Volvo FH 12...Bouwverslag

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Zebra, 31 okt 2008.

  1. Tanker

    Tanker

    Lid geworden:
    26 jan 2006
    Berichten:
    219
    Locatie:
    Buitenkaag
    Ik gebruik in dit geval wel de transparante verf ivm de licht doorlaatbaarheid (MFU)

    En de MFU kan altijd achteraf ingebouwd worden,alleen moet je dan wel je (bijna)je complete truck demonteren,dus wat je zelf wil.......

    Succes,

    Jan
     
  2. Zebra

    Zebra Guest

    Bedankt Jan en Marcel.

    Nu ben ik bijna zover om men decals te plaatsen maar waar ik een beetje bang van ben is dat ze gaan oplossen met vernis van MOTIP,heeft hier iemand ervaring mee,het zou namelijk zonde zijn.

    Mvgr
     
  3. jordi

    jordi

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    717
    Locatie:
    nieuwveen
    maak even een proef-stukje van kunstof met de zelfde verf erop. meestal heb je wel een randje waar de naam van de decalshop op staat (wanneer je ze niet zelf hebt gemaakt) op het decal-vel. en anders een lijntje of een decal die je evt niet gaat gebruiken. plak dat op je proefstukje en probeer het uit. vernis kan met veel verfsoorten+decals anders reageren. zou zonde zijn wanneer je "blind" op een reactie af gaat en het gaat tog mis!(dit is mijn mening :D)

    ohka... ik hoor veel over blanke lak van gamma/karwei. schijnt goed te gaan maar weet niet of het met alle verfsoorten goed gaat

    succes ermee!
     
  4. Zebra

    Zebra Guest

    Bedankt Jordi,dat zal ik eens proberen.Heb al wel een beetje ervaring met een paar schepen die ik heb gemaakt maar die waren allemaal met verf, vernis en decals van tamiya gespoten en geplakt.Dit is de eerste keer dat ik MOTIP spuitbussen gebruik en om eerlijk te zijn toch wel de laatste keer,tamiya spuitbussen dekken gewoon veel beter.

    Mvgr,
     
  5. Zebra

    Zebra Guest

    Nu zie ik net dat er kleine stofdeeltjes in men eerste laag vernis zitten kan ik deze nog verwijderen??...Iemand een idee hoe ik dit het beste doe.

    Mvgr
     
  6. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    soms wil polijsten nog wel eens lukken. zoals bij een auto eerst cleaneren polishen waxen. zo heb ik het ook met mijn peterbilt gedaan.
     
  7. Zebra

    Zebra Guest

    Thanks Cheeta,

    Heb hier nog een setje liggen dat destijds bij men dremel zat,zal het daar eens mee proberen.

    Weet er iemand hoe ik het best men decals aanbreng? Ik laat ze nu weken in lauw water maar echt goed lossen van het papier doen ze niet,doe ik iets verkeerd?

    Mvgr,
     
  8. bobross

    bobross

    Lid geworden:
    29 apr 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    groningen
    decals

    Moi !

    dan zouden ze los moeten komen, houd de decal eens op de juiste plek en trek de onderste laag er rustig onderweg terwijl je de bovenste laag op zijn plaats houdt ..., zou toch moeten willen .
    Succes !

    groeten Jans
     
  9. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    stofdeeltjes met of waterproof weg schuren korrel 2000 of meer,
    en je kan ook met cleaner weg polijsten,maar let wel op je krijgt dan zou je problemen met je volgende spuitlaag kunnen krijgen,
    zoals in dit geval je blanke laklaag,
    ik zou lekker waterproof schuren,droog maken en afspuiten met blanke lak,

    het is inderdaad niet de bedoeling dat de sticker en de ondervel los moeten komen in je bakje water,
    ik leg decals op een schoteltje met warm water en na ongeveer 5 min haal ik het geheel eruit en leg het op het deel waar ze op moet komen en schuif zoals bobross al zei er onderweg,
    intussen laat ik mn volgende sticker al weer in het schoteltje water los weken,en pak je sticker als het kan met een pincet beet,werkt beter,
    veel plakplezier,
    mvg markioo
     
  10. Zebra

    Zebra Guest

    Bedankt heren voor de tips,werkt perfect nu,heb ook alles waterproof geschuurd terug vernis op gespoten en weg zijn de stofjes.

    Mvgr
     
  11. wedifreak

    wedifreak

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    44
    Locatie:
    belgie
    motor

    zebra , voor een goeie trage motor moet je bij

    www.hobbyplaza.nl
    zijn ,daar vindt je zelfs voor 10 euro een goeie sterke motor .
    ikheb er een sc cr 19 grondverzet meerijden en als je daar een servo naut t 20 regelaar opzet kan je kruipen inplaats van rijden .
    de regelaar komt op om en bij de 105 euro.
    gr.wedifreak
     
  12. Zebra

    Zebra Guest

    Na een lange periode van revalideren na men motorongeval kan ik stilletjes aan de draad weer opnemen om verder te bouwen aan men volvo.Men handen jeuken om er verder mee te gaan.
     
  13. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    toch niet een te zwaar ongeval
     
  14. Zebra

    Zebra Guest

    Toch wel Bartje,Motor per-total en ik zelf ook,al gaat het met mij wel beter nu.
     

Deel Deze Pagina