Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat moet je even toelichten: een vierassige zwaartransporttrekker met drie stuurassen.onafhankelijke wielophanging maken van de tweede en derde stuuras en de veerophanding van de voorste stuuras maken, hulpchassis maken, enz.
Dat moet je even toelichten: een vierassige zwaartransporttrekker met drie stuurassen.
Dat lijkt mij wat vreemd
Dag Piet !
Slaap jij ook weleens ??
Of ga je nonstopdoor met bouwen ??
Het ziet er weer prima uit , zo als gewoonlijk
groeten Jans
Dat moet je even toelichten: een vierassige zwaartransporttrekker met drie stuurassen.
Dat lijkt mij wat vreemd
met drie stuurassen hou je maar 1 aangedreven as over, en dan kan zwaartransport niet heel erg zwaar meer zijn.
hoi piet
met johan
Kan je me niet helpen met enkele tips om mijn vering te bouwen en te monteren?
onder mijn volvo 8x6*4.
alvast bedankt hoor.
gr johan
Dat is waar, maar deze voertuigen zie je zelden of nooit als zwaartransport trekker.Dit hoeft natuurlijk niet hé, dat je maar 1 aangedreven as overhoud, want Terberg maakt/levert ook trucks met aangedreven naloop stuurassen, maar ook 2 aangedreven voor stuurassen worden door Terberg gemaakt/geleverd ( 8x8 ) met een VOLVO motor en VOLVO cabine.
Maar ze maken/leveren ook 10x8 combinaties.
Dus eigenlijk is er van alles mogelijk, betreffende asconfiguraties/aandrijvingen.
Dat is waar, maar deze voertuigen zie je zelden of nooit als zwaartransport trekker.
Daarnaast vraag ik mij af of aangedreven stuurassen mee tellen bij de bepaling van het maximaal toelaatbare GVW.
Wat jij trouwens bouwt als asconfiguratie noemen ze ook wel een "triple stel" Maar goed, we dwalen af.
Straks raakt iedereen nog het spoor bijster.
Soms worden zware bakwagens (8x 8)met een zware laadkraan ook wel gebruikt als zwaartransporttrekker. (Multi-Functioneel)
hoi piet, ik kwam deze tegen op `t net,.. mischien voor een volgend project ;-)
http://www.ditzj.de/assets/images/archiv/2005/2005_15_tarton_fh16_10x4.jpg
.
p.s. Piet, kijk je hier ook wel eens?
bouwmachineforum / trucks / volvo
Bouwmachine FORUM • Toon forum - Zwaar- en uitzonderlijk transport