Volitation 9053 vliegt slecht vooruit

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag over een DH 9053.
Deze vliegt slecht vooruit, heeft iemand een idee om dit te verbeteren.
Ik heb samen met mijn vader de onderste bladen al omgekeerd zodat de onder en bovenbladen elkaar niet meer raken.
We hebben de staart rotor ook al vervangen door een grotere van een oudere helicopter. Hiervan was de draairichting andersom dus hebben we de hele staartbuis maar op de kop gemonteerd zodat vooruit weer vooruit is.
We moesten de buis wel een beetje buigen om de steunen weer te kunnen monteren.
Nu mijn vraag: nu denk ik dat ik achter te veel lift heb zodat de helicopter neer gaat storten omdat de neus te veel omlaag gaat?:confused:
Ik zie mijn eigen aanpassing nergens op internet terug, zou dit goed gaan?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
De onderste bladen omgekeerd? Dan raak je toch de lift van die bladen kwijt? Heb je een plaatje daarvan? No offense, maar het klinkt als een ramp in wording...

Sorry, we hebben de onderste houder omgekeerd en daarna de bladen weer in de juiste stand teruggezet. Zo wordt de afstand tussen de bladen groter en slaan ze niet tegen elkaar aan als het een mis gaat. Dit is een bijna standaard modificatie op deze heli.

full

Ok, duidelijk. Ik denk niet dat je heli snel zal neerstorten als je hem nu gaat testen. Zorg alleen voor een beetje ruimte, mocht hij sneller zijn geworden dan je op had gerekend. Als de neus meer naar beneden gaat, kun je soms met een beetje gas bijgeven weer hoogte houden.

3 kanaals heli's kunnen soms relatief best snel zijn. Ik heb een Phoenix 6010 en die gaat zeker 2 keer zo snel als een Syma S107, maar geen enkel probleem om hoogte te houden. Als de heli sneller gaat, stroomt de lucht ook sneller langs de rotorbladen, en krijgen ze ook al wat meer lift.

Laatst bewerkt:
Oke dankjewel voor de tip gelukkig is er een heel groot veld dichtbij.
Ik denk dat ik de staartrotor eerst langzaam laat draaien als dat goed gaat dan kijk ik als ik ook echt vooruit kom.Maar eerst maar even wachten of er een windstille dag komt.Vanovond in ieder geval niet.

Hey, als ik het dus goed begrepen heb:

- Je hebt de bladhouders op de kop gemonteerd voor meer afstand. Als je het weer goed hebt kunnen vastmaken dan zie ik hier opzich geen groot probleem.

- Je hebt de staart rotor verwisselt en toen andersom gemonteerd? Moet geen probleem zijn wanneer dit weer goed gemonteerd is en hij de juiste kant op draait.

Om hem sneller te maken kan je 2 dingen doen, alle niet essentiële dingen er af strippen en daarnaast het zwaartepunt meer naar voren brengen. Bedenk je wel dat deze 3 kanaals coax helikopters niet gemaakt zijn om snel te gaan, dit zijn hele slome maar stabiele helikopters.

Dankjewel voor de tips.
Ja ik zou inderdaad het gewicht wat meer naar de neus kunnen brengen.
hij is ook heel stabiel,Maar voordat we de DH 9053 gekregen hebben hadden we eerst
een heel goedkoop 2 kanaals helicoptertje. Hij kon stijgen en om zijn eigen as draaien dat is ongeveer hetzelfde wat deze helicopter nu doet. Dus het lijkt me wel leuk om nu zelf ook een klein beetje te kunnen sturen, verder is het een hele goede helicopter.

Ik heb net even in de garage getest (niet van de grond af)
maar het motortje dat nu ondersteboven zit werkt gewoon.

Laatst bewerkt:
heel creatief hoe je dat met de swashplate gedaan hebt, heb je hier een detailfoto van? Ik ging er vanuit in mijn uitleg overigens dat het een 3 kanaals was en geen 4 kanaals coax

Ja eigenlijk is het een 3.5 kanaals maar dat is denk ik gewoon een mooier woord voor een 3 kanaals helicopter met een hele kleine extra functie.Ik zet vanavond of morgen wel even een foto erbij.Ik maak de foto nu alvast.

Zo de foto is gemaakt.
Ik kan de foto's zelf niet op de computer zetten :oops:

hier heb ik er ook nog een filmpje van
RC - volitation 9053 - lower blade shaft reverse mod

Laatst bewerkt:
Ja eigenlijk is het een 3.5 kanaals maar dat is denk ik gewoon een mooier woord voor een 3 kanaals helicopter met een hele kleine extra functie.Ik zet vanavond of morgen wel even een foto erbij.Ik maak de foto nu alvast.

