Ben me aan het oriënteren voor servo's voor mijn Huey van SSM technik. De heli heeft een rotordiameter van 1,8 meter, wordt elektrisch aangedreven en is voorzien van een Helicommand HC3Xtreme FBL systeem. Ben een Futaba fan maar moet eerlijk zeggen dat de prijs/kwaliteit van Savox en Align heel erg goed is. Ben nu wat aan het twijfelen over het type servo. Moet in ieder geval digitaal met rond de 10 kg stelkracht. Dit kan met de "reguliere" digitale servo's (bijv. Align DS615, Savox SC1258) of met HV servo's. Voordeel van een HV servo is natuurlijk de lagere stromen. Daarnaast spaart het een BEC uit icm een HV ontvanger en HV staartservo. Lees helaas ook minder positieve verhalen op het internet over sneller doorbranden van HV servo's direct op een 2S pakket. Betrouwbaarheid staat bovenaan. Welke optie zou een hogere betrouwbaarheid hebben:
- Complete HV setup (swash + staartservo's, HV ontvanger en 2S lipo pakket)
- 6 volt setup middels externe BEC op eveneens een 2S lipo pakket.
Als ontvanger wil ik beslist voor een Futaba gaan (vlieg met het Fasst systeem). Daarnaast beschik ik al over een snelle staartservo geschikt voor 4,8 tot 6 volt. Maar die kan ik eventueel ook wel weer ergens anders voor gebruiken.
Graag jullie meningen/ ervaringen
- Complete HV setup (swash + staartservo's, HV ontvanger en 2S lipo pakket)
- 6 volt setup middels externe BEC op eveneens een 2S lipo pakket.
Als ontvanger wil ik beslist voor een Futaba gaan (vlieg met het Fasst systeem). Daarnaast beschik ik al over een snelle staartservo geschikt voor 4,8 tot 6 volt. Maar die kan ik eventueel ook wel weer ergens anders voor gebruiken.
Graag jullie meningen/ ervaringen