VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Bekijk bijlage 273566
Hoezo veel draadjes ? (26 lampjes met 52 draadjes)

Tot zover deze update.

Geen centrale "aarde draad" ?
dat scheelt 26 draadjes naar voren verstoppen

Hallo Tug,

Bedankt voor het meedenken ! :worship: :thumbsup: :yes:

Blijf kijken, dan zie je hoe ik de 52 draadjes ga samenvoegen aan de achterzijde van de truck en naar de voorzijde van de truck ga brengen. (dit is inmiddels al klaar)
 
Hallo Tug,

Bedankt voor het meedenken ! :worship: [emoji106] :yes:

Blijf kijken, dan zie je hoe ik de 52 draadjes ga samenvoegen aan de achterzijde van de truck en naar de voorzijde van de truck ga brengen. (dit is inmiddels al klaar)
Ik blijf volgen..inspiratie opdoen voor het volgende project..en de verlichting op mijn tug moet noch ingebouwd..maar nu even druk met 12uur shifts werken helaas

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
 
Update : 212

Hallo allemaal,

Verder gegaan met het modeleren van de 2 rechterhandjes.
Na heel veel vijl en schuurwerk zijn de beide rechterhandjes klaar.
De beide rechterhandjes getransplanteerd bij de beide chauffeurs.

Chauffeur : 1
IMG_4473.jpg


IMG_4474.jpg


Zie hier het verschil tussen geamputeerde rechterhand en de nieuwe getransplanteerde rechterhand.
Een duidelijke verbetering vindt ik zelf.

IMG_4475.jpg


Chauffeur : 2
IMG_4484.jpg


IMG_4485.jpg


De rechterhand van Chauffeur 1 in de huidskleur geschilderd.
De rechterhand van chauffeur 2 moet nog in de huidskleur geschilderd worden.
IMG_4486.jpg


IMG_4489.jpg


De beide rechterhandjes in de huidskleur geschilderd.
Deze rechterhandjes zien er veel beter uit dan de spastische rechterhandjes vind ik zelf, ik ben er tevreden over !
IMG_4507.jpg


IMG_4508.jpg


De foto's geven en beetje vertekend beeld en lijken de rechterhandjes iets te groot, maar dat komt denk ik, omdat ik de foto's dichtbij heb gemaakt ?
In een later stadium als chauffeur 1 op de chauffeursstoel zit, dan is het beter zichtbaar dat de rechterhandjes wel goed van formaat zijn.
IMG_4505.jpg


Overigens kijken de chauffeurs niet echt vrolijk. :( :(



Tot zover deze update.
 
En hoe houden ze nu hun hengel vast op de vrije zondagmorgen? Lekker freubelwerk:koud:

Hallo Rolf,


De chauffeurs hebben geen tijd om te vissen ! :) :)
(24/7 economie) :(

Met vissen zit je op iemand te wachten, die je nog nooit heb gezien, dan heb je de vis gevangen en dan gooi je de vis weer terug.
(dom werk) :(
 
Laatst bewerkt:
Update : 213


Hallo allemaal,

Nieuwe veiligheidsgordels gemaakt, deze zien er veel realistischer uit dan de vorige veiligheidsgordels.

Zie het verschil !

Oude veiligheidsgordels. (te grof) :(
IMG_3067.jpg


IMG_4057.jpg


Nieuwe veiligheidsgordels. (ziet er veel beter uit) :)
IMG_4535.jpg


IMG_4534.jpg



De chauffeur in de veiligheidsgordel op de chauffeurstoel.
Dit ziet er veel realistischer uit, ik ben hier tevreden over.
IMG_4533.jpg


IMG_4542.jpg


IMG_4545.jpg


De bijrijder in de veiligheidsgordel op de bijrijdersstoel. :)
IMG_4559.jpg


IMG_4561.jpg


IMG_4562.jpg


Tot zover deze update :
 
Hallo grootmeester piet,

Mijn eerste commentaar op dit onderwerp omdat ik eigenlijk niet zoveel zinnigs heb toe te voegen aan dit meesterstuk (1 van de velen hier overigens)
Maar dan misschien een beetje in de categorie “intiem contact met kruipende insecten”

Ik kan mij herinneren dat ik als klein aapje met mijn oom meeging in een toen nagelnieuwe F12, zal eind jaren 80 zijn geweest (helaas de fotos kwijt) maar daar zaten helemaal nog geen gordels in! Geen idee uiteraard of dit toen wellicht een optie was of iets dergelijks.

Verder blijf ik natuurlijk meekijken en vooral ook afkijken!

