wind gaat me niet meer verrassen. Geluk is nou eenmaal voor de ......
groeten
Hans
(en een update is voor mij nog wel erg verre toekomst, maar weten is op zich al leuk, trouwens gras maaien is voorlopig niet meer nodig)

De afgelopen maanden heb ik veel geprobeerd maar erg best is het niet gegaan. Binnenshuis is bij mij te klein en buiten speelt de wind me altijd parten. Vorige week mocht ik de zaak eens in een oude gymzaal proberen, en dat was een uitkomst. Helaas maar één keer want de gymzaal is al bijna helemaal gesloopt.
Ik durf dan ook te zeggen dat om met zo'n ding iets te leren "ïndoor" voor mij onontbeerlijk is.
Hij zit weer terug in de doos.
In ieder geval bedankt iedereen voor advies etc.
Hans

Back