Voodoo setup

Er is een voodoo onderweg naar mijn huiske. :D :D

Ik had gehoopt, dat ze op dortmund stonden, maar volgens mij waren ze er niet (of niet goed gekeken, stond ook zoveel moois).
De hoofd reden om naar dortmund te gaan, was om een voodoo te gaan halen. Maar omdat ze er niet waren, heb ik bij thuiskomst er gelijk een besteld.

Deze zou deze week nog bij mij thuis aankomen.

Alleen nu ben ik na aan het denken over de setup.
Ik heb 2 beschikbare motoren (liggen op de plank).

Een hacker B40-7L of de mega 16/15/3
Verder heb ik nog een 40A advanced jeti regelaar liggen. Dus de stroom mag niet hier boven komen, anders is het einde regelaar natuurlijk.

Nu had ik al wat gestoeit met een theoretisch computer programma om het e.e.a. uit te rekenen betreffende stromen en dergelijke.

de mega 16/15/3 met een 4.75x4.75, trekt zo'n 26A (theoretisch) op 3S 2100 lipo. En dan zo'n 5 minuten vliegen

De hacker is wel een optie, maar kan niet echt een goed prop vinden, waarbij de prestaties nagenoeg gelijk liggen aan de mega 16/15/3. En dan ook nog een stroom die binnen de grenzen van de 40A regelaar liggen. Iemand misschien een optie?

groeten Paul

voodoo_wb2.jpg

reken de hacker eens door met een 3x4 prop. Of die te krijgen is weet ik niet maar lijkt me dan de betere keuze of anders een 4x4.

Door de bot genomen denk ik dat op 3s de mega in deze beter is.

Ik weet niet of je wel een 3x4 of 4x4 erop moet doen.
De toeren stijgen dan ruim boven de 40000. Of de hacker dat overleeft weet ik niet, is wel veel toeren.

Ok het is dan wel een electro motor, maar zo'n toerenbereik is wel heel hoog vind ik

Kijk ook eens hier, staan ook veel setups van de Voodoo op.

Bij mij op de vereniging vliegen er nu 2 met de Mega motoren, en die vliegen erg hard.

Ik had dat draadje al eens bekeken.

Er wordt ook wel gesproken over de mega 16/15/3 dat die het goed doet. (staat ook op meerdere forums)

Maar ik was ook wel nieuwsgierig of er met de hacker ook een goede setup te vinden was.

Heeft trouwens iemand problemen gehad met C261 servo's van graupner? en zo ja, wat was het probleem?
Ik las dat ook in het draadje, dat de C261's niet zo goed zouden zijn. Maar ze worden wel aangeraden door de fabrikant.

groeten Paul

Die Hacker klinkt wel heel aantrekkelijk qua power maar met het zwaartepunt zal het denk ik niet erg handig uitkomen. Lijkt me meer het formaat motor voor een F5D kist.

Ik heb momenteel een Het-RC 3W (qua prestaties en gewicht ongeveer gelijk aan een Mega 16/15/3) in de neus liggen. Met 8 GP 1100 cellen ligt de accu ongeveer 1,5 cm voor de achterkant van vleugelopening. Al vrij ver naar achter dus. En aangezien die Hacker heel wat meer weegt....

Dan blijft er niet veel andere keus, dan de mega.
Maar ik wil op lipo's gaan, die liggen straks dus helemaal achter in de staart, als jij al met 8 cellen net voor de opening zit.

p.s. wat raad jij aan, voor prop en aantal cellen op de hacker (lipo-cellen)? misschien voor een andere kist

groeten Paul

Die Lipo's gaan denk ik wel qua zwaartepunt. Misschien dat Robbin meeleest? Die heeft ook die Mega met 3S in z'n voodoo dacht ik.

Van mensen uit het F5D wereldje begreep ik dat de Hacker B40 7L gebruikt werd/wordt voor 12 cellen GP2000 NiMh setups. Dat trok zo'n 100 Ampere statisch met een 4,7x4,7 propje. Met 3S en dezelfde prop of iets groter moet dat heel leuk gaan denk ik zo.
Hier is een draadje te vinden waarbij een aantal leuke lipo setups voor de oerhollandse F5D Demon voorbijkomen. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=579738

Met de thunder power 3s 2100 gaat het prima. Het zwaartepunt ligt nu ongeveer in het midden van het cg-bereik. Het pakket ligt voor en achter opgesloten tussen schuim, dus verschuiven is nog mogelijk, beide kanten op.

BTW, ik had gisteren last van flutter, waarschijnlijk op mijn aileron. Vanavond is kijken wat er aan te doen valt... trouwens nauwelijks speling op de roeren. Ik wil eens kijken of de achterkant van de vleugel bij de stuurstangen nog wat stijver te krijgen is...

Vandaag is de voodoo aangekomen.
En met verbazing, zag dat hij al gevlogen heeft. Hij is namelijk met de luchtpost gekomen. :P

Hij was sneller in huis dan verwacht, had gedacht dat hij pas volgende week zou komen.

