VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Ziet er weer netjes uit :)

Stond gisteravond buiten in de pauze (cursus, industrieterrein) en zag aan de overkant toevallig een Volvo staan, met zo'n luchthapper ding erop.
heeeeeeej.... dus zo komt het :rolleyes: was wel grappig.
Zat me al af te vragen waar dat ding nou kwam haha


Effe beetje off-topic tussen door als het niet erg is ...
Zo'n snorkel ding, die dan boven het dak uitsteek, is dat nou het zelfde (princiepe) ? Was volgens mij ook voor lucht/koeling dacht ik.

En waarom heb je dat eigelijk nodig ? Of ... is de normale koeling zegmaar niet voldoende voor dat 'spul' wat in die toren zit ?
Heb het ook wel eens gezien bij normale trucks. Heeft dat nog een speciale reden ?[/QUOTE]

Het luchtfilter achter de cabine is alleen voor om de lucht te filteren voor de aanzuig van lucht voor de motor en heeft niets te maken met de koeling van de motor !
Dit noem ik dus een luchthapper hahahaha !! :cool: ;)
 
Update : 0120

Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Verder gegaan met de afbouw van het luchtfilter.
Weer veel foto's gemaakt.

De ophangsteunen op het staande luchtfilter gemaakt/geplakt.
Zie bovenaan van het luchtfilter de 2 componenten kunststofplamuur voor
een gladde afwerking, het dichtmaken van de lijmnaden.

full


full



full


full

Het bestaande flexibele rubbergedeelte van het Wedico luchtfilter
gemonteerd.

full


full


Een dun ijzerdraadje door de ophangsteunen gestoken om het luchtfilter
vast te houden bij het spuiten en om op te hangen om te laten drogen

full


Het nieuwe luchtfilter in de etsende primer gespoten, het flexibele
rubbergedeelte weer even gedémonteerd.

full


full


Het in de primer gespoten luchtfilter, het luchtfilter mooi strak en glad uit.
T.z.t. wordt het luchtfilter net als bij de 1:1 mat zwart gespoten.

full


full


full


full


Het luchtfilter gemonteerd achterkant van de cabine.

full


full


Nu moet het onderste luchtfilter van messing worden gemaakt waarin het
verwisselbare luchtfilter zit en aan de rechtkant tussen het spatbord van
de voorste stuuras en de 2e stuuras aan het chassis gemonteerd worden.


Tot zover deze update.
Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Piet,

Dit ziet er weer schitterend uit 8O

Ik hoop dat ik ooit het geduld en de precisie krijg om zo netjes als jou te werken ;)

Groet,
Marcel
 
hallo piet
netjes hoor,
maar u gaat toch niet in het luchtfilter een echte filter plaatsen??!!!
of breng ik u nou op wel heeeel erg gedetaileerde idee:D:D:D
mvg markioo
 
Hallo Piet,

Dit ziet er weer schitterend uit 8O

Ik hoop dat ik ooit het geduld en de precisie krijg om zo netjes als jou te werken ;)

Groet,
Marcel


Hallo Marcel,

Nou Marcel, als ik zie wat jij bouwt met kunststof echt petje af hoor, want jij bouwt ook heel gedetailleerd in kunststof.
 
Update : 0121

Hallo allemaal,


Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Verder gegaan met de afbouw van het luchtfilter, begonnen met de onderkant
van het luchtfilter wat aan het chassis is gemonteerd.
Dit luchtfilter wordt van messing gemaakt.

Weer veel foto's gemaakt.

De chassissteun gemaakt en in elkaar gesoldeerd.

full


full


full


De luchtpijp gemaakt waarin de bovenste luchtfilterpijp achter de cabine
inpast.

Het stuk ronde messing gebruik ik voor de maat om de halfronde plaat op
maat te maken, zodat deze straks mooi op het messing luchtfilter past.

full


full


full


full


Het flexibele gedeelte van de staande luchtfilterpijp past straks in deze
luchtpijp.

full


De luchtfilter pijp wordt op de halfronde plaat gesoldeerd, die straks op het
messing luchtfilter wordt gemonteerd.

full


full


Tot zover deze opdate.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Update : 0122


Hallo allemaal,



Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Verder gegaan met de afbouw van het luchtfilter.
Weer veel foto's gemaakt.

