1:10 voor een 60 voeter vind ik alsnog groot

zijn er hier al plannen voor de nieuwe generaties VOR schepen?
het ierse green team heeft een romp die erg op die van de abn boten lijkt, alleen de chines lopen verder door, en een mooie ronde boeg
De Il Mostro van puma heeft erg andere romp, bijna multiknikspant van achter, veel foto's beschikbaar, dus zou makkelijk bouwen moeten zijn. Deze wil ik opzich gaan bouwen, maar die ingewikkelde kleurenschema's houden we nog wat tegen, hoe krijg je dat ooit mooi op schaal op je romp...
De ericsson boten drijven alweer een tijdje(nummer 3), alleen weinig foto's beschikbaar. van wat ik kon zien erg mooie romp, waarbij de ronding vanaf de boeg overloopt in een knik. Spiegel lijkt wat vlakker aan de onderkant dan bij de abn boten. vrij simpele graphics, maar wel even pielen.
De Russen hebben alleen nog maar een 3d afbeelding, waarop je weinig ziet. de chines lijken wel gigantisch, bijna tot op de waterlijn. maar ik ben niet weg van het klerenschema
Carbon challenge(onbevestigd) schijnt rond te willen gaan met de oude pirates, waarbij francesco's tekeningen weer handig zijn, want het is de zelfde rompvorm als de ericsson nummer 1
dan nog bouwe bekkings alicante team, met ook twee boten, Telefonica Blue en Telefonica Black. voor de rest geen renderings, foto's of schetsen gezien, maar interessant team door nederlandse team leader, en natuurlijk de verlengde sponsoring , met in de vorige race een gezonken boot. Volgens mij willen ze koste wat het kost winnen, anders zou ik zoiets niet sponsoren, met de zelfde ontwerper(farr, exlusief) en schipper.
Ik zelf ben al een boot aan het voorbereiden, ik heb tijd, geld, en ook de kennis om snel een goede boot te bouwen, nu direct over een plug onder vacuum
zeilwedstrijdje in allicante, ergens tussen 4 en 15 october? nog 138 dagen en 18 uur