Voor en nadelen van grotere flybar paddles

stef stuntpiloot

Forum veteraan
Ik wil mijn nieuwe 600 helikopter ook gebruiken om te filmen en vraag me af of het gebruiken van grotere paddles voor een stabielere en rustigere vlucht zorgt. Oftewel: wat zouden voor en nadelen kunnen zijn van het gebruiken van grotere paddles aan eventueel een langere flybar

Zwaardere paddles zorgen voor meer massa wat rondslingert, en dus zal de heli minder snel door invloeden als wind etc van zijn plek gaan.
ook het algehele stuurgedrag zal rustiger worden.

De F3c heren doen dat nl ook..

Kortere flybar/lichtere paddles zorgen voor een heli die sneller reageert, wat weer ideaal is voor de 3d heren

Dus je kan ook de bestaande paddels gebruiken en dan wat gewichtjes plaatsen op de flybar nabij de paddels.
Dit geeft ook een grotere massa.
Als gewichtjes kan je van die stelringen gebruiken met dezelfde binnendiameter als de flybar.(met zo`n borgboutje)
Als èèn per kant geen efect geeft ,kan je er twee plaatsen.
Als twee te veel is, kan je ze aan beide zijde een stukkie naar binnen plaatsen en goed borgen.
Borgen is heel belangrijk, want als er een verschuift heb je gelijk een onbalans in de kop,die je niet wilt hebben.

http://www.diehelikiste.de/product_...ergewicht-geteilt-fuer-4-mm-Stabistangen.html

gr Richard

Laatst bewerkt:
Okee dat is wat ik wel wil met het gewoon rondvliegen en zeker als ik wil gaan filmen. Die gewichtjes lijken me dan een voordelige oplossing, Ik zat in eerste instantie te denken aan F3C paddles van de 700E maar dat is dus overkill? (ze zijn wel veel mooier dan die originele die er nu op zitten)

helicommand

Er gaat niks boven 'n helicommand module om te filmen...is wel kostelijk maar zeker de beste oplossing..ik heb er nog een te koop staan interesse ?

Okee dat is wat ik wel wil met het gewoon rondvliegen en zeker als ik wil gaan filmen. Die gewichtjes lijken me dan een voordelige oplossing, Ik zat in eerste instantie te denken aan F3C paddles van de 700E maar dat is dus overkill? (ze zijn wel veel mooier dan die originele die er nu op zitten)

Zoals ik ook in mijn PM terug genoemd heb: Helaas is de Helicommand niet geschikt voor mij, deze kan volgensmij maar tot 3 meter hoogte gebruikt worden, ik wil regelmatig op 15 meter hoogte gaan filmen voor bijvoorbeeld opnames van mijn andere hobby: kitesurfen.

Zoals ik ook in mijn PM terug genoemd heb: Helaas is de Helicommand niet geschikt voor mij, deze kan volgensmij maar tot 3 meter hoogte gebruikt worden, ik wil regelmatig op 15 meter hoogte gaan filmen voor bijvoorbeeld opnames van mijn andere hobby: kitesurfen.

Grappig zeg..ik kiteboard zelf ook.....blijkbaar interesseert ons alles wat vliegt?;-)

Blijkbaar? Ik zag dit als een mooie manier om de 2 hobbies te combineren, dat ik vanuit de kant met de heli boven het land de kitesurfers vanuit de lucht film, dat zal leuke opnames moeten opleveren (bijvoorbeeld bij mirns vanaf de weilanden) De gewichtjes die je noemde kan ik even proberen, zal dat een beter resultaat geven dan grotere paddels? (Zoals bijvoorbeeld die ik omschreven heb van de Trex 700)

Grotere paddles = meer stuuroppervlak = meer overwicht van de paddle

Oftewel een heli die sneller zal sturen, dus het tegenovergestelde van wat je wilt.
Zwaardere paddles kan wel

Duidelijke uitleg, in dat geval ga ik dus 1 of 2 gewichtjes per kant toevoegen en zal dit er voor zorgen dat de helikopter rustiger stuurt. Bedankt!

Als je een Trex 600 hebt dan kan je er beter Raptor paddles opzetten. Ikzelf heb deze erop gezet samen met een paar extra gewichten en tijdens het hoveren merk je het wel degelijk.

Hier mijn bevindingen:[114118] de-weg-naar-de-fai-f3c-klasse-3

Meer gewicht maakt de heli stukken rustiger, waarschijnlijk gebruik je nu ook lichte 3D bladen probeer eens zwaardere bladen . Ik was ernaar op zoek maar heb ondertussen een andere heli gekocht en ben gestopt met het aanpassen van mijn Trex 600.

De Firma SAB heeft zware bladen voor een 600 size heli:SAB - Composite System High Technology

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Tuxbrothers; Mijn 450 vliegt prima, deze vraag gaat over mijn nieuwe 600 klasse helikopter.

@Super John; Dankje voor de link hier kan ik zeker wat mee. Weet je hoe ik aan vergelijkbare gewichten kan komen? De bladen die er nu op zitten zijn 600mm glasvezel bladen van 120 gram per stuk

Of kijk eens tussen de fbl bladen...
Deze zijn zowieso een stuk zwaarder, en het zwaartepunt ligt verder naar buiten, allemaal zaken waardoor ook een padle heli rustiger wordt

Back