voltage d47

Hallo mensen,

ik ben in het bezit van 2 d47 servo's en ik vroeg me af of je deze servo's direct op je 2s lipo kan aansluiten of eerst een diode er tussen.

ik heb gehoord dat een d47 veel word gebruikt in f3p dus ik hoop dat jullie het weten.

groeten Robert

Ik weet niet helemaal wat je bedoeld, maar je kan een serve alleen op een ontvanger aansluiten, let op met spanning zo op een servo aan te sluiten, hij heeft namelijk en plus en min aansluitingen dat is in je ontvanger geregeld.

Succes Imre

het is inderdaad mogelijk de d47 rechtstreeks op je accu aan te sluiten.
per servo een 1A diode in doorlaat richting monteren. De 0,7V spanningsval is juist genoeg om de servo te "ontparkinsoniseren".

Laatst bewerkt:
De specificaties van een Dymond D47 zijn alsvolgt:

Technische Daten:
•Gewicht: 4,7 g
•Größe:17 x 22 x 8 mm
•Stellkraft: 11 Ncm
•Stellzeit: 0,18 sec
•Betriebsspannungsbereich: 4,8 - 7,4 V (z.B. auch 2 Lipo, funktioniert erfahrungsgemäß auch noch mit einer LiPo-Zelle)

Een diode gebruiken om de spanning te verlagen is niet aan te raden. Het gedrag van een diode is bij wisselende stroomsterkten niet gelijk. Als je de spanning wilt verlagen een (programmeerbare) BEC gebruiken.

Laatst bewerkt:
Robert,

Je kan de D-47 direct op de 2S lipo aansluiten zonder verdere diode.
Let wel op dat je D-47 hebt met gele hoornjes er zijn er ook met rode en die kunnen niet direct op de lipo.

Groet Peter

hartelijk bedankt mensen ik kan hem dus gewoon op mijn lipo aansluiten

@trebor siuhyn

ontparkinsoniseren

hmm zoals bij 538 "een woord dat je niet zo vaak hoord" :lol:

heb je daar ook verdere uitleg bij?

@peter sas,

rode servoarmpjes heb ik nog niet gezien bij de d47 wat is daar anders aan?
de servoarmpjes van die van mij zijn geel.

Als je het even checkt of je ontvanger ook op 8,2v kan blijven werken kan je van de regelaar het rode kabeltje naar de ontvanger lossolderen en die vervolgens op de pluspool op de regelaar bij de accukabel vastsolderen.
Da's een hele simpele en snelle aanpassing en het geeft je servo's een flinke boost.

D47 servo's hebben zelf zelden last van ''parkinson''. Vaak komt dat door een groot roer, te zwakke aansturing of een combinatie daarvan. Een stukje zacht klittenband tussen romp en roer is vaak al genoeg om de resonantie op te heffen.

Grt Ron

helaas kan mijn ontvanger het niet maar ik wil voor oud en nieuw overstappen op spektrum en die kan het wel tot 9v

maar die parkinson is dus dat je servo gewoon niet sterk genoeg is en de roeren daardoor gaan flutteren?

Het is niet echt flutter, dat is een resonantie door aerodynamische krachten.
Het is meer een trilling die door resonantie weer versterkt wordt. Dit komt vaak voor bij snelle servo's die aangesloten zijn op grote roeren. Kleine roeren hebben namelijk weinig massa en een kleine 'arm' en daardoor ligt de resonantiefrequentie veel hoger. Omdat depron zelf vaak ook nog een beetje buigt krijg je de aansturing nooit 100% stijf en staan roeren dus vaak te trillen. Als er minder speling op de tandwielen van je servo zit wordt dit ook minder.
Servo's die onbelast met alleen het heveltje erop al staan te jutteren zijn bestemd voor de prullenbak, niet te verwarren met brommen.

Back