Volgende stap in vliegen.

ik ga binnenkort de opgevoerde kachel in mn zendertent uitproberen...
18 watt aan verwarming zou mn handjes warm moeten kunnen houden ;-)

vorig jaar had ik er 12 watt in zitten, en dat was voor het mooi net te weinig..
 
:p
Ik ben aan de SIM oefenen,
8 vliegen vooruit
8 vliegen achteruit
8 vliegen invert vooruit
8 vliegen invert achteruit
en weer van voren,
da was iemand met een mooi filmpje,
heeft me fascineert, daarom
 
Fijne oefening hé Uwe ;-)

Ik ben ook nog steeds aan het oefenen en moet er hoe langer hoe minder bij nadenken.

Nu verwacht ik binnekort wel nog een filmpje van jou :-)
 
Deze toevallig?:
Zo ben ik ook aan het oefenen. Inverted vooruit gaat met in het echt best goed af maar kan altijd beter he ;) achteruit blijft lastig en dan vooral bij het wisselen van oriëntaties want dan raak ik nog wel eens in de war met de besturing. Als dit nu lukt en dan ook de funnels in alle oriëntaties; wat een uitdagingen in deze hobby :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus, wat heb jij gedaan na de 4 orientaties, of wat zie jij als een goede volgende stap.

Eerst stap na hoveren: vooruit vliegen. De heli gaat zich dan wat meer als een vliegtuig gedragen. Heen en weer, achtjes, cirkels. Krijg die bochten maar eens mooi vloeiend...

Ik vond het zelf een heel gaaf moment toen die heli ineens "echt" begon te vliegen.
 
Mooi @speedo:

en vlieg je die 8en en die cirkels goed,
of vlieg je alleen tail in,

als je een 8 goed vliegt,
komt eens de heli nose in naar je toe,

(als dat lukkt, kan je wat moeilijk doen
en die acht anders om vliegen,
da gaat de heli voor je tail in en aan de zijkant nose in,
maar probeer eerst op de SIM !!!)

veel suc6, en verder met goede ideen en oefeningen

groetjes Uwe
 
Hallo,

mooi, dat iedereen schrijft, hoe veer hij is met vliegen,
en wat hij vervolgens gaat doen,

maar helaas zie ik veel crashes tijdens inverdet vliegen,
?? heeft dit te maken, dat wij te snel voruit willen ??

even een zamenvatting van de hoevers,
circels en achtjes die wij oefenen
en die volgens mij alle perfect moeten ''zitten''

*hover normaal tail in, links , nose in, rechts
*alle hovers inverted
*circel vliegen links om, rechts om, achteruit links en rechts
*deze cirkels inverted vliegen
*achten vliegen links om, rechts om, achteruit links en rechts om
*deze achten dan inverdet vliegen

als dat alles goed gaat, vliegen wij figuren,
en als iemand zegd, dat hoeft niet,
moet ik zeggen dat dat de basics zijn voor veilig vliegen

groetjes Uwe
 
Zouden die crashes niet te maken hebben met de adrenaline.

Ik hoover met de nano inverted op enkele mm van de grond in de woonkamer.

Maar met de raptor hoover ik inverted minstens 3 fouten hoog en nog sta ik dan te bibberen.

Enige wat voor mij echt zal helpen is sticktime in real life en ik verwacht dat daar dan ook eens een crash van komt. Al probeer ik dit uiteraard te vermijden.
 
Zouden die crashes niet te maken hebben met de adrenaline.

Ik hoover met de nano inverted op enkele mm van de grond in de woonkamer.

Maar met de raptor hoover ik inverted minstens 3 fouten hoog en nog sta ik dan te bibberen.

Enige wat voor mij echt zal helpen is sticktime in real life en ik verwacht dat daar dan ook eens een crash van komt. Al probeer ik dit uiteraard te vermijden.

Nee en ja,
.
de adrenaline bij de grotere heli bewaart je ook voor een snelle crash,
zeker ben je met de Nano al een paar keer gecrasht, misschien kleine dingen zonder schade, als je hetzelfde aantal crashes met de Raptor hebt, niet aan de denken,
.
anders kan door de adrenaline ook een black-out komen, waar je niet meer weet wat je moet doen,
.
wat ik bedoel is echt oefenen, tot dat het automatisch gaat, ook wat je schrijft is belangrijk: sticktime,
.
alles mijn mening ( en ervaring)
.
groetjes Uwe
 
Vandaag voor het eerst circuitjes inverted achteruit met de nano cpx.

We hadden met de club een mooie sporthal ter beschikking dus de ideale locatie.

Eerste 2 keer ging het mis. Nano recht gezet en telkens verder gevlogen zonder schade.

Vanaf de 3de keer ging het verrassend goed.

Dat simmen helpt dus wel degelijk. Alleen het gevoel ontbreekt een beetje.
 
Prima @Punie:
.
stick-time, SIM en kleine heli indoor,
beter kan het niet, en dan die grotere,
.
toen ik begon met de 600 nitro, was dat geweld puur voor mij,
dan toch weer oefenen met de 450, vele vlieguren,
.
en dan weer die 600er gepakt, en plotseling vloog die veel beter,
nu is het een van de besten heli’s die ik vlieg,
Misschien zelfs de beste.
.
groetjes van Uwe
 
Knap @pizmo75

Ik oefen dit wel eens op de sim.
De heli heel neer zetten lukt wel alleen de plaats waar ie neer komt kiest hij precies zelf :-)
 
Haha, ik oefen dit vanaf een hoogte van ca 30-40 meter. Op ca een meter of 6 zet ik thr hold weer af. Zo zie je mooi wat de heli doet vooral qua toerental. Mijn esc heeft een goede autorotatie functie, dus hij spoelt dan redelijk snel op.
Als ik echt ga landen dan doe ik dit vanaf ca 2 meter. Moet zeggen dat hij makkelijk land op deze manier (700e dfc)
 
Haha, ik oefen dit vanaf een hoogte van ca 30-40 meter. Op ca een meter of 6 zet ik thr hold weer af. Zo zie je mooi wat de heli doet vooral qua toerental. Mijn esc heeft een goede autorotatie functie, dus hij spoelt dan redelijk snel op.
Als ik echt ga landen dan doe ik dit vanaf ca 2 meter. Moet zeggen dat hij makkelijk land op deze manier (700e dfc)

Slim @pizmo75:

en heel goed,
ik heb net te tip gegeven, dat met nitro (benzine) helis te doen,
da heb je dat toch eens nodig,
met de 600 nitro wel geoefent, meest niet vrijwillig, ha ha ha

mooi hoe je dat schrijft met de 700e

je kan die ook koort omschakelen naar throttle hold <> N <>idle1
en het hek doet ook niet rar.

verder zo ,
Uwe
 
Back
Top