Voodoo setup?

Heb zin in iets "snel" dus mn oog was gevallen op een Voodoo pylonracer.
Hoellein zou hem binnen 4 weken op stock moeten hebben dus heb ik nog ff tijd om een mooie setup uit te zoeken.
Iemand ervaring met een snelle setup uit een voodoo? Welke lipos, motor en regelaar gebruik ik best?
Heb niet veel ervaring met kleine kistjes vandaar. En op het forum geraak ik er ook niet veel wijzer uit, kom honderden setups tegen van hobbyking tot hacker...

Ik vrees dat een B20 wel heel erg aan de grens van z'n kunnen zit op 3 cellen. De mega 16/15/3 is een veelgebruikte en robuuste motor op 3 cellen i.c.m. met een 4,7x4,7 prop.

Ik vlieg de mijne met een Neu 1105/3Y/3.2 een HLNe 50A regelaartje en 1200mAh eon 30X van flightpower.
De motor is een pluimpje lichter dan de mega (7gr) en heeft 300kv meer, hij neemt 27A statisch met een 4.7*4.7 graupner cam.
Het regelaartje is supercompact voor hetgeen het aankan en daarom heb ik voor dit merk gekozen.
Met deze setup is hij heel snel, dit is dezelfde setup als de man van Donut models die hem elk jaar voorvliegt in La Fèrté Alais.
Zorg er vooral voor dat je lipo van heel goede kwaliteit is, vroeger vloog ik hem met een 20c lipo met exact dezelfde capaciteit als mijn nieuwe 30C lipo en dat ging toch een heel stuk trager.

De 2W25 is totaal ongeschikt door zijn hoge gewicht en lage kv, als je met HET wil werken op 3 lipos moet je de gewone 3W nemen.
Ik denk ook dat het Hackertje met zijn 3700Kv wel eens heeeeel heet zou kunnen worden.

Laatst bewerkt:
ik heb het hackertje al ruim 5 jaar in een T-Strike staan, altijd met 8 cellen gevlogen(nicd) en nu met 3 lipo nooit een probleem mee gehad.

ik zie nu dat de 5x5 niet klopt, is ook een 4.75.. heb er zelfs nog eentje nieuw liggen voor een stinger 400 van sergey sobakin.

Back