volvo ocean boot.

hallo,

ik wil een volvo ocean boot gaan bouwen. maar wie kan me aan tekeningen helpen.
ik zie vaak dat de boot compleet van carbon word gebouwd. is dit nodig? kan het ook van hout met glasvezelmaten? want ik en mijn vader hebben geen ervaring met het carbon bewerken. we bouwen alles met hout en daar glasvezelmaten overheen.
als dit niet het geval is. Hoeveel gaat het me dan aan carbon kosten. want ik heb geen geldboom.

Alvat bedankt,

Niels

hey niels,

Ik ben zelf ook een volvo ocean racer aan het bouwen in carbon maar niets houdt je tegen om er een van hout en glasvezel te maken. Ik vrees alleen dat jouw boot dan iets zwaarder zal uitkomen dan met carbon of glasvezel. Als je al eens eerder met glasvezel gewerkt hebt is de stap naar carbon niet duizelingwekkend groot hoor. Carbon is iets stijver maar bij mijn eerste keer ging het ook goed( buiten een paar details :D)Alleen hangt er aan carbon wel een stevig prijskaartje, nml +-50 euro per vierkante meter.

Hoe denk je de boot te maken, positieve/ negatieve mal?

Ik wil je wel de plannen doorsturen, ik heb de ericson en abn amro.stuur me maar een pbtje als je beslist hebt.

Grtz Pj

34,50 , ex btw bij polyservice, voor 200 grams ;) . bedoel je een houten boot met een weefsel, of een mat? (CSM)

Haha, ze worden er nog eens rijk van bij de poly service. Al die modelbouwers. Jammer genoeg moest ik wel btw betalen ;-) 41 euro, maar dan heb je wel wat.

Hooooj Remco

hoeveel moet je bestellen om de boot van carbon te bouwen?
(ps stuur me maar een pb als je plannen voor een vo70 hebt liggen en deze wilt delen)

Hey niels,

Tja de hoeveelheid benodigd materiaal hangt af van hoe groot de boot zal worden he. Persoonlijk bouw ik nu een abn amro van een meter en dit vind ik ideaal, het begint al een iets grotere boot te worden(in verhouding met een micro magic) en hij is nog juist goed vervoerbaar.

Pj
ps nog eens: welke boot zou je willen bouwen de abn amro's, ericsson of (illbruck)

Haha, ze worden er nog eens rijk van bij de poly service. Al die modelbouwers. Jammer genoeg moest ik wel btw betalen ;-) 41 euro, maar dan heb je wel wat.

Hooooj Remco

Ik heb inmiddels met andere leveranciers kennisgemaakt op de hiswa, elk van hun met hun eigen producten, maar ook veel de zelfde. maar koolstof blijft duur helaas ;)

Plannen/tekening

:zon:Hallo,

Ik ben op zoek naar de tekeningen van een VOR jacht van de laatste editie 05/06. Ben nl van plan om een model te gaan bouwen. Kan iemand mij hieraan helpen???

Mvg,
Marcel

Vela RC.it - Designing Building Sailing - VOR 70 (Ericsson - Abn Amro)

abn amro tekeningen kloppen niet helemaal, ik geloof dat ze ook niet breed genoeg zijn.( echte zijn 5,7 meter, ericsson iets minder)
verder kun je van de ericsson tekeningen ook de pirates, en brasil 1 maken, zit alleen verschil in dek layout en kleuren.

eventueel kun je van de abn 1 tekeningen ook nog de ericsson trainingsboot halen, en zelfs nog de nieuwe ericsson 3 en 4,maar er zit verschil in de rompvorm, ook al ziet niet iedereen dat ;)

Met interesse volg ik een aantal topics op dit forum.
Daarbij ben ik inmiddels enthousiast genoeg om aan de bouw van een schip te beginnen. Hiervoor heb ik (een aantal maal) een aanvraag geplaatst bij Federico Nardone van bovengenoemde web site.
Helaas heb ik tot op heden geen antwoord of tekeningen van hem mogen ontvangen. Levert hij de tekeningen niet meer of is er iets anders aan de hand?

Marien

zou kunnen.
Ik heb alle tekeningen ook, stuur mij anders een berichtje met een email adres, dan kan ik ze wel emailen.

Het is niet de eerste keer dat ik hoor/lees dat hij niet meer reageert... maar ik weet niet hoe of waarom dat komt. Toen ik ze 2 jaar geleden vroeg had ik binnen 2 dagen een uitgebreid antwoord en alle plannen...

Er zijn dus via het forum nog wel manieren om aan de plannen te geraken ;)

hoi,

ik heb een rondgeken welke servo mensen nemen voor in een vo70.

deze sprak me wel aan Hitec HS-785HB

maar bij de modelbouwwinkel om de hoek hebben ze alleen maar een thunder tiger hs 725bb als dit een fadsoendelijke servo is bespaar ik me de verzendkosten. maar hij kost wel 60 euro dat is een stuk meer dan de Hitec HS-785HB.

of zijn er andere goede servo's die in deze prijsklassen liggen?

hoi,

ik heb een rondgeken welke servo mensen nemen voor in een vo70.

deze sprak me wel aan Hitec HS-785HB

maar bij de modelbouwwinkel om de hoek hebben ze alleen maar een thunder tiger hs 725bb als dit een fadsoendelijke servo is bespaar ik me de verzendkosten. maar hij kost wel 60 euro dat is een stuk meer dan de Hitec HS-785HB.

of zijn er andere goede servo's die in deze prijsklassen liggen?

Hoi Niels,
je kunt ook kijken naar servo's die een slag maken van 90 graden oid. Dat werkt simpel en is goedkoper.
icon12.gif

Kijk hier maar eens wat er zoal is: Servo Shop zoals de HS-715 BB of voor 140 graden HS-815 BB of je neemt een sterke servo met metalen tandwielen zoals Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 12kg Servo (metal gear) $7.97
Succes!!
icon14.gif

Back