Het messing luchtfilter uit 22mm rond messing gedraaid
4 m1 boutjes gebruikt om de voorkant het luchtfilter vast te zetten.
4 gaatjes 0,8mm geboord en M1 draad ingetapt.
Gemaakt naar het 1:1 model.

full


full


full


full


Verder gegaan met de beugels om het messing luchtfilter te monteren.

full


full


full


full


full


De steun waarin het luchtfilter komt te liggen de zijkanten uitgefreesd.

full



full


Zie het uitgefreesde gedeelte.

full


full


full


Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo piet
wat moet ik hier nou weer van zeggen,
ziet er weer geweldig uit zeg,
dit dagelijkse update lijkt wel het volvo-dagboek,
mvg markioo
 
heeeel mooi Piet!!!!!!!ontzettend netjes gedaan.Hij wordt steeds zwaarder,de Volvo.Maar gelukkig kan mijn Terberg je een kettinkje helpen als je niet wegkomt!Dat is in Oudega ook gelukt,dus bij jou moet het ook lukken!
gr Marcel.
 
Update : 0123

Hallo allemaal,

Weer even een update van de 4 assige Volvo F16 Zwaartransporttrekker :

Het messing luchtfilter gemonteerd aan de rechterkant van het chassis
tussen het spatbord van de voorste stuuras en de 2e stuuras.

full


Zie de aansluiting van zwarte flexibele gedeelte het staande kunststof
luchtfilter, dat precies in de opstaande messing rand past van het messing luchtfilter, zoals bij de 1:1

full


De luchtpijp vanaf het luchtfilter naar de motor moet nog gemonteerd worden, maar dan
moeteerst de versnellingbak met motor geplaatst zijn voor de juiste
maatvoering.

full


full


Het staande kunststof luchtfilter achter de cabine past weer in de opstaande messing rand aan de bovenkant van het luchtfilter.

full


full


Tot zover deze update.

Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
't is weer echt 'vakwerk'.
Zou haast zonde zijn om 'm te spuiten.

klein vraagje... waarom zit dat ene spatbord zo ver 'boven' het wiel, en de andere er zowat bovenop?
 
't is weer echt 'vakwerk'.
Zou haast zonde zijn om 'm te spuiten.

klein vraagje... waarom zit dat ene spatbord zo ver 'boven' het wiel, en de andere er zowat bovenop?

Hallo Neonic,


Waarom zit het spatbord bij de voorste stuuras zo ver boven het wiel ??
Tja, omdat dit bij de 1:1 ook zo hoog zit, dit spatbord sluit onder tegen de cabine aan.

Het ronde alu. spatbord zit lager, zoals ook bij de 1:1

Kijk maar eens naar ander foto's in dit topic, dan zie je dat het spatbord op de juiste hoogte zit.

Zie de foto's van de 1:1 Volvo F16 als voorbeeld.

Zie ook het 1:1 luchtfilter

full



full


Het spatbord past zo mooi onder de cabine zoals het hoort !!

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
weer een knap staaltje van je bouwkunsten he Piet
tenminste iemand die aan het milieu denkt en een filter stopt in zijn modeltruck :p:o
 
hoi

ik heb een vraagje over de spatborden op de achterassen heb je ze gekocht,
of zelf gemaakt


Hallo Jordy,

De aluminium spatborden heb ik zelf gemaakt.

Gedraaid uit een aluminium pijp en daarna doorgezaagd en mooi vlak gefreesd.

Kijk maar even terug in dit topic, dan kan je zien hoe ik de spatborden heb gemaakt !
 
hoi piet

mooi gemaakt was ook al aan denken de spatborden uit buizen te maken
maar heb geen draaibank ik ga ze proberen uit pe buizen te maken

groetjes
 
Hoi Piet,

pfffff eindelijk ik ben door al je pagina's heen om te zien hoe mooi je alles in detail aant maken bent.
Echt petje af!!!!:worship:
Misschien zou je zelf een fabrikaat op de markt kunnen zetten:D
Maar ik ben wel benieuwd naar hoe je truck in totaal er al uit ziet ipv kleine deeltjes.
suc6 met je project

groeten Boi
 
Back
Top