Volvo Ocean boten

Zodan dat is nog eens een mall zeg ;) Heb je ook een eigen foto pagina waar nog meer van je projeckt te vinden is ??? Echt super ik ben erg benieuwt want 1 foto is wel erg wijnig hoor ;o)

Zou erg jammer zijn als ze niet vedder zouden gaan met die schaal ghehe .
En van de rompen die hier en daar zouden zijn zie je helaas ook niets van :o

We zijn met dit project gestopt ,doordat we niet genoeg gegevens zijn /krijgen om deze op schaal na te bouwen aangezien wij schaalbouwers zijn en als iets niet klopt we er geen tijd geld in steken want wat niet op schaal is/kan bouw ik ook niet ,zou ervan balen als iemand zou zeggen dat er iets niet klopt , maar hebben contact gelegd over een nieuw project om dit te maken als dit lukt wordt het ook leuk , een van mijn boten (DRAAK scale 1 : 5) kun je zien op EUROSAIL . Als we verder gaan hou ik jullie natuurlijk op de hoogte . Hier nog een paar van mijn Trimaran`s

groeten Rexonamen

Belgie121.jpg

f341.jpg

EuroSAIL2003005.jpg

Laatst bewerkt:
In vraag en aanbod op deze site heb ik er 1 weggegeven. Voor susho moet ik er nog 1 maken, als dank voor de hulp op de Hiswa. En verder??? Ik weet het niet. De tijd zal het leren.

schaal 1:8 van de VO60 Brunelsunergy, de nederlandse boot in de 97/98 whitbread around the world race for the volvo trophy(was geloof ik toen de officiele naam ;) )
ik geloof dat ze 2,45 zijn.
In haarlem is er nog een, maar die gaat waarschijnlijk niet zeilen.
BrunelSunergy - Jamd
brunelsunergy

Laatst bewerkt:
Tjees, dat zijn haast geen modelboten meer. Maar haarlem is wel dichtbij.. mmm waar staat die? Haha nee eerst maar mijn "bootje" afmaken.

Denk trouwens dat van de Brunel nog wel goede (detail) foto's te maken zijn, ze is geloof ik in de verhuur vanuit de Seaport Marina IJmuiden. Voor de schaal bouwers onder ons.

Gr Remco

ja, een ex bemanningslid heeft de boot onder zijn hoede, gideon messink, via sunergy al contactgegevens gekregen. de boot was vorig jaar niet in een beste staat, alsof er lang niet mee is gezeild, maar ik zag haar vlak voor de winter weer in een nieuw kleurtje(grijs) op de kade staan, daar heb ik ook al foto's van gekregen. binnenkort eens kijken in ijmuiden ;)
helaas zijn de abn amro boten verkocht, die zouden daar ook niet misstaan ;) nu hebben we alleen nog de mal in een stuk of 5 in nederland liggen ;)

op dit forum zie ik wel eens de term "bigscale" valt dit daar al onder ? ;)
weer eens wat anders als die 1:200 bootjes in het bouwverslagen forum ;)
vond nog een foto van het infuseren:

a_2.jpg

Laatst bewerkt:
Zodan Rexonamen jammer dat je niet genoeg gegevens kan cq krijgen van de Volvo Ocean boten .
En je trimarans zijn super zodan echt wel daar is mijn triana niets bij zo te zien ghehe .

En Skiff jezus wat een bakbeest nu kan je het pas zien als je die tegen een schuting staat ga jij wel door met bouwen of gooi je ook de rem er op???.

Het verhaal achter de 1:8 Whitbread boten:

Voor een demo op de Hiswa was ik op zoek naar een 1,5-2 meter lang bootmodel, om demo injecties mee te doen. Ik heb gekeken naar J-klassers, maar dan had ik de mal uit 2 delen moeten maken. Gedeelde mallen gebruiken met vacuuminjectie is vragen om problemen, zeker tijdens een demo (tijdens demo's gaat altijd wel wat mis...)
Dus gevraagd naar tekeningen van een Regenboog. Op zich was de wil er wel, bij de regenboogclub, maar er waren gek genoeg niet veel gegevens beschikbaar. En ik had geen trek een spanten/beplanking model te bouwen, gezien de tijdsdruk.
Toen kwam mijn vader het sleeptank model van de Brunel Sunergy tegen, en dat mochten we lenen. Lengte: 2,45 meter, breedte ongeveer 60cm. Een tikje groot, maar dat mocht de pret niet drukken.
Ergo, daar een mal van gemaakt, en een eerste product. Tijdens de Hiswa hebben we 5 producten gemaakt.

Degene die ik in vraag en aanbod weggegeven heb, was de eerste, die dus niet op de Hiswa gemaakt was.

Ik heb zelf echter geen animo om een romp compleet af te bouwen. Heb er momenteel niet de tijd, geld en zin in.

Maar als er anderen zijn die dit wel willen, ik hou jullie niet tegen!

Hallo skiff de romp lijkt me perfect alleen iets te groot dit ook voor de lengte v/d mast als het 1:8 is wordt dit ongeveer 3,80m , ik bouw het liefst 1:10 dit soort schepen ,zoals mijn tri`s allen 1:10 , veel groter dan dit word om mee te zeilen tewater laten transport voor mij onhandelbaar reken maar een een kiel lengte/gewicht en ik spreek uit ervaring , maar voor een ander is het mischien perfect .

1:10 voor een 60 voeter vind ik alsnog groot ;)
zijn er hier al plannen voor de nieuwe generaties VOR schepen?

het ierse green team heeft een romp die erg op die van de abn boten lijkt, alleen de chines lopen verder door, en een mooie ronde boeg ;)

De Il Mostro van puma heeft erg andere romp, bijna multiknikspant van achter, veel foto's beschikbaar, dus zou makkelijk bouwen moeten zijn. Deze wil ik opzich gaan bouwen, maar die ingewikkelde kleurenschema's houden we nog wat tegen, hoe krijg je dat ooit mooi op schaal op je romp...

De ericsson boten drijven alweer een tijdje(nummer 3), alleen weinig foto's beschikbaar. van wat ik kon zien erg mooie romp, waarbij de ronding vanaf de boeg overloopt in een knik. Spiegel lijkt wat vlakker aan de onderkant dan bij de abn boten. vrij simpele graphics, maar wel even pielen.

De Russen hebben alleen nog maar een 3d afbeelding, waarop je weinig ziet. de chines lijken wel gigantisch, bijna tot op de waterlijn. maar ik ben niet weg van het klerenschema

Carbon challenge(onbevestigd) schijnt rond te willen gaan met de oude pirates, waarbij francesco's tekeningen weer handig zijn, want het is de zelfde rompvorm als de ericsson nummer 1

dan nog bouwe bekkings alicante team, met ook twee boten, Telefonica Blue en Telefonica Black. voor de rest geen renderings, foto's of schetsen gezien, maar interessant team door nederlandse team leader, en natuurlijk de verlengde sponsoring , met in de vorige race een gezonken boot. Volgens mij willen ze koste wat het kost winnen, anders zou ik zoiets niet sponsoren, met de zelfde ontwerper(farr, exlusief) en schipper.

Ik zelf ben al een boot aan het voorbereiden, ik heb tijd, geld, en ook de kennis om snel een goede boot te bouwen, nu direct over een plug onder vacuum ;)

zeilwedstrijdje in allicante, ergens tussen 4 en 15 october? nog 138 dagen en 18 uur ;)

Back