Zo de foto is gemaakt.
Ik kan de foto zelf niet op de computer zetten :oops:

hier heb ik er ook nog een filmpje van
RC - volitation 9053 - lower blade shaft reverse mod

3.5 kanaals betekent dat er ook een gyro in zit, die de staart rustig houdt. In feite heb je nog steeds maar 3 kanalen die je met de sticks bestuurt.

Een filmpje moet je eerst ergens uploaden, zeg maar verzenden, naar bijvoorbeeld Youtube, als je daar lid van bent, en dan kun je een link ernaar plaatsen.

Oke dat is dat links rechts knopje dus daar kon je inderdaad een klein beetje draaien.
Dan denk ik dat je de helicopter daarmee nog beter afgesteld. Maar bij ons is hij gelukkig al vrij recht,hij draait niet uit zichzelf om zijn eigen as.

Nouja gelukkig is de naam van het filmpje er wel.

@ stuntpiloot:
Hier is de foto van de omgedraaide onderste bladhouder.

full

Ik hoop dat je hiermee wat kunt.
Het is wel handig om te weten dat het lagertje van de buitenste as af kan.
Dit is wel handig want dan hoef je niet de halve helicopter uit elkaar te halen :idea:

@ stuntpiloot:
Hier is de foto van de omgedraaide onderste bladhouder.

mmmm, is dat nu een "tuimelschijf" zonder servoaansturing die freeweehlt? Zit die "tuimelschijf" in normale stand tegen het koperen busje aan?

Moet je soms een extra koperen busje plaatsen boven de schijf?

De bladhouders zijn blijkbaar ontworpen voor een heli met tuimelschijf, maar deze heeft zeker geen tuimelschijf. Anders zou er ook geen horizontaal geplaatste staartrotor op zitten, een coax met swash heeft die niet nodig...

Laatst bewerkt:
Nou wil ik niet de party pooper uithangen maar deze heli's gaan nu eenmaal traag voor en achteruit :(

er is niet bijzonder veel wat je daar aan kan doen....
en ik heb nog nooit blade strike gehad met deze heli,
maar ik ben een mazzel pik dus kan zijn dat het mijn guus geluk weer is is.....

ik strip meestal alles wat ik niet nodig heb op mijn coaxiaal heli's ,
aangezien dit bij een hoop coaxiaal heli's voorkomt...

ik heb bij de meeste ook de tail push rod stangen verwijderd, doen toch 0,0 bij mij :p

Maar heb je de heli al getest zoals je de heli aangepast heb ?
ik kan me bijna niet voorstellen dat het enige verbetering geeft :oops:

ik hoop het natuurlijk van harte !!!

Nee ik heb hem nog niet getest, gisteren had ik de musical en vanavond een feest maar als het morgen windstil is (morgen ben ik vrij) zal ik hem testen

We hopen dat de achterkant meer lift (NIET TE VEEL) krijgt zodat de helicopter vooruit zal gaan
en we hebben een andere staart rotor erop gezet die hadden we er al een tijdje op daardoor kwam hij heel goed achteruit we hadden gehoopt dat hij vooruit zo gaan maar de bladen stonden zo dat hij heel snel achteruit gaat... Ik weet het niet zeker maar ik geloof dat ze van een syma dragonfly waren ik zal het boekje even zoeken.Maar mishien
zorgt die staartrotor ervoor dat hij vooruit komt omdat hij anders is dan de normale staart rotor.

Ik heb geen boekje gevonden maar hij lijkt wel op een dragonfly maar dan zonder dat extra stukje op de kap en er zit geen gat in de kap...

Laatst bewerkt:
@ Be-el

De helicopter heeft geen tuimelschijf
hij zit gewoon vast en er zitten geen servo's aan zoals bij de honeybee v2.
Ik heb ook geen idee waarom het de bladhouders zo zijn,de enige die dat weet is de ontwerper denk ik.

Laatst bewerkt:
Als je de 9053 wat sneller vooruit wil laten gaan:
Op de FXD heb ik van ee oude staart rotor de vleugels af geknipt en de
staartrotor op de heli er mee verlengd. Gewoon vast geplakt met wat zwarte isolatie tape. Gaat nu zeker sneller maar daar moet je wat voorzichtig mee zijn want het wekt op een of ander manier ook meer blade strikes op als je te snel vooruit wil

Back