Nou....
Vandaag en gisteren waren het pet-dagen qua weer en wind, dus na de gebruikelijke huishoudelijke klussen, dan toch die kop nog maar eens helemaal grondig nagelopen. Het vliegt goed, maar toch.... kleinigheidjes die blijven zeuren in het achterhoofd.
Zo vertoonde de kop een lichte slinger, die voor een gedeelte uit de head-button bleek te komen: daarvan is het bevestigingsgat iets uit het center geboord, dus dat geeft een optische illusie.
Maar de bladhouders liepen ook niet helemaal zuiver rond, dus....
Voor inspiratie de Vario documentatie er maar eens bij gehaald (het is ten slotte een directe kopie van Vario) en daar filterde ik uit dat als de Jesus-bout te strak zit, dat het asgat dan ovaal wordt. Dat leidt dan weer tot slingeren.
Dus bij deze kopie ook maar eens de Jesus bout losser gezet, en verdorie! De slingering volledig weg!
Bladspoor was al niet verkeerd, maar toch een klein beetje "wazig", en dat veranderde nu ook in een strakke streep.
Vanavond ondanks de wind toch even achter huis geprobeerd, en de verbetering was erg goed merkbaar: De kop gaat er zoveel beter van sturen dat het "expo-gevoel" weer in héél lichte mate merkbaar werd, dus toch nog een keer de swashdriver weer nagekeken, en de laatste beetjes stroevigheid hier uit gehaald.
Het is nu gewoon verbluffend hoe rustig en strak deze kop stuurt.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt met een 450 multiblade. Het blijft klein en nerveus, maar dit is toch wel het beste tot nog toe.
Ik word er steeds blijer van....
Groet, Bert