Groetjes tijn
 
Hallo grootmeester piet,

Mijn eerste commentaar op dit onderwerp omdat ik eigenlijk niet zoveel zinnigs heb toe te voegen aan dit meesterstuk (1 van de velen hier overigens)
Maar dan misschien een beetje in de categorie “intiem contact met kruipende insecten”

Ik kan mij herinneren dat ik als klein aapje met mijn oom meeging in een toen nagelnieuwe F12, zal eind jaren 80 zijn geweest (helaas de fotos kwijt) maar daar zaten helemaal nog geen gordels in! Geen idee uiteraard of dit toen wellicht een optie was of iets dergelijks.

Verder blijf ik natuurlijk meekijken en vooral ook afkijken!

Groetjes tijn

Halo Tijn,

De Volvo F 16 Zwaar Transporttrekker die ik nabouw naar het 1:1 model is van bouwjaar :1994.
Een van de laatste Volvo F16 van de 3e generatie, die door Volvo Zweden AB werd gebouwd, daarna kwam de Volvo FH 12 en Volvo FH 16 1e generatie.
In 1994 waren veiligheidsgordels in Nederland nog niet verplicht, maar in Zweden wel.
Alle Volvo types werden vanaf 1992 standaard uitgerust met veiligheidsgordels.
Voor de tijd was het een optie.
 
Dan is mijn geheugen nog niet zo slecht haha de F12 waarin ik mee ging was denk ik van 88 of 89, (eerste keer was nog met de witte kentekenplaat)

Was het in Nl ook niet ergens half jaren 90 dat de gordel verplicht werd? Ik moest hem met lessen in ieder geval zeker weten om.

Maar genoeg afgedwaald. Gauw weer terug naar de bouw!
 
Dan is mijn geheugen nog niet zo slecht haha de F12 waarin ik mee ging was denk ik van 88 of 89, (eerste keer was nog met de witte kentekenplaat)

Was het in Nl ook niet ergens half jaren 90 dat de gordel verplicht werd? Ik moest hem met lessen in ieder geval zeker weten om.

Maar genoeg afgedwaald. Gauw weer terug naar de bouw!

Hallo Tijn,

In Nederland en Europa was het pas per 1 januari 2003 verplicht om veiligheidsgordels in nieuwe vrachtwagens te dragen.
In bestaande vrachtwagens was dit pas verplicht per 1 januari 2006 in Nederland en Europa.
(Veel te laat)
Maar er waren veel Transportbedrijven in de jaren 90 van de vorige eeuw, die het zelf verplicht stelden dat de chauffeurs een veiligheidsgordel gingen dragen.
Rijschoolhouders begonnen hier ook mee in de begin jaren 90 van de vorige eeuw.

Zweden loopt qua veiligheidsmaatregelen altijd ver vooruit op de rest van Europa en de Wereld.
Met name is Volvo Zweden AB altijd al een voorloper geweest met veiligheidsmaatregelen.
 
Update : 214

Hallo Allemaal,

De stoelen met de chauffeur en de bijrijder gemonteerd op vloerplaten van de cabine.
IMG_4566.jpg


De rechterhand van de chauffeur ligt nu mooi op de versnellingspook, een hele verbetering vindt ik zelf.
IMG_4569.jpg


Voetjes mooi op de vloer van de bijrijder.
IMG_4571.jpg


Het formaat van de rechterhand van de chauffeur is goed, gezien de handen van de bijrijder en de linkerhand van de chauffeur.
IMG_4580.jpg


Ik ben tevreden over het resultaat van de veiligheidsgordels en
de nieuwe rechterhand van de chauffeur. (de plastisch chirurg heeft zijn werk goed uitgevoerd)

Alleen mogen de heren wel iets vrolijker kijken met zo'n mooie werkplek. :(

Tot zover deze update.
 
Update : 214

Hallo allemaal,


Het interieur verder afgemaakt.
Luxe blauwe nopjes vloermatten op maat gemaakt. (Business Class)

T.z.t. nog het bed maken voor in het slaapgedeelte, maar dan moet eerst de cabine in elkaar gemonteerd zijn, om de juiste maten op voor het bed op te meten.

De vloermatten gemonteerd op de vloerplaten, deze vloermatten liggen los, want ja, je moet de vloermatten kunnen uitkloppen als er zand/vuil op de vloermatten ligt. :)
Weer veel teveel foto's gemaakt.

IMG_4587.jpg


IMG_4591.jpg


IMG_4592.jpg


IMG_4599.jpg


Ook een vloermat voor de motortunnel gemaakt en gemonteerd (het sta gedeelte voor de chauffeur)
IMG_4615.jpg


IMG_4618.jpg


IMG_4619.jpg


IMG_4622.jpg


IMG_4623.jpg


Tot zover deze update.

P.S.
Morgen weer verder gaan met de elektronica.
 
Back
Top