Ha Piet,
GRAAG doorgaan met je topic en heel veel posten ajb , zie hieronder, waarom…..
Zoals je weet, Ik lees veel bouwverslag(en) en daar leer ik heel veel van, zoals deze. In die van jou bewonder je terug gekeerde lust en drijfveer om te bouwen. En dat bouwen (ook het uitdenken, en onderdelen maken) kost heel veel tijd, wat totaal niet zichtbaar is. (en hoeft ook niet J.
We hebben samen wel eens zitten bomen, hoeveel tijd er in een model ging zitten aan de hand van de hoeveelheid pagina’s en postings in een topic. Met ca 10hr per pagina kom je dus voor 100 pagina's al over de 1000 uur modelBOUW tijd in jouw topic. En dat getal wil ik best geloven.
Als een ieder, die wat bouwt, meldt, hoeveel tijd er in is gaan zitten (de meesten halen de 15 uur /week niet eens), dan wordt het "gezeik" wel minder. Ook een idee is, dat ze anders zelf maar eens komen 'helpen", dan zien ze hoe een middag of een avond voorbij vliegt.
Bijvoorbeeld voor mijn Scania 140 het maken en aanbrengen van de voorruit:
avond 1 , voorruit maken op maat en deze in de cabine lijmen.
Volgende avond ....resultaat: wat vlekjes op de ruit en tevens hield de lijm de ruit niet vast..
avond 2: Nieuwe voorruit gemaakt (versie 2) en die erin gelijmd.....weer vlekken op de ruit en ook viel weer de ruit eruit. Volgende dagen gezocht en bij
andere modelbouwforummers gekeken/gevraagd over de lijm en handelwijze etc. Dit allemaal aangeschaft en toen:
avond 3: versie 3 aan ruit gemaakt, lichtelijk gebogen met vlam en toen met goede lijjm erin. Bleek daarna dat het buigen teveel was, dus weer niet naar mijn zin, maar al doende leert men.
avond 4: Versie 4 ruit gemaakt , iets minder lichtjes gebogen , goede lijm erop en handschoentjes aan....en ja , gelukt.
DONE, happy.
Oftewel ca 10hr bezig geweest met gewoon een vooruit en 2 zijraampjes van een cabine. Maar daar hoor je mij ook niet over.
Waar het bij mij omgaat, is het resultaat, en daar ben ik trots op.
En dat is de drijfveer van de meeste modelbouwers, maar is waarschijnlijk iets, wat een aantal van die azijn zeikers (excuses voor het woord) niet beseffen. En dan maak jij ook nog bijna iedere avond een posting met fotoos en uitleg, wat ook weer minimaal een kwartier kost per posting
In jouw geval, ca 4 postings per pagina (dus weer een een uur erbij) x 100 pagina's is ook weer 100 hr.
En Piet, denk eens aan al die lezers, vooral de stille lezers inclusief ondergetekende, die toch iedere avond of de volgende ochtend, toch even gauw gaan kijken en weer smullen van al dat moois, wat allemaal weer de avond ervoor geknutseld en daarna gepost is door mening modelbouw/knutselaar.
Die positivo's wil je toch niet hun "smile' -moment onthouden?
En ik begrijp, dat je kleindochter hier ook samen met jou veel plezier aan beleeft, dus hup die smileys erop.
Mooi toch. Want:
Wie heeft er zo’n kleindochter?
En wie heeft er zo’n opa?
Dus zoals al gezegd, zie/kijk/luister naar de positieve mensen om je heen , en negeer de negativo’s, en ga door , met je fantastische hobby.
groetjes van robbie