Dus de bouwzolder op, en op zoek naar de mega 16/15/3. Die was nog nieuw, en zat nog in het doosje. Maar zoals iedereen, na een verhuizing, heeft nog niet alles zijn eigen plekje, dus is het zoeken.

Na hem gevonden te hebben, de regelaar erop gesoldeert, en hem in het model gebouwd. Gewoon geweldig, geen gaatjes boren of vijlen. Past gewoon gelijk.

Alleen toen viel me op, de mega heeft aan de voorzijde allemaal luchtgaten zitten. Maar het motorspantje heeft geen gaten. Er gaat dus erg weinig lucht de motor in. Heeft iemand hier problemen mee gehad.
Wel valt op, dat ik aan de linkerkant van de romp (van achteren gezien), een koelopening heb naast de motor. Dit is me nog niet op gevallen bij eerdere voodoo's. Iets nieuws?

Ik ga nu lekker verder bouwen, ik ga maar eens beginnen met het inbouwen van de servo's

groeten Paul

Wij hebben bij onze Voodoo's een paar gaatjes geboord door het spant heen, en twee gaatjes door de spinner heen (precies achter de prop) Hiermee krijgt ie voldoende koeling om een accu mee leeg te vliegen. Wel hebben we de gaatjes niet te groot gemaakt, omdat de uitgang ook niet al te groot is.
Ik heb, ook na aanpassingen, vandaag weer last van flutter gehad... vanavond maar is kijken wat er aan te doen valt.

Robinio zei:
Ik heb, ook na aanpassingen, vandaag weer last van flutter gehad... vanavond maar is kijken wat er aan te doen valt.

Dan zou ik de ailerontips gaan vast tapen. Heeft altijd prima gewerkt op m'n F5D kisten.

Net terug van de bouwmiddag... ik heb nu zo goed als alle speling uit de aileron torsiestangen gekregen, en inderdaad ook de ailerontips vastgetaped. Nu moet het toch goed gaan 8)

wat voor lipo-pakket hebben jullie in je voodoo?

Ik heb een 2100 geprobeert, deze krijg ik wel in de romp, maar er is dan geen plaats meer voor de rolroer servo's, en voor de rolroer hevels.

groeten Paul

Wij gebruiken een thunderpower pro-lite 2100 3s. Dat is zo'n beetje de enige accu die voldoende belastbaar is voor deze combinatie die ook daadwerkelijk past. hiermee hebben we ongeveer 2-3 mm ruimte tussen accu en aileronstuurstangen. De maten van ons pakket zijn 100x34x20 mm

De hextronic packs hebben de volgende specs..

Capacity : 2200mAh
C Rating 20-30C
Configuration : 3S 11.1v
PACK size: 101x34x25mm
Weight : 183gr
These packs are on par with TP and most other hyped up brands

Metingen van Tadango laten zien dat dergelijke packs prima meekomen zo niet beter presteren dan hun dure tegenhangers..

Ik belast ze momenteel met een 44 ampere, ze geven geen kik.. amper warm en houden zich prima..

Misschien dat ze dus net 5mm te dik zijn volgens opgave.. Zelf meet ik hier op mijn packs 23mm inclusief krimpkous.

Ik heb nu een flightpower pakket van 1800 mAh, deze past in de romp, en er is nog genoeg ruimte
Ik heb ook een flightpower pakket van 2100 mAh liggen, deze krijg ik wel in de romp, maar mijn jeti regelaar is net te dik, waardoor de vleugel er niet meer oppast.

Misschien toch eens kijken of die thunderpower pakketten dunner zijn, en anders moet ik nog 2 extra 1800 mAh pakketten halen, dan kan ik vliegen als de andere aan de laders hangen.

Die hextronic gaan niet passen verwacht ik, maar als het echt 23 is mss net.
Het gaat echt om 1 mm hier, die 2100 thunderpower pro-light zijn namelijk 100x34x20 mm en je kan er max 1 a 2mm bij hebben ( 30mm langer oid is geen probleem).

Ik wil trouwens voor mijn zagi die 2100's van hextronic hebben dus die ga ik zeker ff passen.(zodra ze er weer zijn en ik weer geld heb :lol: )

En oowja de voodoo is binnen met een air scoop links van de neus, jammer want we konden genoeg koelen door de spinner en dit geeft alleen extra weerstand.

nando zei:
En oowja de voodoo is binnen met een air scoop links van de neus, jammer want we konden genoeg koelen door de spinner en dit geeft alleen extra weerstand.

Dat heeft mijn voodoo ook. Die air-scoop. Op foto's die ik op het internet allemaal was tegengekomen, ben ik geen een voodoo tegengekomen, met die air-scoop.
Bij mij is de air-scoop ook niet perfect glad. Lijkt wel of hij er later bij gemaakt is, en ze niet zo'n zin hadden om hem perfect glad te maken.

Maar het rare is. Een club-lid heeft ook een voodoo bestelt. Op dezelfde avond, 3 minuten later (waren bij hem thuis toen we ze bestelde). Maar hij heeft die air-scoop niet. Dus volgens mij hebben ze diverse mallen

Back