Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Voor een enkele keer niet.
Zou je ze een hele winter op die manier bewaren dan kun je last krijgen ivm de hoge luchtvochtigheid en het evt doorroesten van een verbindingsplaatje.
Dit klopt niet helemaal, hoe kouder het is des te LAGER de luchtvochtigheid is dus zolang de LiPo koud blijft is er niets aan de hand.
Echt R.Marijnissen het klopt niet wat jij zegt. Jij bent in de war met de RELATIVE luchtvochtigheid. Dat is ook wat een hygrometer (en niet hydrometer) aangeeft!
"Je auto = b.v 0 graden.
plots doorbreekt de zon door die je auto even verwarmt.
Wat dus condensatie betekend.
Of lipo= 0 graden, je gaat rijden en auto= in 5 minuten 25 graden..... condensatie."
Wanneer jij in de auto stapt zal het vocht dat je uitademt in de nog koude auto komen. Overal waar nog koude (metalen) onderdelen zitten zal door de afkoeling het vocht uit je adem condenseren.
Warm jij de auto op zonder dat jij erin zit dan zal je zo goed als geen condensvorming krijgen. Dus ook niet door de zon!
Als er condensatie ontstaat is dat niet tijdens het opwarmen maar juist tijdens het weer AFKOELEN van de auto.
Het gaat veel te verom het hier helemaal uit te gaan leggen maar als er geen bezwaar tegen is wil ik het wel doen.
Condensatie:
. Ligt de temperatuur aan het oppervlak onder het vriespunt (of ligt het dauwpunt onder de 0° C), dan verandert de waterdamp direct in ijskristallen. Dit is een proces dat sublimatie heet.
Relatieve en Absolute vochtigheid
De hoeveelheid waterdamp in de lucht wordt uitgedrukt in luchtvochtigheid. De absolute vochtigheid is een maat voor het volume waterdamp in een bepaalde hoeveelheid lucht bij de gemeten temperatuur. Aangezien de hoeveelheid die de lucht kan bevatten, toeneemt met de temperatuur, gebruikt men liever de relatieve vochtigheid. Deze wordt uitgedrukt in procenten van de hoeveelheid waterdamp die nodig zou zijn om de lucht bij de betreffende temperatuur verzadigd te maken. Verzadigde lucht heeft per definitie een vochtigheid van 100 procent. Een relatieve vochtigheid van 75 procent wil zeggen dat de lucht driekwart van zijn maximale hoeveelheid waterdamp bevat. Als de hoeveelheid waterdamp constant blijft, neemt de relatieve vochtigheid bij het stijgen van de temperatuur af. Een hoeveelheid lucht van 11,4° Celsius die 10,7 kubieke centimeter waterdamp per kubieke meter bevat, heeft een relatieve vochtigheid van 100 procent. Bij een stijging tot 24,2 ° Celsius bedraagt de relatieve vochtigheid 50 procent, omdat de lucht dan nog maar de helft aan waterdamp bevat die hij theoretisch zou kunnen opnemen, namelijk 24,1 kubieke centimeter per kubieke meter.
Met een hygrometer is niks mits als je het mij vraagt mits hij maar geijkt is.
Warme lucht KAN meer vocht bevatten maar dat wil nog niet zeggen dat het dat ook heeft.
De realatieve vochtigheid staat niet volledig los van de absolute vochtigheid.
Voor de rest heb ik de effecten die ik beschreef zelf ervaren.
Brutus dus dit klopt niet?:
Alles in je auto is nog 0 graden, wat heel de auto is 0 graden.
plots warmt de lucht in je auto op door de zon, Dit gaat zeer snel.
Overal waar de zon geen materiaal raakt is het matriaal nog steeds koud.
Dus warme lucht slaat neer op het koude materiaal en je ziet condens vorming.
walla condens.