Volgende stap

Ik heb in januari 2010 een tamiya ta05(ifs) aangeschaft,
Ik heb hier tot nu toe veel plezier aan beleefd alleen ik wil niet te veel geld gaan betalen aan de "blauwe" onderdelen.
Nu wil ik een stapje verder dan de ta05.
Als 16 jarige heb ik natuurlijk wel een bepaald budget.
Brushless setje lipo's(+lader) zender banden enz enz heb ik allemaal al.
Nu wil ik alleen nog een beter chassis.
ik wil eigenlijk niet meer uitgeven dan €250,-
Tot nu toe heb ik deze 2 modellen gevonden
Xray t3r €219
Voordelen: Bekend merk, veel onderdelen, duurzaamheid en sterke auto's
Nadelen: ?
Schumacher mi1 €145-160
Voordelen: Lage prijs, verder weet ik eigenlijk niets van deze auto,
Nadelen: ?

Wie kent nog meer goede modellen van deze prijsklasse? of heeft goede ervaringen met de Schumacher?

Ik hoor het wel,

Met vriendelijke groet

Jurre kemna.

Indien geinteresseerd ik heb nog 2 Top Photon chassis staan met reserve delen en nieuwe kap voor dat bedrag wat jij wil uitgeven.
Is een goede wedstrijd auto die best nog een tijd mee kan en niet zo als de standaard TA05IFS een berg alu onderdelen nodig heeft want deze zitten er al op.
PB mij maar indien interesse.
Ik kan je dan de link naar MP en E-bay geven en eventueel grote foto's sturen.

mvg Roy

De Mi1 is een uitstekende wagen en snel (nu wel verouderd natuurlijk tov de toppers), ik heb er nog steeds veel plezier van, onderdelen makkelijk te verkrijgen via PK racing. Doordat het een bouwpakket is weet je precies het hoe en wat van de wagen, enfin het zou mijn keuze zijn.

@tazman Nee sorry ik wil een nieuwe auto maar toch bedankt
@Jojotje worden hier andere maten gebruikt dan mm schroeven?
Wat zijn de zwakke plekken van de auto?

Een echte race topper kost je altijd 400 euro nieuw ( of meer )

Wat wel een mogelijkheid is om te starten met een Sakura S zero ( 3Racing),
en dan gelijk met wat hopups.

SAKURA-S-ZERO0112.jpg

Ik ken een aantal ervaren racers die er nu mee rijden en erg positief zijn.

Het mooie van deze auto is dat je door kunt hoppen tot je een Sakura zero hebt.
sakura-zero53_640x480.jpg

Ook is er veel keuze in optie's,
zoals 3 soorten diffs, draagarmen, casterbloks,
alu of kunststof.
Lipo chassis dik dun of smal.

De hopups die ik meteen zou nemen zijn alu demperhuizen en alu bulkheads rondom.

hier mijn bouwverslag: sakura-s-zero-bouwverslag

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit Oscar, met wat voor motor reed je in dat filmpje(bij je bouwverslag)
Ik wil het liefst een auto waar makkelijk aan te sleutelen is, aangezien ik niet erg technisch ben en mijn vader ook niet meer altijd om hulp wil vragen.

Zo als je in mijn handtekening kan zien rij ik met de "dure" versie van de Sakura Zero.
Oscar rijd met een EZrun setje met 17.5 turns brushless en ik rij met een Tekin RS en LRP X12 13.5 combo in mijn Sakura en heb tot nu toe nog niets kapot gereden op een stuurblok na maar dit was na een aanvaring met een andere auto en baanafzetting bij een graad of 10:cool::cool:
De auto is goed aan te sleutelen en de onderdelen kosten ook de wereld niet.
Qua prestaties kun je hem vergelijken met de Top Photon,Asso TC6,Tamiya TRF416 e.d.
Als je voor de versie van Oscar gaat kun je het beste de alu midden pulley houder met 19 tands pulleys er bij nemen.
Dit zorgt dat je vanaf het begin soepel lopende snaren hebt en een IDR van 2 hebt ipv een afwijkende IDR.
Op de foto's hier onder zie je al mijn TC's staan.
Team Magic E4RS,Sakura Zero en de Top Photon.
Mvg.

Roy
.
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Het ligt helemaal aan welke klasse je gaat rijden ivm de hop ups.
Indien je zo als Oscar rijd met een 17.5 of een 13.5 not timing en boost kun je met de Sakura Zero S heel goed rondkomen voor de belachelijke prijs van 129 euro.
Wil je meteen de Sakura Zero hebben dan ben je via Hong Kong 260 kwijt maar dan moet je wel de mazzel hebben dat hij er bij de douane niet word uit gepikt.
Het ligt er dus helemaal aan wat je wil gaan doen.
Of toch voor een goede gebruikte gaan kijken:cool:

mvg Roy

Je zit al wat ik kan zien met 1 groot probleem wat betreft spurgear vervangen.
Bij de Schumacher als ik mij niet vergis zal je het complete topdeck moeten verwijderen om je spurgear te vervangen of te wisselen terwijl bij de Sakura en de huidige auto's het bijna allemaal 2 schroefjes is en dan kan je je spur gear adaptor verwijderen en er een andere in zetten.
Jij vraagt om een auto waar makkelijk aan te sleutelen is.
Dat is de schumacher dus duidelijk niet:(.
De keuze is geheel aan jou maar het ontwerp van de MI1 is duidelijk gedateerd.

mvg Roy

de 3racing is zeker een optie, maar eigenlijk vind ik de schumacher mooier, die 15 euro duurder is dan de sakura s

Ook bij de Tamiya's moet je het hele topdeck wegnemen voor de spur te vervangen. Mocht ik in jou plaats kiezen zou ik voor de Sakura gaan. Er zijn mensen met ervaring die er eentje hebben zoals Oscar. Kun je ook altijd achter set-ups horen en die dingen he!

Is er een goede levering in duitsland-nederland van 3racing dan?
Bmtuning heeft volgens mij niet altijd alles op voorraad of wel?
Ik heb ook al gekeken waar ze bij mij op de club mee rijden, maar dat zijn allemaal trf416s en ta05jes, dus daar heb ik ook niet veel aan.
Als ik even resumeer zijn dit de opties dus:
Xray t3r
3racing sakura s
Schumacher mission 1

over de 1e 2 is dus geen twijfel meer of deze auto goed is, moet alleen een persoonlijke keuze maken.
De schumacher blijf ik leuk vinden, hopen dat ik Pasqual (zo heet die toch:p) kan benaderen over info.

Back