Volvo FH12 6x2 met Special paint

• Topicstarter Topicstarter Volvo FH
  • Startdatum Startdatum
V

Volvo FH

Guest
Goedendag allemaal, zoals jullie zien ben ik nieuw hier, mijn naam is Sjoerd.

dit is mijn 2de tamiya vrachtwagen, de eerste heb ik verpest door hem zelf te spuiten en nu heb ik hem naar een spuiter gebracht, al bijna een jaar geleden. ik ben dan ook weer verder gegaan aan mijn tamiya truck omdat ik dit forum zag en toen begon het weer te kriebelen.

Ik weet nog niet precies hoe die gaat worden, ik heb al wel 2 staanders en een achterbumper, maar deze is eigenlijk voor een amerikaanse truck en van wedico dus die past net niet mooi. Ook heb ik een bullbar (koeienvanger) die ik er waarschijnlijk ook op zal gaan monteren.

Vandaag heb ik de luchthoorns erop gezet. Hier wat foto's ervan:

ik zou graag meningen en tips willen.

Ook heb ik een paar vragen:
  • Waar kan ik goede accesoires vinden, zoals een mooie achterbumper, verstralers, mooie wielen etc.
  • Als mijn vrachtwagen rijd dan geeft die een raar piepje iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Groeten Sjoerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi eerst en vooral een prachtige airbrush voor de onderdellen die je zoekt kan je best eens achter vragen bij bred last is iemand van het forum hier maakt prachtig matriaal tegen een goede prijs
grtz kenneth

dankjewel allemaal.
dan heb ik nog een vraag ik ben bezig met mijn chassis te verlengen maar hoe kan ik 2 stukken chassis het beste aan elkaar vastmaken met popnagels of lijm of iets anders??

Super zeg die cabine ik wou dat dat mij ook zou lukken voor mijn Scania. Is het blauw van de cabine metalliclak? zoja heb de cabine dan ook blank afgelakt?

Hallo,

De simpelste manier is om aan de binnenkant van de chassisbalken een stukje alluminium te zetten, en vast te schroeven met M2 boutjes.

oke dankjewel, ik heb nu een chassisbalk van me oude chassis ertussen gedaan en vastgeschroefd en lijm voor de extra stevigheid, dit wacht ik dus nog een paar dagen af om te kijken of het sterk genoeg is en anders zet ik er een u-profiel tussen.

hier wat foto's van hoe die er nu bij staat:

Weet iemand ook waar ik m2 draadeind kan bestellen??

Heb net ook inkopen gedaan bij verkerk modelbouw. (2 michelin poppen, breedtelampen voor op de voorbumper en 2 supersingles, maar dit worden er waarschijnlijk meer in de toekomst. En morgen of overmorgen ga ik ee nieuwe cardanas bestellen en zwaailampen bij schapermodelbouw. Tenzij iemand nog een cardanas van 18 centimer heeft liggen dan hoor ik dat graag.)

groeten Sjoerd:cool:

dankjewel, kwam m2 draad tegen in een vliegtuigmodelbouw winkel in Den Bosch dus heb ik die maar gebruikt.

heb het boekje uitgewerkt dus vanaf nu is het alleen nog maar wat ik zelf wil en kan:p Maar zoals jullie gaan zien is de truck nog lang niet af.

buiten wat foto's gemaakt:D

Back